Trei branduri romanesti care au adaugat liniilor de streetwear propuneri de homewear chic sau axate pe sustenabilitate

Nimeni nu s-ar fi gandit ca 2020 va fi anul in care garderobele vor suferi transformari radicale si in care moda strazii va fi inlocuita de moda “de carantina”. Dincolo de creativitate si de elementele generatoare de dezirabilitate, moda nu s-a dezis nicicand de misiunea ei principala si de latura utilitara, functionala. De aici si clasificarea pe segmente si tipologii vestimentare – haine de purtat la birou, haine pentru timpul liber, weekend sau vacante, haine de gala etc. Trei branduri romanesti au avut inspiratia necesara pentru a adauga liniilor de streetwear propuneri de homewear si de loungewear chic sau axate pe sustenabilitate, care in afara faptului ca raspund unor nevoi reale de consum, reusesc sa convietuiasca in deplina armonie si fara compromis cu restul hainelor puse momentan in “stand-by”: Pineberry, Irina Schrotter si Styland.

Doua luni de izolare la domiciliu si de expectativa, au fost suficiente pentru a reordona si a rescrie aproape din temelii lucrurile in moda. Mai precis, dintr-o nisa a colectiilor de sezon, homewear-ul sau hainele de purtat in casa, au luat locul tuturor pieselor pe care le-am fi purtat fara oprelisti in “vechea realitate”. Mai mult decat un reset pentru branduri la nivel de business fashion, noul homewear extins raspunde unor comportamente de consum si unor prioritati si perspective nu doar imediate sau asa zis “de criza”, ci cu bataie lunga. Si cu toate ca la orizont se intrevad inca multe necunoscute, un lucru este cert: dezvoltarea colectiilor de loungewear sau de homewear reprezinta pentru brandurile fashion o strategie inteligenta de autosustinere si o dovada clara de chibzuinta la nivel de socoteli. Pentru ca in ciuda relaxarii graduale a restrictiilor, viitorul ne indica ca vom petrece mai mult timp in casa si ca implicit vom avea nevoie si de haine pe care sa ne faca realmente placere sa le purtam, nu doar sa le imbracam voit-fortat in lipsa de alternative confortabile.

Inca din copilarie am deprins obiceiul de a schimba hainele de strada cu cele de casa, ori de cate ori se impunea acest lucru, intr-un mod natural, cat se poate de firesc. Chiar daca intr-o zi urma sa am multiple iesiri, nu ramaneam niciodata mai mult de cateva minute imbracata in hainele de exterior, iar piesele pe care alegeam sa le port acasa aveau spatiul lor bine delimitat in dulap si nu se confundau sub nicio forma cu pijamalele sau cu ansamblurile de dormit. Mai mult decat atat, hainele de casa trebuiau sa fie intotdeauna placute la purtate, sa imi dea o stare buna, si sa alcatuiasca o tinuta estetic agreabila si potrivita pentru a fi surprinsa inclusiv de vizita neasteptata a unei amice sau a unei vecine. Ce-i drept, in prezent nu mai este cazul de vizite, si cu atat mai putin de unele neasteptate, insa capitolul homewear a ramas pentru mine la fel de important, de-a lungul anilor dezvoltand chiar o mica “obsesie nevinovata” pentru tot ceea ce inseamna halate, bluze, pantaloni sau rochii de stat in casa. Chiar daca “nu ma vede nimeni”, asta nu inseamna ca trebuie sa operez un downgrade al imaginii de sine sau sa ma complac la adapostul lui “merge si asa”. Cel putin pentru mine, lucrurile nu au mers niciodata oricum si la voia intamplarii. In primul rand pentru ca genul acesta de lejeritate nu este doar contraproductiv si pagubos, ci si extrem de debusolant si de descurajant. Desigur, nu ma situez in tabara excentricelor care imbraca o rochie din tulle cu trena la micul dejun, ci doar pun pret pe imaginea reflectata in oglinda, pe acuratetea acesteia si pe elementele care o alcatuiesc: haine frumoase, care imi aseaza un zambet pe chip si liniste in suflet, intr-o conditie foarte buna (fara ate care atarna, tivuri descusute sau materiale scamosate) si realizate din tesaturi care duc latura tactila la un nou nivel – catifelat, moale, fin etc.

Surreal Times & Surreal Babe cu Pineberry Shirts x Skin Deep x Noemi Meilman

Povestea camasii albe de vacanta a inceput in primavara anului 2015, atunci cand Noemi Meilman si Alina Rachieru – ownerul brandului Pineberry, s-au intalnit la cursurile Naked PR. Cunoscandu-le foarte bine pe cele doua doamne si stiind cat de riguroase si de creative sunt, am fost ferm convinsa, inca de la bun inceput, ca proiectul nu va fi doar unul punctual, ci va avea continuitate. Prima editie a camasii albe de vacanta, lansata in aprilie 2006, m-a determinat sa devin fidela pieselor Pineberry si sa imi doresc sa descopar cat mai curand urmatorul capitol de poveste. Despre primul model rezultat din colaborarea dintre Noemi, Alina si Marina Moldovan, am scris AICI.

Dincolo de croiul impecabil si de proportiile perfecte ale camasii, aspectul care m-a cucerit la acest proiect a constat tocmai in referintele personale profunde si totodata atat de descifrabile pentru cei care impartasesc preferinte si valori similare. Este vorba despre expresivitate, despre putere de sugestie si despre ceea ce transmite camasa alba de vacanta celor care aleg sa o poarte. O lectie autentic romaneasca despre arta detaliului si despre maniera in care ar trebui sa ne prezentam pe teritoriul personal, in “zona de confort” in care noi suntem cei care decidem cum ne dorim sa arate codul vestimentar.

Luna aceasta, camasa alba de vacanta se lanseaza intr-o noua versiune, excelent adaptata vremurilor in care traim. Vremuri cu adevarat suprarealiste, asa cum este subliniat si prin intermediul celor doua mesaje atent brodate pe buzunarul camasii – “Surreal Times” si “Surreal Babe”, cu scrisul recognoscibil al Marinei Moldovan (Skin Deep). Sunt minimaliste, dar ingenioase, si reprezinta o ancora creativa menita a “indulci” putin realitatea. Si a o face parca putin mai usor de asimilat.

Referintele la suprarealism nu sunt insa defel intamplatoare si functioneaza in dublu sens. Perioada suprarealista (1920-1950) a fost una dintre cele mai prolifice din punct de vedere creativ, in pofida tuturor incercarilor pe plan social si a conflagratiilor mondiale. Unele dintre cele mai mari nume din cinamatografie, dans, muzica, pictura, teatru sau moda, au creat in vremuri extrem de dificile. Vremuri similare ca impact social cu cele pe care le traim in prezent.

Noemi, Alina si Marina au reusit performanta de a concepe in plina pandemie, o serie de camasi de vacanta cu adevarat de colectie. Si mai mult decat atat, de a le promova absolut superb, cu mijloacele limitate avute la dispozitie. Nu asa cum este la moda, nu dupa reteta standard si dupa propriile filtre estetice. Sedinta foto a fost realizata pe balconul apartamentului in care locuieste Noemi, la inceputul lunii mai, imaginile au fost surprinse de Avi Meilman (fiul lui Noemi in varsta de 9 ani si 9 luni) cu un iPhone si au fost retusate de Marina Moldovan cu un sharp discret. Compozitiile cu camasile au fost realizate cu tablourile pictate de artista Orly Yanay, iar cartolinele-colaj care insotesc fiecare camasa comandata sunt lucrate de Noemi in lungile zile de carantina (in total sunt 80 de colaje unicat).

Homebody by Irina Schrotter

Irina Schrotter conduce o fabrica de textile in care lucreaza peste 700 de angajati, si chiar daca noua realitate a venit insotita de numeroase provocari pentru business, echipa de creatie a brandului a dat dovada nu doar de inspiratie, ci si de fler si intuitie, in momentul in care a imaginat linia de loungewear Homebody, o colectie capsula care pune accentul pe piese comode, chic si versatile potrivite pentru zilele petrecute acasa.

Piesele Homebody by irina schrotter nu sunt doar niste haine de interior, ci acele vesminte pe care de abia astepti sa le porti atunci cand ajungi acasa. Sau cand schimbi pijamalele cu tinuta de lucru remote. Ori de cate ori treceam prin Baneasa Shopping City, vizitam si magazinul Irinei, in ultimii ani brandul abordand o linie mult mai moderna, fara a se incadra neaparat in “moda imediata”, usor digerabila si la fel de usor trecuta cu vederea la schimbarea de sezon. Hainele irina schrotter sunt definitia perfecta a unor investitii pe termen lung si a unei simbioze reusite intre sofisticare si super-versatilitate. Acesta este si motivul pentru care brandul m-a castigat de client vechi si fidel.

Un alt atu al colectiilor semnate irina schrotter il reprezinta calitatea materialelor, rareori intampladu-se sa gasesc piese realizate din tesaturi sintetice, poliester si alte declinari frecvent utilizate de marii retaileri din varii motive – se aseaza poate mai bine, nu sunt atat de pretentioase, se spala fara prea mari batai de cap etc. Pentru mine a contat mereu insa cum ma simt in hainele pe care le port, iar unul dintre lucrurile pe care l-am apreciat la irina schrotter este latura tactila, senzoriala facilitata de materialele naturale de foarte buna calitate. Colectia capsula Homebody nu face exceptie, majoritatea bluzelor, fustelor diafane, salopetelor, pantalonilor sport sau hanoracelor fiind realizate din bumbac si in. Din punctul meu de vedere arata absolut minunat si prefer sa investesc in 2-3 lucruri cu adevarat frumoase, decat in zece “asa si asa”.

Minimum Waste by Styland

Esentializarea si sustenabilitatea nu sunt rezultatul unor tendinte de moment, ci expresia unui mod de viata. Un mod de viata pe care cu totii suntem invitati sa il imbratisam, si care departe de a avea o conotatie “restrictiva”, se dovedeste mai eliberator ca niciodata. In moda acest lucru se traduce prin linii simple, impecabile, print-o latura practica care se confunda cu cea estetica si prin detalii care fac diferenta si care pot fi lesne observate cu ochiul liber. Chiar si prin ecranul telefonului mobil sau a laptopului.

Styland a mizat inca de la bun inceput pe o calitate ireprosabila a pieselor si pe o simplitate aparenta care de fapt este cel mai dificil de atins. Pentru ca atunci cand abordarea este una minimalista, si cand in ecuatia de design nu sunt incluse “adaosuri” si artificii multe si marunte, orice mica greseala devine evidenta. Noua linie Minimum Waste este realizata manual in atelierul Styland, din materiale organice de cea mai buna calitate sau din fibre reciclate si include cateva piese de baza in nuante delicate de roz, bleu sau crem, de la colanti super confortabili si placuti la atingere, si pana la saluri generoase, hanorace, pantaloni scurti, bluze, blazere, tricouri, masti de protectie fashion elastice (mi se par ideal de purtat peste o masca chirurgicala/medicala) si chiar huse de telefon mobil.

Relevanta demersului transpare mai ales din faptul ca nu este vorba despre doua-trei piese, ci despre o linie aproape completa, care include atat haine pentru femei, barbati si copii, cat si produse unisex, accesorii de lifestyle etc.

Trei branduri romanesti care au adaugat liniilor de streetwear propuneri de homewear chic sau axate pe sustenabilitate

Care este secretul reusitei unui business in beauty. Interviu cu Cristina Turnagiu Dragna, owner-ul primului salon din Romania specializat in machiaj semipermanent si microdermabraziune

Trei branduri romanesti care au adaugat liniilor de streetwear propuneri de homewear chic sau axate pe sustenabilitate

Ladylike Gourmet: nostalgii ascunse sub coaja crocanta a unei paini de casa

Articole recente

Impartaseste-mi opinia ta