O rochie de seara isi incepe viata in momentul purtarii si inglobeaza toate premisele unui trai indelungat, atunci cand FEMEIA ii adauga in mod mai mult sau mai putin constient amintiri ale clipelor speciale si emotii care trec dincolo de imaginea reflectata in oglinda.
Intr-un mod complet iluzoriu si naiv, in preajma Sarbatorilor, concomitent cu targurile de cadouri, incepe fervoarea cautarii rochiei perfecte pentru petrecerile de final de an, de cele mai multe ori omitandu-se cateva aspecte vitale pentru reusita deplina: locul, ocazia, modul in care este proportionata silueta si mai presus de toate sansele pe care le are piesa respectiva de a mai fi purtata.
Simbioza intre dorinte si asteptari, intre proiectiile interioare si realitate, este extrem de rara si necesita o cunoastere profunda a tuturor detaliilor ce tin de o estetica personala, astfel incat rezultatul sa nu para unul nefiresc si complet desprins din peisajul feeric al Sarbatorilor. Dincolo de propunerile brandurilor mass-market, repetate in mod obsesiv de la un sezon la altul, atelierele designerilor romani ascund linii special gandite ca raspuns la eterna intrebare „ce voi purta de Craciun sau in noaptea dintre ani ?”.
Nu este vorba despre colectii de autor, creionate dupa regulile binecunoscute si coordonate in cel mai riguros mod posibil, ci despre editii limitate de piese vestimentare, menite a rezona cu anumite tipologii de cliente. Acesta este si cazul Mirelei Fraser, care la inceputul acestei saptamani a dezvaluit colectia de rochii de seara dedicata Sarbatorilor si intitulata sugestiv „Femme Royale”.
Mirela se numara printre putinii designeri romani, care si-au construit brandul treptat, fara a forta nota si fara a se pozitiona artificial pe un piedestal neinsusit. Mai mult decat atat, parcursul sau s-a concentrat pe dezvoltarea organica a brandului, avand in vedere absolut toate detaliile care transforma moda intr-un business si care o fac sa functioneze in mod real.
Imi amintesc cum in urma cu cativa ani, Mirela creea o euforie in randul clientelor sale cu fustele maxi, comandate in zeci de exemplare si care au devenit cele mai bine vandute piese. Mirela nu s-a ferit nicio clipa sa recunoasca ca aceste tipuri de comenzi, multe dintre ele custom-made, i-au asigurat in timp o sustinere financiara, de la care a putut dezvolta mai departe colectii situate pe un alt palier estetic. Moda experimentata de dragul artei, nu reprezinta decat un capriciu pagubos, in cel mai fericit caz concretizat intr-o expozitie de costum. Iar cum textilele au fost reduse in Romania la cateva importuri de o calitate cel putin indoielnica, trimitem designerul in bucataria cu vise, ii lasam internetul la indemana si cuptorul incins, pentru a putea coace cat mai repede un cozonac fashion cu de toate, inspirat de retetele apreciate in capitalele europene, unde se respira si se consuma moda de la micul dejun si pana in toiul noptii.
Mirela nu si-a dorit sa se situeze la milioane de ani lumina de planeta fashion, ci a descins acolo unde este locul designerului: la tivul rochiei si la picioarele clientelor. Colectia Femme Royale nu exclude defel aspectul comercial, iar electismul sau este unul voit si se explica tocmai prin cunoasterea aprofundata a preferintelor femeilor care ii trec pragul atelierului de creatie, in cautarea rochiei ideale pentru petrecerile de final de an.
De la corsete perfect structurate, care modeleaza bustul si pana la dantele fine care invaluie silueta, designerul a reunit in colectie o gama completa de piese vestimentare, menite a fi dispuse in multiple variante de styling si care exceleaza la capitolul versatilitate. Cristalele stralucesc de pe un decolteu adanc plasat pe spatele rochiilor din catifea neagra sau adauga un farmec discret broderiilor care transforma o banala fusta conica, intr-un obiect al dorintei.
Auriul si argintiul patinat, subliniaza contururile siluetei in mod armonios, fiind dispuse atat in varianta monocroma, cat si ca accent pe rochiile midi sau lungi pana in pamant. Materialele la care Mirela a facut apel sunt ireprosabile (tulle plisat, matase, organza, catifea, brocart, dar si neopren sau materiale tehnice speciale) iar executia si finisajele excelente. Actorii principali si secundari ai povestii sale, nu sunt personaje fictive, ci chiar clientele care ii vor purta creatiile la ocaziile speciale si care le vor investi cu emotii. Nu este vorba despre un tip de silueta sau despre un ideal tip feminin, ci despre aparitii care pot deveni memorabile si care releva aspiratiile si dorintele pentru un an nou.