FREYWILLE Hommage a Botticelli: frumusetea mereu va gasi mereu o cale pentru a renaste

Se spune ca frumusetea paleste odata cu trecerea anilor. In realitate, ea insa se transforma, se reinventeaza, si renaste, pentru ca adevarata frumusete nu are sfarsit. Asemenea Universului, frumusetea este fara margini si stie mereu cum sa gaseasca calea pentru a atinge sufletele celor care o cauta. In toamna anului trecut, am avut privilegiul de a descoperi in premiera la Viena, chiar in atelierul de creatie FREYWILLE, piesele centrale ale unei colectii ce omagiaza mai presus de toate idealul de feminin de frumusete. Am fost cucerita pe loc! „The Birth of Venus” Hommage a Sandro Botticelli a sosit luna aceasta si la Bucuresti, intr-o sincronicitate perfecta atat cu primavara calendaristica, cat si cu un moment astral cu totul special, care indica o renastere profunda, inclusiv la nivel structural. Mai mult ca oricand, avem sansa de a straluci in mii de nuante, de a deveni propriile capodopere si de a dezvalui prin alegerile realizate cu inima, inclinatia spre arta nemuritoare a frumusetii.

Pandantiv Half-Moon din colectia „The Birth of Venus” Hommage a Sandro Botticelli

Pe vremea cand conceptul Ladylike se afla doar in mintea mea, si cand lucram la materializarea sa intr-o forma prin care sa se faca cat mai bine inteles si receptat de public, prima analogie a frumusetii pe care am realizat-o, a fost cu arta, mai precis cu “Nasterea lui Venus” asa cum a fost redata de Sandro Botticelli in celebra pictura cu tema mitologica ce poate fi admirata in prezent in Galeria Uffizi din Florenta, orasul natal al artistului. Este o referinta care se regaseste de altfel si in manifestul meu, la nivel simbolic, pentru ca arta de a fi frumoasa nu se subsumeaza doar imaginii, ci presupune cultivarea fiecarei fatete a personalitatii, dincolo de vanitate.

Daca pana recent nu credeam posibil sa existe o alta colectie omagiala FREYWIILE care sa o egaleze pe cea inspirata de arta lui Claude Monet, pictorul meu preferat, vizita la Viena mi-a reamintit cat de important este sa las mereu o usa deschisa pentru a fi surprinsa. Am rezonat instantaneu cu fiecare piesa in parte si am zambit repetandu-mi in gand, pentru a mia oara, ca absolut nimic pe lumea asta nu este pur intamplator. Ulterior, plasand colectia „The Birth of Venus” Hommage a Sandro Botticelli intr-un context mai larg, am indentificat si mai multe puncte de intersectie, insa sa incepem cu inceputul…

Frumusetea este renasterea spiritului

De la David a lui Donatello, pana la Venus a lui Botticelli, au trecut nici mai mult nici mai putin de 56 de ani. In 1486, cand “Nasterea lui Venus” a fost finalizata, Sandro Botticelli a oferit lumii mai mult decat o capodopera, una dintre cele mai frumoase promisiuni din cate au existat vreodata: sub bagheta artei, spiritul intotdeauna va renaste. Inceput cu “Primavara” (1478), si continuat cu “Pallas si Centaurul” (1482), apoi cu “Venus si Marte” (1485), discursul estetic al lui Botticelli isi gaseste punctul culminant in “Nasterea lui Venus”, primul nud feminin renascentist.

In Evul Mediu, Venus simbolizase pacatul si desfraul, lipsa de pudoare si moralitatea indoielnica, insa ideile neoplatoniste adoptate de Botticelli, au produs o adevarata revolutie estetica si au transformat-o pe Venus intr-un ideal de frumusete si dragoste eterna. Siluetele lui Botticelli, extrem de feminine, trimit cu gandul la armonia trupului si a spiritului, la reperele de frumusete elene, de unde si dualitatea atat de dezbatuta in mediile academice: zeita a dragostei mundane, dar si zeita care inspira dragostea pentru divinitate. Prin a sa frumusete, poate fi admirata insasi frumusetea eterna.

Majoritatea istoricilor de arta sunt de parere ca Venus a lui Botticelli ar fi fost nimeni alta decat Simonetta Vespucci, sotia unui nobil florentin, var indepartat al celebrului navigator Amerigo Vespucci, desemnata “regina frumusetii” in cadrul unui turnir organizat de Giuliano di Medici, insa cu un destin tragic, incheiat brusc, la doar 23 de ani. Bolnava de tuberculoza, Simonetta nu a mai putut fi salvata, in ciuda eforturilor disperate ale lui Giuliano, de care o lega o iubire profunda, de a-i prelungi viata. Legenda spune ca Giuliano ar fi apelat inclusiv la un vanator de vampiri pentru a o readuce pe Simonetta la viata, el insusi lasandu-se muscat ulterior de catre aceasta si transformandu-se in vampir. Oricum s-ar fi desfasurat lucrurile in realitate, cert este ca disparitia Simonettei a fost deplansa de intreaga Florenta, trasaturile delicate ale chipului sau ramanand pe multe panze ale vremii. Botticelli a fost insa cel care a i-a asigurat “nemurirea”, acesta folosindu-se si de masca ei mortuara in realizarea lui Venus, dar si la Florei din tabloul “Primavera”, care este tot intruchiparea Simonettei.

Cu putin timp inainte de sfarsitul vietii, Sandro Botticelli a cerut sa fie inmormantat la picioarele Simonettei in biserica din Ognissanti, ce apartinea familiei Vespucci, dorinta fiindu-i indeplinita in 1510. O iubire ascunsa, purtata in eternitate, si perceputa in complexitatea ei, asa cum a fost de altfel redata in “Primavara” si in “Nasterea lui Venus”, doua jumatati ale unui intreg (sfarsitul unui tablou este inceputul altuia, iar cele doua Venus corespund fiecare unor ipostaze diferite ale amorului). Venus Pandemos, cea care reprezinta amorul omenesc, prezideaza ritualurile de sezon in “Primavara”, iar Venus Urania, simbol a amorului ceresc, se lasa admirata in deplina sa splendoare in “Nasterea lui Venus”. 

FREYWILLE Hommage a Boticcelli: o colectie de o sensibilitate rara inchinata unei primaveri eterne…

… acea primavara care nu urmareste ritmul naturii, ci care traieste in permanenta in interiorul nostru. Acea primavara sinonima cu speranta, colorata in mii de nuante si infuzata cu nectarul fericirii. Artistii FREYWILLE au reinterpretat intr-o maniera absolut splendida, cu extrem de multa atentie pentru detalii si pentru surprinderea elementelor de finete, cea mai cunoscuta opera a lui Botticelli, transformand fiecare bijuterie incadrata in email, intr-o capodopera de sine statatoare. Va veti da seama de acest lucru de indata ce veti interactiona cu piesele colectiei, le vei atinge si le veti proba. De la design-ul gandit pentru a pune in valoare cu discretie lobul urechii, zona decolteului sau incheietura mainii, pana la unicitatea pigmentilor de culoare, fiecare bijuterie FREYWILLE surprinde prin armonia intregului.

Din purtatoare de accesorii frumoase, femeia care alege FREYWIILE se transforma intr-o veritabila colectionara de arta purtabila. Pentru ca indiferent daca cunosti sau nu sursa/sursele de inspiratie ale unei colectii, estetica si maniera in care sunt prezentate, bijuteriile iti starnesc curiozitatea, te determina sa iti doresti sa afli mai mult, iti cultiva treptat si in cel mai firesc mod posibil, gustul pentru frumos si pentru arta. Iti eleveaza tinuta, dar mai ales iti ridica starea de spirit, iti bucura sufletul si confera mai multa semnificatie alegerilor personale.

Povestea dezvaluita de FREYWILLE la inceput de primavara, nu este aleasa pur si intamplator. Asa cum nici “Nasterea lui Venus” a lui Sandro Botticelli nu este doar un tablou de referinta in universul artei. Dupa o perioada pandemica cu extrem de multe provocari si de schimbari sau ajustari fortate ale stilului de viata, primavara lui 2023 este gura de aer proaspat indelung asteptata. Este primavara in care avem libertatea de a ne exprima mai liber ca niciodata, de a alege in primul rand asa cum ne dicteaza inima, de a plonja in necunoscut cu bratele larg deschise si de a intampina cu incredere si curaj tot ceea ce urmeaza, pentru ca stim ca intotdeauna dupa nori iese si soarele. Bijuteriile sunt splendide, fiecare in parte, insa mai mult decat atat, sunt simboluri ale renasterii in spirit si in gandire. Sunt simboluri ale frumusetii ce dainuie peste veacuri, si care chiar si atunci cand pare mai retrasa sau mai timida, stie cum sa isi gaseasca resursele pentru a straluci asa cum merita, in deplinatatea sa.

In atelierele FREYWILLE din Viena, artizanii brandului realizeaza sute de teste cromatice, pana cand reusesc sa stabilizeze pigmentii in nuantele dorite, si sa gaseasca formula castigatoare pentru fiecare tusa care alcatuieste compozitia. De data aceasta, pur si simplu s-au intrecut pe sine, atat elementele naturale, cat si cositele lui Venus, fiind redate in niste tonuri eminamente picturale, de la cele sidefate, pana la degradeul irizat de la verde menta la albastrul deschis al orizontului.

In total, colectia este alcatuita din 46 de bijuterii, disponibile atat in varianta clasica de email cu insertii de pulbere de aur de 24k, cat si in cea de aur de 18k si diamante (linia fine jewellery).

Inca un aspect interesant, la nivel de semnificatii: tot primavara aceasta, Pluto, una dintre cele mai misterioase planete ale sistemului solar, intra in zodia Varsator, dupa 250 de ani, tranzit care genereaza conform astrologilor, o energie cosmica foarte puternica si transformatoare pentru fiecare semn zodiacal. Pluto simbolizeaza atat necunoscutul, cat si profunzimea descoperirilor noi, fiind asociat cu regenerarea si cu puterea de a schimba lumea. Din temelii. Dintre toate planetele cu nume de zeitati, Pluto este cea mai indepartata de Soare, si totodata cea mai apropiata de spiritul Renasterii si de ideea de arta care serveste ca spatiu pentru reflectie, filosofie, stiinta, mitologie, istorie, si mai presus de toate, bucurie autentica.

FREYWILLE Hommage a Botticelli: frumusetea mereu va gasi mereu o cale pentru a renaste

Un nou aliat al somnului de frumusete: Elix Night Cream, o formula antiaging ultra-performanta care transforma visul tineretii in realitate

FREYWILLE Hommage a Botticelli: frumusetea mereu va gasi mereu o cale pentru a renaste

Doua lotiuni tonice blande, ideale pentru ingrijirea tenului sensibilizat sau iritat

Articole recente

There is one comment

  1. Fuzzy

    Pictura sa devine un manifest al frumusetii al unei altei ordini, regasim astazi sentimentul atemporal al eternitatii, acea feminitate a lui Venus care nu se destrama in fata si timpului, ci isi pastreaza increderea in transformare si redescoperit de sine.

    Frumusetea ce am descoperit la FREYWILLE este la fel de subtire cat o particica de praf, poarta aceeasi emotie si luminozitate, e mai frumoasa si mai complexa decat credeam. Este o frumusete ca o poezie impregnata mai mult decat saturat de magie, energie si maretie. Si se simte, si se vede… Straluceste, emana. Un universal la persoana intaia.

    Intr-un final, un mesaj de apreciere pentru echipa FREYWILLE care a creat aceasta remarcabila colectie, cu aceeasi atentie si rabdare ca si cea avuta de Sandro Botticelli acum cinci secole.

Impartaseste-mi opinia ta

error: Content is protected !!