Estetica scandinava (Helsinki): al doilea articol in Business Woman

Fashion goes North continua cu un nou articol publicat in numarul din luna martie 2014 al revistei Business Woman. De data aceasta am dezvaluit secretele fashion regasite in Design District si sub cupola celui mai mare centru comercial al Finlandei – Stockmann.

Domol in aparenta, calculat si de o eleganta discreta, Helsinki-ul releva povesti fashion cu totul speciale, concentrate in areale ale esteticii pline de creativitate si insufletite de o viziune unica asupra design-ului. Un spatiu al contrastelor care incita imaginatia, fara a produce socuri vizuale, un spatiu care te invita sa il contempli cu admiratie si sa iti lasi judecatile de valoare la intrare.

La trei strazi departare de cel mai amplu centru comercial din Helsinki, Stockmann (cel mai mare department-store din Finlanda, atat ca suprafata cat si ca vanzari totale, adapostit intr-o cladire istorica proiectata de Sigurd Frosterus si inaugurata in anul 1930), o adevarata oaza a shopping-ului vizitata anual de peste 17 milioane de turisti, un grup de adolescenti danseaza frenetic pe o muzica numai de ei stiuta, fiecare cu un playlist distinct, ignorand trecatorii (inclusiv pe mine, care cu greu puteam trece neobservata, in mantoul meu rosu din neopren semnat Mirela Fraser, care atragea toate privirile si care imi mentinea temperatura corpului constanta) si sfidand aerul rece al dupa-amiezii de noiembrie.

Analizandu- le cu atentie vestimentatia, intr-o vizibila nota discordanta cu data din calendar, nimic nu pare frapant, insa in acelasi timp totul pare atat de diferit si atat de bine integrat in ansamblu. Fuste scurte din lana tricotata, purtate peste colanti din bumbac intretaiati de marginea rasucita a sosetelor cu motive geometrice pana la jumatatea gambei, tivul a cel putin trei malete si cardigane suprapuse, completate de pulovere lungi incheiate cu nasturi mari si gulerele ample rulate in exterior. Un exercitiu de layering desfasurat cu naturalete, care nu pare a le ingreuna miscarile si adoptat de altfel, intr-o maniera mai mult sau mai putin extrema, de toti locuitorii Helsinki-ului, pentru care temperaturile negative nu reprezinta o sentinta aplicata stilului personal, ci mai degraba o provocare care mizeaza in egala masura pe eleganta, confort si functionalitate.

Continuarea articolului in numarul din luna martie al revistei Business Woman.

Estetica scandinava (Helsinki): al doilea articol in Business Woman

JUICEit si secretele detoxifierii organismului

Estetica scandinava (Helsinki): al doilea articol in Business Woman

Tendinte manichiura primavara-vara 2014: colectia Les Blancs (L’Oreal Paris)

Articole recente

Impartaseste-mi opinia ta