Finalul de an in moda romaneasca, departe de a fi marcat de o serie de evenimente de amploare (asa cum erau prefigurate in urma cu 2-3 luni), pune sub semnul intrebarii tot ceea ce s-a construit cu eforturi imense in ultimele doua decenii. Razboiul declaratiilor si al orgoliilor si-a aratat latura distructiva, spulberand sansele ca imaginea asupra designului autohton sa prinda contur in afara granitelor tarii.
Discutam aprins despre moda secolului XXI, insa multi dintre initiatorii discutiilor habar nu au de fundamentele acesteia si despre cum pot fi transpunse in practica un ansamblu de idei. Asta pentru ca ne-am obisnuit atat de mult sa teoretizam si sa tinem discursuri, incat chiar si Caragiale ar fi lipsit de replica. “Mon cher”, pana la urma ca sa putem construi ceva mai trebuie sa si muncim, insa dat fiind ca acest aspect al vietii cotidiene constituie o raritate in Romania, putini decid sa lase la o parte orgoliile si sa isi vada de business.
Printre norii negri care s-au abatut asupra modei, se mai intrevad si raze de speranta. Iar unul dintre modelele de business in moda, care ar trebui predate la facultate si introduse ca studiu de caz este Sense. Dintr-o fabrica care producea si exporta confectii, aducand plus valoare colectiilor unor branduri mass-market internationale, Caremil a impus pe piata romaneasca in 2007 marca Sense.
In timp ce fabricile romanesti isi inchideau portile, Sense a gasit solutia salvatoare. O echipa creativa pentru care plansa de desen nu exista doar in machetele publicitare ci reprezinta suportul pe care se nasc atat liniile de serie cat si cele de designer.
Andreea Tincu este unul dintre putinii designeri cerebrali din aceasta lume atat de firava a modei. In fiecare sezon, reuseste sa imbine in mod armonios colectiile comerciale cu cele rezultate dintr-un perpetuu studiu asupra formelor si esteticii. Nu se lanseaza in declaratii, nu foloseste cuvinte mari si studiaza in amanunt fiecare concept. Iar business-ul merge excelent, atunci cand exista vointa sustinuta prin munca si implicare, nu prin declaratii sau festivaluri imaginare.
Astazi va prezint asadar, un interviu cu Andreea Tincu, designerul Sense, pentru ca in Romania exista si oameni care isi vad de treaba, nu se pierd in pretexte si schimburi de replici. Ce inseamna moda in secolul XXI? O afacere manageriata folosindu-ti creierul, care implineste visul oricarui designer ancorat in realitate: sustenabilitatea financiara rezultata din design-ul accesibil unei majoritati a clientelei, completata de imaginatia artistica si abordarile estetice proaspete conferite de liniile exclusive.
Citeste continuarea articolului meu aici: http://www.hotcity.ro/cum-aratam/sense-un-model-functional-de-business-in-moda