Daca ati auzit pana acum de Chanand si nu ati testat inca produsele brandului, acesta este un articol in care veti regasi tot ceea ce aveti nevoie sa stiti pentru a lua o decizie informata. Daca ati incercat deja formulele cosmetice si v-au placut, parcurgand randurile urmatoare, veti gasi si explicatia stiintifica a compatibilitatii cu pielea voastra. Dintre toate brandurile de skincare pe care le-am descoperit in ultima perioada, Chanand este de departe cea mai mare surpriza. Si nu exagerez cu nimic cand spun ca din punct de vedere al eficientei si al rezultatelor, marca se situeaza la ani lumina distanta de majoritatea brandurilor care promit mult si fac prea putin. Asezati-va comod si savurati povestea, pentru ca dincolo de orice este despre triumful vointei si despre increderea in puterea nemarginita a frumusetii.

In urma cu an si putin, pe la mijloc de iulie, Cristina Batlan imi povestea despre un brand revolutionar de skincare la care lucra de ceva vreme si despre modul in care formulele concepute aveau sa transforme ritualul de ingrijire al femeilor. Tocmai se intorsese din Grecia, venise la intalnire direct de la aeroport, nu era deloc machiata, iar uitandu-ma cu atentie la tenul ei (deformatie profesionala), am remarcat ca arata surprinzator de bine dupa o vacanta petrecuta in plin soare. “Poti sa te uiti si mai de aproape”, mi-a spus la un moment dat, observand ca imi activasem involuntar “skin scanner-ul”. Cate femei invita un specialist in beauty sa le analizeze pielea “cu lupa”, mai ales atunci cand nu e vorba despre un serviciu dedicat? Cristina a fost nu doar exceptia de la regula, ci dovada concreta a eficientei produselor aflate inca in laborator. Iata cel mai bun ambasador cu putinta, mi-am zis in sinea mea, dorindu-mi fix in acea clipa sa imbrac un halat alb si sa merg in fabrica. Pentru ca da….

Cunoscand-o de foarte multa vreme pe Cristina, stiu ca nu se numara printre cei care se multumesc cu jumatati de masura, si nici printre cei inca tributari zicalei “merge si asa”. Pentru Cristina lucrurile nu s-au derulat niciodata la voia intamplarii si oricum, ci doar in directia care sa le asigure crestere si dezvoltare. Ideea Chanand s-a nascut in urma unei serii de intalniri cu specialisti americani in formularea de produse, si cu o echipa tanara de chimisti romani, dornica sa demonstreze ca si in tara noastra performanta cosmetica poate fi dusa la cel mai inalt nivel.
In calitate de om de business experimentat, Cristina stie foarte bine cum sa identifice oportunitatile care i se ivesc in cale, insa stie mai presus de orice, ce inseamna o constructie durabila si sanatoasa. Fundamentul deja il avea – oameni priceputi in conceperea si formularea de cosmetice, activi performanti, de ultima generatie, si secretele valorificarii acestora in produsele de skincare, in cele mai ridicate concentratii posibile. Ii mai lipsea doar un loc pentru a produce. A intentionat sa cumpere o fabrica si sa ii confere o noua viata. Nu a fost sa fie, prin urmare a construit una de la zero, cu tot ce trebuie, de la echipamente si utilaje, pana la dotari specifice industriei de beauty.
Prima data am testat formulele Chanand la un ceai adus chiar de Cristina de peste mari si tari. Nu am reusit sa ajung in laborator, insa am raspuns invitatiei Cristinei la unul dintre primele workshop-uri Chanand organizate. Da, la un workshop, nu la o lansare de brand, asa cum m-as fi putut astepta, si asta pentru ca femeia Cristina si antreprenorul Cristina functioneaza perfect impreuna. Descoperirea a ceea ce se afla in spatele usilor, spatiul de workshop atent amenajat si experienta pe care am intuit-o inca din primele momente, mi-a conferit nu doar incredere si si speranta ca “da, se poate si altfel”.

Mereu am sustinut ca un produs de skincare, inainte de a fi cumparat, trebuie sa fie recomandat de catre un specialist, si mai mult decat atat, sa fie testat. Acesta este si motivul pentru care am stiut dintotdeauna ca profesia mea va face diferenta si ca femeile o vor aprecia prin prisma aportului real adus in vietile lor. Inainte de a gandi in termeni de business, Cristina a gandit ca un client de beauty obisnuit. Un client care este zilnic pus in fata atat de multor optiuni si care de cele mai multe ori alege nu neaparat produsul care i se potriveste, ci marketing-ul cel mai ingenios. De aici si prezentarea produselor Chanand catre clienti in cadrul unor workshop-uri interactive, care alatura informatia de specialitate, cu experienta propriu-zisa de frumusete prilejuita de testarea formulelor. Chiar si eu, in calitate de expert in beauty, am avut parte de surprize cu totul neasteptate. Iata si de ce apreciez si sustin astfel de initiative.

Daca in mod normal, in procesul de cunoastere a unui brand nou, mi-as fi indreptat atentia inspre serumuri, revelatia in cazul Chanand a fost un produs basic, care nu mi-as fi imaginat vreodata ca ma poate surprinde in vreun fel – demachiantul. Si God knows le-am testat aproape pe toate, de la formulele dermato-cosmetice, pana la cele alcatuite de brandurile de lux pentru o experienta profund senzoriala. Gentle Cream Cleanser de la Chanand este asa cum sugereaza si denumirea, un produs bland de curatare a tenului. Aveam sa aflu cat de bland de abia in momentul in care emulsia a intrat in contact cu pleoapele. Nu am simtit niciun pic de disconfort, nu m-au usturat catusi de putin ochii, iar la final, cand am indepartat machiajul dizolvat cu ajutorul unui prosop imbibat in ceai, zona respectiva nu prezenta nicio urma de roseata sau de iritare. Ochii mei sunt foarte sensibili si reactioneaza imediat la cel mai mic agent cu potential iritativ dintr-o formula de curatare, insa Gentle Cream Cleanser mi-a dovedit inca de la prima utilizare ca perfectiunea unui astfel de produs chiar poate fi atinsa.
“Produsele care sunt destinate zonei ochilor, au nevoie de un grad de puritate microbiologic mai mare. La Chanand absolut toate formulele respecta acel nivel de puritate si sunt destinate intregii fete” – explica Cristina Scomoroscenco.

Gentle Cream Cleanser se aplica pe tenul uscat si se maseaza cu degetele pentru a dizolva machiajul, si a indeparta impuritatile, celulele moarte si excesul de sebum, o cantitate foarte mica de produs fiind necesara pentru o curatare in profunzime a pielii. Acest lucru se datoreaza faptului ca inclusiv cleanser-ul este foarte concentrat in ingrediente active, formulele Chanand fiind de altfel concepute pentru a rezolva si corecta simultan mai multe probleme ale pielii, cu un minim de efort si maxim de eficienta.
Colectia de produse nu are zeci de referinte, ci putine si de cea mai inalta calitate, pentru ca la finalul zilei nicio femeie nu are rabdarea necesara sa urmeze un ritual lung si complicat de ingrijire a pielii, si isi doreste mai presus ca orice, rezultate vizibile in oglinda. De la aceste principii a si demarat formularea produselor Chanand: sa fie cu adevarat valoroase, sa raspunda nevoilor fiecarui tip de ten, sa se remarce prin eficienta, sa fie usor si placut de aplicat, si sa asigure o transformare reala a pielii, indiferent ca este vorba despre imbunatatirea texturii, ameliorarea ridarii, amplificarea luminozitatii sau tratarea diferitelor afectiuni de ordin dermatologic (acnee, eczeme etc.). Nu intamplator le-am mentionat pe cele din urma, deoarece asa cum aveam sa aflu de la Cristina Scomoroscenco in cadrul workshop-ului, exista o intreaga cazuistica in segmentul dermato si rezultate excelente obtinute cu formulele Chanand.

De altfel, brandul a conceput si o serie de produse speciale pentru tineri si adolescenti care se confrunta cu acnee sau cu diferite dezechilibre la nivel de microbio: un cleanser cu proteine din orez care curata eficient tenul, fara insa a-l deshidrata asa cum se intampla de obicei cu formulele anti-acnee, un serum cu niacinamide si activi de referinta care reduc inflamatia si aspectul porilor largiti in timp ce protejeaza pielea de impactul stresului oxidativ, o crema cu eficienta dovedita clinic in reducerea numarului de comedoane si in imbunatatirea calitatii epidermei, si un produs care daca nu ar fi existat cu siguranta ar fi trebuit inventat – Baby Botox Serum, un concentrat de activi care actioneaza sinergic pentru prevenirea formarii ridurilor de expresie si a liniilor fine, stimularea regenerarii, si protejarea fibrelor de colagen.
O formula similara Baby Botox Serum din punct de vedere al principiul de actiune, insa destinate de data aceasta tenului matur, este Concentrate Botox Peptide Serum, produsul meu preferat de skincare din colectia Chanand. M-a cucerit din primul moment in care l-am aplicat pe ten la workshop si si-a dovedit din plin calitatile de-a lungul ultimelor saptamani de cand il folosesc exclusiv. In afara faptului ca se absoarbe rapid in piele si ca are o actiune hidratanta progresiva de-a lungul zilei, datorita acidului hialuronic continut, tenul este regonflat din interior. De asemenea, peptidele cu efect asemanator botox-ului, in asociere cu vitamina C, reduc aparitia liniilor fine, precum si adancimea ridurilor deja formate. In ceea ce priveste tenul meu, am remarcat un usor efect de lifting si o mai buna definire a ovalului facial, insa mai mult decat atat, am apreciat actiunea protectoare a produsului, mai ales in contextul unui indice UV ridicat. Vitamina E din formula este un antioxidant care ajuta la reducerea inflamatiei, proces care survine in timpul expunerii la soare, ci care totodata contribuie alaturi de vitamina C la imbunatatirea capacitatii de aparare a pielii.

Iar pentru ca tot am adus in discutie fotoprotectia, Chanand a conceput un ulei cu efect depigmentant absolut genial, care asemeena tuturor celorlalte produse din colectie, actioneaza pentru a corecta mai multe probleme ale pielii: contine ulei de afine care calmeaza iritatiile, ulei absinian obtinut dintr-o planta cultivata in regiunea Africii, cu o compozitie similara sebumului uman si un profil senzorial extrem de placut, ulei de jojoba cu rol emoilent si antioxidant, squalene pentru neutralizarea daunelor produse de lumina UV, si chromanol, un activ potent de skincare, similar ca structura cu vitamina E si care impreuna cu ceilalati antioxidanti puternici previne formarea petelor pigmentare si reduce intensitatea si suprafata celor deja vizibile. Eu obisnuiesc sa il aplic atat pe fata, cat si pe brate sau pe zonele corpului unde petele pigmentare si-au facut aparitia sau unde exista un risc sporit sa se intample acest lucru (de regula, portiunile expuse la soare – decolteu, maini, nas, tample etc.).
Fiecare produs Chanand are si un corespondent de refill, flacoanele airless prevenind contaminarea microbiana si asigurand totodata un dozaj precis si controlat a cantitatii aplicate. Gasiti gama completa atat pe site-ul brandului si in magazinele Douglas, cat si in Baneasa Shopping City, acolo unde puteti opta la insula Chanand si pentru o analiza gratuita a tenului cu ajutorul dispozitivului special de scanare faciala. In plus aveti toate sansele sa o intalniti si pe Cristina Batlan, care alaturi de echipa, dedica multa ore interactiunii cu clientii.
