Ingrid Vlasov toamna-iarna 2011-2012

Ingrid Vlasov se afla deja la al patrulea show prezentat in cadrul Saptamanii Modei pariziene, suficient pentru a putea vorbi despre o evolutie a conceptului si o ridicare a stachetei. Am avut insa marea surpriza de a vedea inca o serie de motive repetitive, ascunse sub valul “amprentei” proprii designerului, de data aceasta dispuse intr-un mod complet disparat si fara vreo fireasca legatura cu ansamblul.
Prezenta lui Ingrid la Paris, timida la inceput, parea totusi sa prinda contur. Din pacate mixarea unor motive si styling-ul menit sa duca voit in alta zona estetica, nu sunt indeajuns pentru a compune o colectie puternica. Mirajul semnaturii de designer atrage insa mai mult decat ar fi cazul, iar Ingrid nu face altceva decat sa marseze pe aceleasi idei, care creeaza senzatia de deja-vu.
Prin ochiurile dantelei de abia se poate vedea lumina firava emanata de lumanarile sfesnicelor, alese drept laitmotiv al colectiei. Orasul Luminilor nu a reusit sa confere acea aura magica care te lasa fara replica atunci cand privesti materializarea unor idei geniale. Gama cromatica este mentinuta aproape obsesiv inca de la primul demers, materialele prezinta doar mici variatiuni, iar intreg filonul piere intr-un cocktail amalgamat.
Privind imaginile colectiei, am aceeasi senzatie ca in toamna lui 2009 cand ma aflam la Musee de l’Homme: totul pare pus laolalta in ultimul moment, cu nesiguranta unui debutant in lumea modei pariziene, care nu s-a decis inca care este cel mai bun drum pentru a atinge succesul. Atunci insa a fost prima iesire la rampa internationala. Acum vorbim despre o colectie care ar fi trebuit sa cristalizeze o directie, sa fie oglinda unui univers personal plin de creativitate, nu contaminat cu transparente gotice a la Givenchy sau influente voit minimale a la Celine.
Este o lume tumultoasa, influentele pot aparea din cele mai diverse zone, insa daca in comunicatele de presa se mizeaza pe cuvantul cheie “identitate”, atunci ar fi cazul ca si designerul pentru care se comunica sa incerce sa ne-o dezvaluie. Vechi nu inseamna neaparat uzat sau prafuit, in schimb deturnarea atentiei in speranta ca nu va observa nimeni este un act lipsit de maturitate care in cele din urma va fi sanctionat aspru de presa internationala.


Atmosfera este sumbra la Paris, iar candelabrele nu scot la iveala decat o apologie a ancorarii pe un ponton izolat si aparent sigur.

Ingrid Vlasov toamna-iarna 2011-2012

Dantelarii la moda

Articole recente

There is one comment

Impartaseste-mi opinia ta