Irina Schrotter si visul berlinez: toamna-iarna 2012-2013

Berlinul reprezinta de vreo doua sezoane incoace, taramul fagaduintei pentru cativa dintre cei mai reprezentativi designeri romani, reuniti intr-o sectiune speciala, inscrisa cu mandrie in calendarul show-urilor. Biroul de imigrare mobil, denumit in varianta moderna presa fashion, nu este insa nici pe departe atat de ingaduitor pe cat s-ar putea crede, iar neasteptarea in linie si parasirea grupului pentru a forta usa din fata, poate conduce la deportare subita.


Dupa doua prezente pe podiumul de la Berlin, alaturi de Romanian Designers, Irina Schrotter se desprinde de delegatia Romaniei, pentru un show individual. Daca acest lucru s-ar fi intamplat in urma cu vreo 10-15 ani, optiunea s-ar fi justificat perfect si poate acum brandul ar fi avut parte de un designer nu atat cu premii in portofoliu si cu notorietate, ci cu stiinta de a scutura praful de pe masa de lucru la inceputul fiecarui sezon.
In 2012, Irina Schrotter este inca prinsa in mrejele repetitivitatii, fara nicio sansa de a mai atinge sufletul celor care odinioara visau la o rochie de gala cu eticheta designerului. Oricat s-ar incerca voalarea neputintei creative sub involburarile de matase si artificiile de styling, realitatea este izbitoare pentru oricine face un minim efort de studiere a colectiilor Irinei Schrotter din ultimii 10 ani. Tiparele sunt neschimbate, silueta este clonata in fiecare sezon, ideile sunt doar culese de prin “gradini” mai studiate, nicidecum cultivate in propriile ateliere, iar incercarea de modernitate este doar o iluzie, in conditiile in care nici plimbarile in strainatate si nici posibilitatile financiare, par sa nu aiba vreun ecou.
Modelele trimise pe podium ieri dupa-amiaza la Berlin inspira oboseala si isi ascund chipul sub o “masca” creionata in tuse mult prea evidente si dure. Dramatismul in 2012 nu mai face trimitere inspre gotic si nici inspre zona cu influente rock, iar simbolurile puterii si ale afirmarii de sine capata cu totul alte valente.
Nu este suficient sa incluzi in ansamblu cateva accesorii bine gandite pentru a starni aprecierea si nici sa adaugi curbe frumos trasate pantofilor pentru a balansa asprimea liniei umerilor, aceeasi dintotdeauna. Cateva piese din colectie ar fi putut conduce, intr-un alt scenariu la un rezultat mult mai coerent si intr-adevar fashion: camasile cu maneci transparente, sacourile cambrate cu buzunare supradimensionate, rochiile mini in tonuri neutre cu accente de culoare discrete in zona umerilor etc. Cateva mici modificari pe zone bine definitive (mansete, gulere, tivuri), sustinute de o altenanta cromatica retinuta si de texturi speciale, ar fi insemnat un posibil start pentru Irina Schrotter la Berlin.

Cel putin 3 abordari distincte sunt integrate in colectia actuala, fara nicio legatura intre ele si mixate total neinspirat. Sub aspect cromatic, lucrurile stau mult mai bine si sunt de apreciat trecerile subtile intre tinute, precum si nuantele de grafit, bordo sau mustar absolut superbe.
O dimensiune paralela cu cea care defineste moda in 2012, cu reminiscente evidente din trecut, ascunsa bine sub involburarile de matase si care nu impune nicio privire fugitiva, in ciuda posturii rigide si a umerilor inaltati fortat.

Click pe imaginile de mai jos, pentru a vedea colectia integrala Irina Schrotter toamna-iarna 2012-2013.

Irina Schrotter si visul berlinez: toamna-iarna 2012-2013

Legamantul de amor Chanel

Irina Schrotter si visul berlinez: toamna-iarna 2012-2013

Lucian Broscatean toamna-iarna 2012-2013 (Berlin Fashion Week)

Articole recente

Impartaseste-mi opinia ta