Care este secretul reusitei unui business in beauty. Interviu cu Cristina Turnagiu Dragna, owner-ul primului salon din Romania specializat in machiaj semipermanent si microdermabraziune

Cristina Turnagiu Dragna este unul dintre putinii oameni pe care atunci cand ii intalnesti, te simti cu adevarat privilegiat. Si asta pentru ca in afara elegantei in atitudine, discurs si gestica, experienta de o viata a Cristinei in domeniul antreprenoriatului (si nu numai), se dovedeste extrem de valoroasa atunci cand vine vorba de concret, de solutii aplicabile aici si acum. Cristina si-a inceput cariera ca jurnalist de beauty si imi amintesc cu placere primele numere ale revistei Exces, in care a semnat ani buni, si pe care le rasfoiam pe nerasuflate la mijlocul anilor ’90, cand visam sa profesez in domeniu. Insa dincolo de toate acestea, Cristina este un antreprenor cu o poveste realmente unica, reusind performanta de a dezvolta un business cu doar doua servicii in meniu, intr-o perioada in care Romania se afla in plina criza economica: microdermabraziunea si machiajul semipermanent. Un business devenit de-a lungul celor 14 ani de existenta, un reper de profesionalism, incredere si siguranta. Chiar daca in 2020 mersul lucrurilor este cu totul altul comparativ cu anii 2000, lectiile trecutului ne arata ca de fapt calea catre succes este una singura: specializarea. Mai precis sa faci ceea te recomanda din punct de vedere profesional, din ce in ce mai bine si sa poti adormi linistit cu capul pe perna.

Cum ai pus bazele salonului Blooms si ce au insemnat pentru tine primii ani de antreprenioriat?

Inainte de beauty business a fost jurnalismul de beauty, o etapa extrem de importanta a carierei mele, de care imi amintesc in egala masura cu placere si cu nostalgie. Nostalgia are legatura cu faptul ca am avut privilegiul sa fac parte din colectivul redactional al primei reviste de moda si lifestyle din Romania – Exces, pe vremea cand aceasta si Avantaje erau singurele publicatii pentru femei de pe piata. Vorbim aici despre mijlocul anilor ’90 si despre inceputurile presei glossy. La revista Exces eu eram beauty editor, Ovidiu Buta era editorul de fashion, amicul nostru Cezar Paul Badescu se ocupa de sectiunea culturala, iar Iulian Capsali avea in grija temele sociale. Interesant este ca si in prezent, fiecare dintre noi a ramas in aceeasi zona, si mai mult decat atat, isi exercita in continuare cu drag profesia si vocatia.

Dintre toti, sa zicem ca eu am avut, inca de la bun inceput, o mica orientare antreprenoriala, deoarece fiind editor de beauty intram in legatura cu foarte multe tehnologii, produse si marci cosmetice, iar la un moment dat mi-a atras atentia o metoda noua (la vremea respectiva) de curatare a tenului – microdermabraziunea. Acest lucru se intampla prin anul 2003. Curioasa din fire, nu mi-a luat mult timp pentru a intra in legatura cu cei care se ocupau de importarea aparatului pentru microdermabraziune in Romania, si am ramas realmente impresionata de rezultate. Dupa cateva sedinte de microdermabraziune si convingandu-ma ca tehnologia cu pricina este extraordinara, am decis ca vreau sa imi deschid un business in domeniu. Era o oportunitate prea mare pentru a fi ratata, cu toate ca erau multe lucruri de luat in calcul, cel mai “delicat” dintre toate fiind chiar profesia mea de jurnalist de beauty, caracterizata de impartialitate si onestitate in recomandari.

Iti vine sau nu sa crezi, insa de 10 ani incoace, eu sunt mana a treia in salon.

Cristina Turnagiu Dragna

Dupa ce am cantarit foarte bine aspectele problemei, si manata ce-i drept si de flerul si entuziasmul antreprenorului aflat la inceput de drum, am deschis un salon carea avea doar doua proceduri: microdermabraziune cu cristal de Corindon si machiaj semipermanent. Si care a functionat in aceeasi formula “minimalista”, care la ora actuala pare greu de conceput, cativa ani buni. Acest lucru a permis echipei salonului meu sa se specializeze intr-un asemenea grad, incat toate clientele aflate in cautare de tratamente de microdermabraziune si servicii de machiaj semipermanent, sa stie ca venind la Blooms se afla pe cele mai bune maini cu putinta. Iar pentru ca mi-am dorit ca lucrurile sa se desfasoare la cel mai inalt nivel profesional, am facut si scoala de cosmetica. Mi s-a parut extrem de important sa cunosc tehnicile de lucru si protocolul, sa pot interveni atunci cand este nevoie si sa ma implic activ in business-ul meu. Iti vine sau nu sa crezi, insa de 10 ani incoace, eu sunt mana a treia in salon.

Gama de servicii a salonului am extins-o de abia de doi ani. Nu din necesitate sau pentru ca asa este la moda, ci pentru ca la fel ca la inceputul anilor 2000 cand am deschis Blooms, au aparut doua proceduri care m-au convins ca merita sa le acord toata increderea: tratamentul cu laser – epilare definitiva, si HIFU – un echipament care foloseste ultrasunete pentru stimularea sintezei de colagen si de elastina.

In prezent majoritatea centrelor de beauty isi doresc sa aiba un meniu cat mai generos de proceduri si isi disputa intaietatea la capitolul noutati si inovatii in arealul esteticii faciale si corporale. Cum functiona insa piata cand ai pus bazele Blooms si cum ai reusit ca in tot acest timp, nu doar sa supravietuiesti, ci sa ai un business profitabil mai bine de un deceniu, cu doar doua proceduri (putin inspre deloc cunoscute publicului din Romania) in meniul de tratamente?

Cuvantul de ordine este PROFESIONALIZARE! Avand avantajul de a fi jurnalist si implicit deprinderea de a ma documenta riguros, m-am apucat sa citesc in amanunt despre cele doua proceduri inainte de a lua decizia sa imi deschid un business in beauty. Din 2004 de cand am pus bazele firmei si pana in 2008, nu am facut altceva decat sa educ pur si simplu piata din Romania, scriind despre aceste tehnologii, in toate locurile in care am putut. Eram atat de convinsa ca informatia trebuie sa ajunga la public, incat nu ma gandeam neaparat ca business-ul meu trebuie sa prospere sau sa iasa in fata, ci imi doream ca femeile sa devina curioase, sa incerce si sa isi dea singure seama de beneficii. Si mai ales de ceea ce inseamna un serviciu sigur, de calitate. Nu am vrut sa fac musai bani, pentru ca microblading-ul fiind la un moment dat intr-o explozie de popularitate si devenind parte integranta din meniul multor saloane, a impus nu doar un grad ridicat de profesionalizare, ci a venit la pachet si cu o serie de riscuri pe care noi la salon nu am dorit sa ni le asumam.

In momentul in care este vorba despre lame care iti taie pielea, loc in care trebuie introdus un pigment, suprafata respectiva se vindeca diferit de la o persoana la alta si este pana la urma o lezare cutanata. In plus, pigmentul in aceasta taietura, dureaza intre sase saptamani si sase luni. Mai precis, daca iti place cum arata in primele saptamani, urmatoarea procedura nu ai voie sa o faci mai devreme de sase luni. Practic, trebuie sa iti tai pielea in acelasi loc si sa introduci pigment. Nu este tipul de tehnica clasica de tatuaj prin care cu un ac introduci pigment punct langa punct, astfel incat sa creezi o linie, asa cum se intampla in machiajul semipermanent. Gradul in care pielea este agresata nu sufera comparatie. Prin taieri repetate, la interval de sase luni, se creaza cicatrici, iar pe acestea din urma nu mai creste niciun fir de par. De asemenea, foarte multe cicatrici se vindeca keloid, dat fiind ca pe suprafata respectiva s-au petrecut niste drame, ce-i drept la nivel micro, insa care lasa semne adanci. Acesta este si motivul pentru care la Blooms ne-am tinut departe de aceasta tehnica.  

Revenind la intrebarea ta, extrem de important pentru noi a fost profesionalizarea pe tehnici de lucru, alegerea pigmentilor potriviti pentru pielea pe care se lucreaza, studiul de cromatica – modul in care evolueaza un pigment pe piele, subtonul pielii (baza de galben sau baza de roz) etc. Avem 14 ani de experienta in domeniu si de “supra-specializare” pe tehnicile de machiaj semipermanent, iar clientele revin intotdeauna cu incredere pentru ca stiu ca noi nu le asiguram doar un serviciu impecabil, ci stim absolut totul despre pigmenti, despre cum vor evolua acestia si despre cum vor arata pe piele in decurs de o luna, de un an sau de cativa ani.

Una dintre cele mai des intalnite probleme la machiajul semipermanent, consta in faptul ca dupa o perioada de timp, culorile aplicate initial nu mai arata la fel si “vireaza” in nuante complet nepotrivite. Cum poti preintampina acest neajuns?

In primul rand, trebuie sa stii cum sa adaptezi pigmentii pe fata si cum sa ii alegi pe cei potriviti pentru pielea pe care lucrezi. Pigmentii vin de obicei in concentratii de culori diferite – ma refer aici la anumite procente de rosu, de galben, de albastru, de portocaliu sau de gri, si cu aceste elemente se jongleaza in functie de tipul de piele, de subtonul acesteia etc. De exemplu, daca ai pigmenti care contin o concentratie mare de rosu, trebuie sa stii ca la un moment dat de decoloreaza deschis si capata tente de roscat. Unele doamne sunt foarte multumite de acest lucru, in special roscatele, acestea fiind de fapt singurele carora noi le alegem un pigment pe baza de rosu. In schimb, in cazul celorlalte cliente, trebuie evitat acest gen de pigment si optat pentru baze de gri care avantajeaza foarte bine atat blondele cat si brunetele (selectam de obicei intensitati diferite) si evitam intotdeauna sa lucram sprancenele cu negru. Singurele doua proceduri la care folosim negru in machiajul semipermanent sunt conturul ochilor si micro-tatuajele (tatuajele artistice).

Capitolul sprancene este extrem de delicat si este important sa subliniez faptul ca exista atat de multe variatiuni cromatice cu care se poate lucra – unele calde, altele reci, mai intense sau mai putin intense, incat negrul realmente iese din discutie. La Blooms nu am aplicat niciodata negru in zona sprancenelor si nu o vom face vreodata.

Cristina Turnagiu Dragna

Imi spuneai la un moment dat ca un procent destul de ridicat dintre clientele salonului, vin special in Romania pentru a-si reface machiajul semipermanent sau pentru serviciile de intretinere. Cum ai reusit sa le castigi intr-o asemenea masura increderea si sa le determini sa revina de peste mari si tari cu gandul la programarea care le asteapta la Blooms?

In primul rand, noi suntem foarte bine pozitionati pe internet si ne-am preocupat de acest lucru inca din primii ani de business. In mare parte insa vorbim despre cliente de origine romana plecate de ani buni in strainatate, iar aici ma refer la tari precum Franta, Italia, SUA, Germania, Elvetia, unde pretul pentru un machiaj semipermanent este chiar si de 7-8 ori mai mare comparativ cu Romania, iar rezultatele nu sunt nici pe departe la fel de bune. Unele dintre cele mai bune profesioniste in machiajul semipermanent nu vin din vestul Europei, asa cum ne-am fi asteptat, ci din zona estica, mai precis din Rusia, tara in care s-a ajuns in ultimii ani la niste tehnici senzationale.

Gratie internetului, o parte dintre clientele romance ne-au descoperit in tarile in care s-au stabilit, iar ceea ce le-a determinat sa ne contacteze in perioadele programate pentru vizitele in tara, a constat in faptul ca le-am inspirat incredere. Este mare lucru sa inspiri incredere prin ecranul unui calculator si la mii de km distanta! Avantajul nostru pe internet si faptul ca am facut pionierat in domeniul educatiei despre care aminteam mai devreme, este acela ca oferim informatii complete si ca avem o transparenta totala in ceea ce priveste procedurile.

Una dintre intrebarile frecvente este “daca doare” si incercam sa raspundem clientilor cu toata sinceritatea, fara a omite niciun amanunt. Bineinteles ca fiind vorba despre un machiaj semipermanent, nu despre un desen, clientii resimt o oarecare senzatie de durere, insa de-a lungul timpului am introdus noi tehnici de lucru care au diminuat disconfortul. In plus, anestezicul folosit in prezent este mult mai performant comparativ cu cel utilizat in urma cu peste un deceniu – exista geluri si solutii speciale pe care le aplicam pe piele inainte de inceperea procedurii (intr-un fel reactioneaza pielea pe anestezie, si complet altfel cand este deschisa), altele pe care le utilizam imediat pentru anestezie foarte puternica, la fel cum sunt si variante pentru anestezie care evolueaza in timp. Inclusiv cu anesteziile a trebuit sa experimentam si ne-am preocupat sa le alegem pe cele mai bune nu la nivel general, ci pe acelea care s-au dovedit performante si sigure la momentul potrivit. De exemplu, exista anestezii care se aseaza doar pe pleoape, altele care se aseaza doar pe pielea penetrata sau pe buze. Asadar, noi lucram atat cu solutii, cat si cu geluri diferite, tinand cont si de gradul de toleranta la durere al fiecarei persoane. Avem cliente care adorm in timp ce terapeutul lucreaza sprancenele, altele care in schimb lacrimeaza.

Tot la capitolul incredere si “cheie” a succesului este si echipa stabila a salonului. Alexandra este alaturi de noi de 12 ani, asadar in afara de stapanirea tehnicilor de lucru, vorbim si de maiestrie, un lucru care se dobandeste in timp si care mai presus de toate, se cultiva.

In ce zone se poate face machiajul semipermanent, in afara de conturul sprancenelor, al buzelor, al ochilor etc? Ai avut vreo cerere neobisnuita?

Da bineinteles, si nu doar o data. De la sprancene klingoniene, cozi de ochi care depasesc sprancenele si pana la contur negru al buzelor sau pigmentari in obraz. Cereri neobisnuite vin frecvent, insa le refuzam politicos pe toate. Nu vrem sa fim considerati pretiosi, insa pastrarea integritatii face parte nu doar din conduita noastra profesionala, ci din ADN. Pe primul loc la salonul nostru a fost intotdeauna SIGURANTA, apoi ADAPTAREA la client, urmata de ETICA MUNCII.

Serviciile pe care le realizam insa intotdeauna cu placere constau in machiajul de sprancene, conturul ochilor – sus si jos, conturul buzelor, pigmentarea partiala sau totala a buzelor, tatuaje estetice delicate si feminine (stele, fluturi, litere etc), si “beauty marks” (puncta de frumusete) – alunite etc.

Care sunt tendintele momentului in machiajul semipermanent? Cum a evoluat de-a lungul anilor piata?

Toate tehnicile au evoluat din doua puncte vedere: al sigurantei/tolerantei– cat mai putin invazive si dureroase, si al personalizarii  – gradul ridicat de adaptare, astfel incat rezultatul sa fie unul cat mai natural cu putinta.

De exemplu, sunt tehnici noi de asezare a firelor de par in spranceana, lucru despre nu se vorbea acum cativa ani. Mai precis, zone din spranceana in care firul de par trebuie pigmentat intr-o anumita directie, urmand cresterea lui naturala. Foarte important este de asemenea ca atunci cand o persoana nu mai are deloc fire de par, lucru de care nu iti poti da seama imediat, in timpul sedintei, sa le creezi in directia, aplecarea, asezarea si grosimea potrivita. La Blooms lucram cu ace de diferite dimensiuni, astfel incat putem jongla atat cu grosimea firului de par, dar si cu tehnicile folosite. Daca luam un ac de marime medie (20) putem realiza firul mai gros, printr-o tehnica il facem din ce in ce mai subtire si prin alta tehnica il terminam. Practic folosim acelasi ac, insa schimbam tehnicile de lucru. Asa cum bine stim, firul de par nu are aceeasi grosime de la baza pana la varf.

Cate tehnici de lucru pot fi asociate in aceeasi procedura?

Excelenta intrebare!! Sa luam spre exemplu aplicarea. In acest caz putem folosi tehnica de powdering, respectiv crearea unei baze cromatice a sprancenei, care sa dea forma exterioara (greseala cea mai mare este realizarea formei exterioare “cu dunga”, asa cum se intampla in foarte multe saloane si se vede deosebit de urat – sprancenele dreptunghi), apoi putem apela la tehnica fir cu fir, urmata de tehnica in care schimbam acul in functie de grosimea firului de par si in cele din urma de tehnica in care schimbam pigmentul. Asadar, avem in vedere vreo patru tehnici daca vrem sa le combinam si daca consideram bineinteles ca este nevoie.

Le fel de bine insa, ne putem rezuma la o singura tehnica. Important este ca rezultatul final sa fie unul estetic si cat mai apropiat de natural. Pe noi astfel de rezultate ne lasa sa dormim linistiti noaptea de 14 ani incoace.

Perceptia despre frumusete a fiecarei cliente este diferita, iar acest lucru nu poate fi schimbat. Ceea ce incercam noi sa facem este ca prin simulare si consiliere, sa ajutam doamnele sa isi imbunatateasca forma, grosimea sau lungimea sprancenelor. Insa in 14 ani de activitate nu am facut niciodata compromisuri legate de modul in care ar trebui sa arate sprancenele.

De asemenea, daca este sa ne referim la conturul de ochi, o zona extrem de sensibila, apelam la tehnici de lucru si de anestezie speciale, tocmai pentru ca intregul proces sa fie cat mai putin invaziv. De exemplu, acul folosit intra in straturile superioare ale pielii care acopera ochiul, si nu trebuie sub nicio forma sa existe frica ca acesta ar putea penetra prea mult pe pleoapa, deoarece se introduce pigment la nivel de microni. Cu toate acestea, trebuie insa tinut cont ca vorbim despre un tatuaj, nu despre un desen, care vine insotit de un mic disconfort (nu vorbim despre umflare de pleoape, traume sau hematoame, ci despre ceva usor deranjant pe moment).

Nu intrati in saloane care nu va arata modalitatea de sterilizare a instrumentelor de lucru, care nu va povestesc despre proceduri si despre ce urmeaza sa vi se intample pe fata, si care nu au personal echipat cu manusi. Primele elemente de igiena din salon le simtiti de la intrare – de la modul in care sunteti introdusi in cabinetul de lucru si pana la modul in care se sta de vorba cu voi sau vi se ofera informatiile scrise pe fisa de client (extrem de importante). Respectiva fisa de client o semneaza si tehnicianul care realizeaza procedura, deoarece acesta isi asuma siguranta si igiena intregului proces.

Cristina Turnagiu Dragna

Tu ai apelat la machiajul semipermanent?

Sigur ca da! Mi-am realizat conturul de ochi de trei ori pana acum, am avut de asemenea si un contur de buze, dupa care am optat pentru buze colorate integral. La interval de 4-5 ani imi refac conturul de ochi, insa tin cont si de culoarea pe care o adopt la par. De exemplu, acum cand sunt blonda simt ca intensitatea conturului de ochi – un gri inchis, se potriveste mai bine decat negrul pe care il aveam cand eram roscata. Iar pentru ca tot suntem la capitolul machiaj semipermanent in zona ochilor, trebuie sa amintesc aici o alta tehnica extrem de interesanta: conturul de ochi aproape imperceptibil. Exista un contur de ochi care de fapt accentueaza linia neagra a genelor, si care prin intensificarea acesteia creeaza impresia ca ochii sunt mai mari, iar genele mai lungi si mai dese. Nu este nevoie ca respectivul contur sa depaseasca zona genelor, aspect care ajuta foarte mult si machiajul clasic, de zi cu zi.

Conturul buzelor nu m-am mai preocupat sa il refac, doarece in ultima perioada am descoperit ca am o pasiune nebuna pentru rujuri, concretizata de altfel si intr-un proiect editorial – Lips Magazine.

Pentru ce ti-ai dorit de la bun inceput sa fie recunoscut Blooms? Ca salon de beauty specializat in tatuaj temporar sau in proceduri de microdermabraziune?

Nu m-am gandit niciodata la acest lucru, in schimb mi-am dorit mereu sa fim asociati cu siguranta si profesionalism, cele doua lucruri esentiale pentru noi dintotdeauna. In 2004 de abia se stia de microdermabraziune, nu aveam nicio idee referitoare la cum ar putea evolua piata si in cat timp, singurul lucru pe care eram convinsa ca trebuie sa il fac si care era absolut necesar fiind educarea publicului. Microdermabraziunea a fost si va ramane mereu cel mai sigur sistem de curatare a fetei, deoarece oricate cosmetice de calitate am avea acasa, fara o eliminare serioasa si temeinica a impuritatilor si a celulelor moarte, respectivele creme nu au niciun efect. Cat de des trebuie apelat la microdermabraziune? Ideal ar fi o data pe luna, insa chiar o data pe sezon tot este mai bine decat deloc.

Cum era microdermabraziunea in 2004 si cum este aceasta procedura in 2020?

Asemenea machiajului semipermanent, microdermabraziunea a inceput sa primeasca la randul ei tehnici diferite. Initial procedura s-a realizat exclusiv cu cristale de Corindon, iar eficienta acesteia din punctul meu de vedere este mai mai mare decat microdermabraziunea cu rola de diamant, pe care o consider putin prea invaziva.

In prezent, ma gandesc ca microdermabraziunea cu cristale de Corindon ar putea fi imbunatatita prin tehnica de lucru cu apa. Nu sunt insa foarte sigura de acest lucru, ramane sa mai efectuam teste, insa tendinta fiind ca procedurile sa fie din ce in ce mai putin invazive, s-ar putea sa functioneze. Paradoxul este insa urmatorul: oamenii isi doresc pe de o parte sa beneficieze de proceduri minim invazive, insa pe de alta parte pretentiile lor cresc si au nevoie de rezultate foarte bune. Ce-i drept, microdermabraziunea cu apa este mai putin invaziva, insa ramane totusi de vazut daca este cel putin la fel de eficienta.

Ce inseamna in momentul de fata sa ai un business in beauty?

In primul rand, sa stii sa iti pastrezi oamenii care lucreaza in salon. Nu clientii sunt cei de care ducem lipsa. Fiind de 14 ani pe piata si avand o pozitie privilegiata in ceea ce inseamna vizibilitatea in zona de beauty, primesc frecvent intrebari de la oameni care isi doresc sa isi puna pe picioare un business in domeniu. La un moment dat am oferit chiar consultanta in ceea ce priveste introducerea normelor de siguranta si de igiena in centre.

Cea mai importanta resursa a unui salon sunt profesionistii pe care trebuie sa ii pregatesti permanent si care daca nu beneficiaza de climatul potrivit, de salariul corect si de conditiile optime, pot pleca in orice moment.

Ca regula generala, specializarea pe o anumita nisa iti aduce un profesionalism nemaintalnit nicaieri in alta parte

Cristina Turnagiu Dragna

In al doilea rand, dorinta nestavilita a femeilor de a se afla in industria de frumusete face ca in acest areal sa apara branduri, companii, firme conduse de oameni care isi doresc sa faca beauty pentru ca au bani si nu pentru ca s-au pregatit temeinic in acest domeniu. Iar aici intervin numeroase probleme.

Ca regula generala, specializarea pe o anumita nisa iti aduce un profesionalism nemaintalnit nicaieri in alta parte. Daca te specializezi de exemplu pe manichiura, unghiile vor iesi perfecte din salonul tau. De aceea make-up artistii sunt specializati doar pe asezarea potrivita si inspirata a elementelor de machiaj pe fata, si nu se ocupa de cosmetica si nici de machiaj semipermanent, care este cu totul altceva.

Pentru orice business, indiferent de specificul lui (cu exceptia ideilor geniale, disruptive etc care aduc lucruri absolut unice pe piata), perioada necesara de constructie a reputatiei este de minim 3-4 ani. In primul an vorbim doar despre investitii – in siguranta, in oameni, in profesionalizare, in promovare pe piata. Bugetul salonului meu in primii 4 ani a fost dedicat PR-ului clasic, insa de cand au aparut noile tehnici de marketing, ne-am orientat exclusiv catre promovarea online. De asemenea, mai avem un customer care a evoluat de-a lungul acestor 14 ani si care este deosebit de important. Transparenta, informatia completa si facilitatile de care pot beneficia clientii sunt comunicate in scris si sunt extrem de importante.

Iti marturisesc cu toata sinceritatea ca niciodata nu am venit cu bani de acasa, pentru ca noi am intrat pe piata cu o procedura absolut noua la momentul respectiv. Iar pentru ca investitia initiala a fost realizata cu cap, ne-am recuperat-o in mai putin de un an.

Un business trebuie sa isi dea timp sa creasca, mai ales in online unde este cu totul alta poveste. In plus, fiecare antreprenor trebuie sa inteleaga ca nu le poate face singur pe toate si ca nu se poate implica in toate aspectele business-ului. Cu atat mai putin sa indeplineasca multiple roluri. De aceea apelarea la specialisti este vitala – PR, marketing, site etc.

Cum ai traversat perioada de pandemie si cum se va desfasura activitatea post-COVID 19 in cadrul salonului?

La instaurarea starii de urgenta am facut ceea ce era recomandat si necesar: am inchis si timp de 2 luni am trecut sa aerisim. Saptamana asta am igienizat din nou si am introdus elementele de supra-siguranta. Noi aveam oricum dinainte protocoale foarte stricte in ceea ce priveste siguranta si igiena.

De exemplu, igienizarea incaltamintei clientilor se face in salonul nostru de cinci ani deja. Nici nu mai vorbim de spalatul pe maini, care este regula de aur atat pentru personal cat si pentru clienti. Cat priveste masurile noastre de protectie ne este in obisnuinta sa lucram cu uniforme si halate, masti, manusi, ochelari de protectie etc. Avem de la inceputul activitatii in protocol aratarea catre clienti a dovezii de sterilizare a ustensilelor. Asadar, din 15 mai vom relua activitatea urmand noile conditii de lucru in industria frumusetii. Ele nu pot decat sa sporeasca siguranta interactiunii cu clientii ceea ce pentru noi este in ADN.

Care este secretul reusitei unui business in beauty. Interviu cu Cristina Turnagiu Dragna, owner-ul primului salon din Romania specializat in machiaj semipermanent si microdermabraziune

Ce au in comun una dintre regulile nescrise ale elegantei, o rochie camasa si un buchet de bujori pudrati cu roz

Care este secretul reusitei unui business in beauty. Interviu cu Cristina Turnagiu Dragna, owner-ul primului salon din Romania specializat in machiaj semipermanent si microdermabraziune

Trei branduri romanesti care au adaugat liniilor de streetwear propuneri de homewear chic sau axate pe sustenabilitate

Articole recente

Impartaseste-mi opinia ta