Triolete by Alina Cernatescu sau definitia bunelor maniere in moda romaneasca

In fiecare sezon moda este supusa unor noi teste care nu au nimic de a face cu actul creativ, cu zona conceptelor sau a conceptualizarii, cu marketing-ul sau cu identificarea celor mai eficiente modalitati de transformare a celei mai lipsite de expresivitate piese, intr-o veritabila diva cu pretentii. Testul suprem in moda, care odata administrat claselor de designeri releva rezultate mai mult decat tragice, consta in stapanirea si descifrarea codului bunelor maniere.

Poate parea surprinzator de banal, intr-un univers plasmuit dupa regulile acumularii necontrolate si dictate nu de garderoba proprie ci de cumul toxic de ifose sociale, insa un set complet si bine pusa la punct de maniere decriptabile in atelierul de creatie, reprezinta cheia unui parcurs consistent si inteligent construit. Moda este inainte de toate un business, insa ca orice business comporta anumite particularitati ce nu pot fi aprofundate de-a lungul anilor de studiu in universitati sau printr-o activitate auto-didacta.

De cele mai multe ori, fantomele propriilor orgolii bantuie spatiul creativ al designerilor asemenea unei maladii care nu isi gaseste leacul intr-o prescriptie standardizata, ci in lumina plapanda a sfesnicelor ce odinioara acompaniau incaperile cu tavane inalte si siluetele fragile ale doamnelor ce purtau conversatii “frivole” in soapta, pentru a nu deranja ordinea perfecta a lucrurilor si pentru a nu tulbura sirul gandurilor celui care isi petrecea mai mult timp la “picioarele” lor, decat la mondenitatile vremii.

Intr-o dupa-amiaza ce parea sa se toropeasca sub soarele arzator al unui Bucuresti eliberat de trafic si de aglomeratie, ma indreptam agale inspre o noua adresa situata pe C.A Rosetti. Amanam de ceva vreme vizita la showroom-ul de pantofi, agenda mea nefiind nici pe departe in vacanta, iar intamplarea a facut ca pe acelasi palier al cladirii impunatoare sa regasesc cateva standere cu rochii care mi-au atras inevitabil atentia. Insa nu design-ul rochiilor zarit in treacat a fost de natura sa ma surprinda pe moment, ci integrarea acestora in spatiul dedicat: umerasele dispuse la o distanta defel sufocanta, astfel incat sa lase loc decriptarii unor detalii sarmante, organizarea pieselor pe suporturi distincte functie de lungimi si de cromatica, incadrarea defel fortata menita a invita la descoperire nu la a atrage intr-un carusel colorat tipic unui parc de distractii. Nu puteam zabovi prea mult, insa inainte sa plec spre urmatoarea intalnire am reusit sa fac cunostinta cu designerul, promitand ca voi reveni negresit pentru o discutie pe indelete.

Mi-am dorit sa o cunosc indeaproape pe Alina Cernatescu, designerul care semneaza creatiile Triolete, deoarece in moda prima impresie poate facilita intotdeaua o noua intalnire sau poate insemna trecerea in vastul segment al irelevantei. Initial nu am reusit ce-i drept sa schimb mai mult de doua replici cu Alina, dar atelierul sau m-a convins ca merita cu prisosinta sa revin. In atelier designerul petrece inevitabil mult mai mult timp decat in propria locuinta, ajungand sa isi lasa o amprenta aproape intima asupra fiecarui ungher, iar asa cum este alcatuit showroom-ul, cu toate elementele ce tin de latura vizuala, artistica etc, asa este si persoana care il insufleteste si care “locuieste” in el cel putin 10-12 ore in fiecare zi.

Rochii supuse admiratiei si promovate drept obiecte ale dorintei imi sunt aratate in mod constant, insa extrem de putine sunt cele care imi suscita cu adevarat interesul si care reusesc sa treaca de bariera redundantei. Alina Cernatescu nu concepe doar rochii menite a aseza zambete de multumire pe chipul clientelor, ci transcrie o parte din propriul univers imagistic, presarat cu multiple referinte si simboluri, in piese vestimentare pe care daca stii sa le asculti in timp ce le probezi, iti pot spune povesti despre tine si despre aspiratiile ce salasluiesc in camerele ascunse ale sufletului.

In urma cu cativa ani, Alina impreuna cu mama isi derulau activitatea de creatie in atelierul deschis in Ramnicu-Valcea (orasul natal), pentru ca treptat intreaga logistica aflata in spatele brandului sa isi gaseasca locul in showroom-ul din Bucuresti. Triolete inseamna de altfel efortul cumulat al familiei Cernatescu (doamna Cernatescu, Alina si Elena – mintea organizata care pune in miscare tot ceea ce inseamna marketing si vanzari), un crez plasmuit cu extrem de multa pasiune si dedicare, unit intr-o legatura indisolubila si dezvoltat in mod firesc, cu rabdare si cu o cadenta a pasilor nereiesiti din context.

Alina nu a fortat niciodata lucrurile, nu si-a dorit sa se construiasca mai intai pe sine si apoi sa dezvaluie ce anume face, nu a cautat notorietatea si lumina reflectoarelor cu tot dinadinsul si nu a urmarit descoperirea caii celei mai facile de a ajunge in vizorul presei sau in garderobele femeilor. In spatele zambetului sau larg cu care intampina pe oricine trece pragul atelierului, se observa deseori o oboseala cronica si chiar daca de cele mai multe ori timpul nu lucreaza defel in favoarea sa, comenzile rapindu-i nopti intregi, Alina nu denota in nicio clipa graba, ci valorizeaza fiecare conversatie, fiecare schimb de replici sau sugestie.

Povestea unei rochii semnata Triolete by Alina Cernatescu este livrata impreuna cu un adevarat manual al bunelor maniere in moda: atentia deplina acordata clientelor (de la discutiile preliminare, pana la partea de consiliere stilistica sau pana la fisele cu masuratorile precise atasate istoricului comenzilor), selectia atenta a materialelor (diferente lesne sesizabile intre textilele cumparate la kilogram si cele de o calitate ireprosabila – aspect, textura, tuseu, fluiditate, comportament in timp etc) care explica de ce modelele sunt imposibil de reprodus “dupa poza” intr-un atelier de croitorie de duzina, gradul ridicat de implicare in procesul creativ – decupajele dantelei sau detaliile de finete realizate manual, etapele creatiei parcurse fara graba si care pot insuma chiar si 20 de ore de lucru.

Wearing: rochie Triolete by Alina Cernatescu, sandale The Red Queen (Ana Morodan@Smiling Shoes)
Fotograf: Miruna Minculescu – FotografulTau.ro
Make-up: Ioana Dumitrache – IoanaDumitrache.ro
Multumiri pentru aranjamentul floral – Floria.ro

Insa dincolo de toate aceste aspecte ce tin de respectul fata de profesie si de cliente, se regaseste personalitatea Alinei, cea care cucereste inca de la primul contact si cea care te face negresit sa descinzi in showroom, fie doar si pentru o cafea la orele amiezii. Relevanta unui brand fashion in contextul actual nu se mai traduce prin filosofii concentrate in comunicari savante, ci in concordanta dintre ceea ce exprima designerul si ceea ce prezinta publicului. Un public pe care multi il considera a fi naiv si avid de imagini frumoase, insa care in momentul in care simte ca este inselat, nu va mai deschide niciodata usa atelierului si va contribui la iminentul deces al brandului.

Showroom-ul Triolete by Alina Cernatescu este situat pe Str. C.A Rosetti nr.34, iar programarile se pot efectua telefonic – 0752 013 011 sau prin intermediul mail-ului – contact@triolete.ro. In perioada 1-5 septembrie, Triolete gazduieste After Hours Sale – in intervalul orar 18:00 – 20:30, o ocazie de nerefuzat de a va completa garderoba cu piese aflate pe stoc si disponibile la preturi cat se poate de tentante.

Triolete by Alina Cernatescu sau definitia bunelor maniere in moda romaneasca

Tobacco (Franck Boclet): delirul gurmand si aroma seducatoare a unei veri nesfarsite

Triolete by Alina Cernatescu sau definitia bunelor maniere in moda romaneasca

Futura Ultra Pro (Ultratone): cel mai inalt standard in arealul esteticii faciale si corporale

Articole recente

Impartaseste-mi opinia ta

error: Content is protected !!