Vinoterapie si cosmetica antiage: povestea Wine 4 Skin, brandul de skincare organic, conceput si produs integral in Romania

„Vinul este cea mai sanatoasa si mai curata bautura” spunea chimistul francez Louis Pasteur. Iar daca este sa tinem cont de numeroasele sale virtuti terapeutice, am fi perfect indreptatiti sa credem ca (aproape) totul se rezolva la un pahar cu vin. Inclusiv ecuatia frumusetii si a tineretii fara batranete. Au trecut mai bine de zece ani de cand am facut cunostinta, in regiunea Bordeaux, cu ritualurile spa concepute exclusiv pe baza de extracte din struguri, si cu formulele cosmetice performante care intregesc conceptul de vinoterapie, si nu de putine ori m-am gandit ca un demers similar ar putea fi materializat cu succes in Romania. Ei bine, iata ca finalul acestui an mi-a oferit o surpriza cu totul neasteptata, de-a lungul ultimelor saptamani avand prilejul sa testez produsele Wine 4 Skin, primul brand romanesc de skincare organic, care valorifica pe deplin intreg potentialul antioxidant regasit in boabele de struguri productie proprie, si care reprezinta un melanj exceptional intre stiinta, pasiune si desfatare senzoriala.

Odinioara, cremele de productie interna rivalizau, si surclasau chiar, cosmeticele realizate in tari cu traditie in arealul frumusetii, beneficiind de ingrediente noi, de brevete si de cercetari care din pacate nu mai exista azi. Inainte de 1989, erau inregistrate peste 100 de brevete cosmetice, si peste 2000 de referinte in nomenclatorul de produse cosmetice, majoritatea extrem de performante si unice pe piata la vremea respectiva. De-a lungul anilor am scris mult despre cremele 100% made in RO, si cu toate ca in prezent exista cateva zeci de branduri romanesti, eficienta si rezultate concrete ofera doar 1-2% dintre acestea. Nu ma refer aici la formule bune de intretinere a pielii si de ingrijire cotidiana, care se regasesc din plin la brandurile romanesti, ci la acele formule capabile sa ofere o ameliorare vizibila la nivel cutanat si realmente sa faca diferenta in cosmetica anti-aging. Si care dincolo de aceste aspecte sa intruneasca si calitatile unor produse premium: texturi ultra-senzoriale, miresme fine si sofisticate, si ambalaje care sa denote atentie si preocupare atat pentru integritatea cremelor si lotiunilor, cat si pentru filozofia care le insoteste.

Wine 4 Skin incearca sa isi faca loc pe o piata extrem de competitiva, asa cum foarte bine ai punctat, cu atat mai mult cu cat mi-am impus o serie de valori care implica si alte constrangeri (produse din surse naturale, organice, vegane, fara parabeni si parfum, din plante autohtone). Chiar daca am educatie medicala nu am activat in domeniul dermatologiei, dar am fost mereu preocupata de un stil de viata sanatos, in respect pentru natura si pentru sine, si am cautat mereu produse cosmetice care sunt eficiente dar delicate cu pielea mea sensibila, continand ingrediente dovedite a avea calitatile asteptate. Caudalie, un brand frantuzesc bine stabilit deja si cu o gama mare de produse a fost dezvoltat de proprietarii unui domeniu viticol prestigios din Bordeaux cu sprijinul cercetatorilor de la Universitatea de Medicina, care au dovedit proprietatile antioxidante ale extractelor din struguri. Eu am construit o varianta autohtona, modesta si minimalista.

Corina Scheusan

Wine 4 Skin nu reprezinta doar o poveste frumoasa, nascuta pe domeniul „La Migdali” din Valea Scheilor, ci o dovada cat se poate de clara a faptului ca si in Romania se poate face mult cu putin. Nu ca pana acum ar fi fost imposibil, insa ceea ce a lipsit cu desavarsire multora, a fost viziunea si dorinta de a face ceva nou, valorificand resursele autohtone, sau in cazul Wine 4 Skin, strugurii din propria podgorie. Corina Scheusan, fondatoarea brandului Wine 4 Skin, este medic de profesie, si a gandit intreaga gama de produse pentru o rutina de ingrijire anti-aging esentiala si fidela principiului „putin si bun”. La fel ca orice alt lucru care confera savoare vietii si care contureaza un trai de calitate. Si as mai adauga, sustenabil, daca este sa ma refer la cutiile din carton reciclat si la borcanele din sticla care pot fi refolosite si care reflecta cu prisosinta grija pentru detaliu – de la silueta unei sticle cu vin care poate fi intrezarita prin decupajul cartonului, pana la cromatica si grafica sugestiva.

Am ales un nume si o sigla care sa faca trimitere la brandul mama, dar si la ideea de succes (Win), chiar daca nu al meu personal, al consumatorului care alege sa foloseasca produsele. Am dat atentie si ambalajului cautat la targurile de profil si am imaginat o forma inspirata de sticla de vin sau de un butoias. Culoarea aleasa – verde, se doreste mai mult decat o simpla culoare – un simbol pentru un stil de viata. Am ales sticla ca material pretios pentru conservarea mai buna a continutului si pentru ideea de sustenabilitate – reciclare. Pentru cutii am optat pentru carton reciclat si l-am decupat pentru a pune in evidenta ambalajul primar. Toate acestea, minore sau esentiale, s-au facut cu intentia de a oferi un produs de calitate.”

Corina Scheusan

Dupa ce am testat timp de cateva saptamani cele trei produse cu care brandul si-a facut debutul pe piata – serul pentru conturul ochilor, crema de zi si crema de noapte, mi-am dat seama ce presupune un brand construit cu respect si cu moderatie. Ce poate fi atat de special la trei produse de ingrijire basic? Ei bine, tocmai la acest nivel se vad diferentele intre cosmeticele de masa, si cele care au ceva mai mult de spus. Corina nu si-a dorit sa impresioneze printr-o gama ampla, in care de obicei se gasesc unul sau doua produse-vedeta, „locomotivele” de brand, cele care genereaza cele mai multe vanzari si care sustin practic marca, ci prin produse unul si unul, ultra-performante si care se situeaza la acelasi palier. Nu exagerez cu absolut nimic cand afirm ca absolut toate cele trei produse realmente m-au impresionat, incepand cu texturile si senzorialitatea, si terminand cu eficienta.

Daca ar fi sa recomand un singur produs „de test” Wine 4 Skin, cu siguranta acela ar fi serul pentru conturul ochilor, probabil cel mai bun pe care l-am incercat in ultimii cinci ani. Intotdeauna am preferat o crema pentru zona ochilor, in detrimentul unui ser, deoarece nu am gasit pana acum o consistenta care sa ma incante si careia sa nu am nimic sa ii reprosez. Desigur, serurile pentru ochi sunt concepute pentru a fi utilizate in tandem cu o crema dedicata pentru aceeasi zona, insa in practica cotidiana, extrem de putine femei obisnuiesc sa isi aplice un ser urmat de o crema. In majoritatea situatiilor este ori ser, ori crema, iar Wine 4 Skin a reusit performanta de a reconcilia cele doua cosmetice, intr-un produs „hibrid”, care se aplica cu pipeta, pentru un dozaj precis, asemenea unui serum, si care are consistenta unei lotiuni fine si in acelasi timp cremoase. Este practic un ser-crema, din care ai nevoie de o singura picatura pentru fiecare ochi, care este suficient de lejer dar si de hidratant, care exceleaza la capitolul formula, pastrandu-si integritatea si proprietatile (nu incepe sa se separe dupa cateva zile de utilizare, nu trebuie agitat si nu capata un miros neplacut, asa cum se intampla cu foarte multe formule vegane, fara parabeni), si care face minuni pentru ochii obositi si intens solicitati de lucrul in fata calculatorului.

Saptamanile acestea am avut un numar record de zoom call-uri si la finalul fiecaruia dintre ele, am primit aceeasi intrebare: ce crema de ochi folosesc? Ma numar ce-i drept printre norocoasele cu gene extrem de bune, care nu fac cearcane indiferent de situatie, insa cu toate acestea, un ritm alert de lucru, asa cum este cel de dinainte de Sarbatori, isi poate pune uneori amprenta asupra aspectului conturului de ochi, semnele oboselii devenind vizibile. Setul de cosmetice Wine 4 Skin a sosit chiar la momentul oportun, cand de abia incepusem maratonul de lucru, asadar am putut observa in mod concret efectele. Conturul de ochi care in mod normal ar fi aratat lipsit de vlaga si usor inflamat dupa atatea ore petrecute in fata laptopului, nu a tradat nicio secunda oboseala, si mai mult decat atat, parca a capatat un plus de tonus si de fermitate. Formula serului de ochi include alaturi de extract din samburi si din pielite de struguri, surse excelente de antioxidanti, ulei din coacaze negre cu actiune regeneratoare si revitalizanta, acid hialuronic care atrage si mentine apa in celule, acizi grasi esentiali, ulei de migdale dulici, apa de trandafiri cu rol de calmare si apa de albastrele, recunoscuta pentru proprietatile sale decongestionante, antiinflamatoare si revitalizante.

Crema de zi este un rasfat senzorial si olfactiv in toata puterea cuvantului, un deliciu pe care pielea mea il savureaza cu nesat la fiecare aplicare. Nu mai este un secret faptul ca ador gurmanderiile cosmetice, iar crema de zi Wine 4 Skin intruneste perfect exigentele unui produs conceput sa creeze o dependenta benefica. Textura sa fina, invaluie cu delicatete tenul si incanta simturile cu mireasma de migdale dulci, prima care se dezvaluie in momentul aplicarii, si care de asemenea se pastreaza, intr-o nota fina, pe parcursul a catorva ore bune. Intotdeauna am fost de parere ca un produs cosmetic complet ar trebui sa antreneze toate simturile, pentru a oferi o experienta de frumusete autentica, nu doar sa se rezume la o textura agreabila si la un efect de „mentenanta”. Eficienta formulei este primul si cel mai important aspect, insa nu este singurul care trebuie avut in vedere in ecuatia ingrijirii. O femeie obisnuita niciodata nu va imbraca halatul alb pentru a merge in laborator sa analizeze reusita unei formule, in schimb isi va dori sa regaseasca placerea in folosirea unei creme si micul tabiet zilnic care sa o ajute sa evadeze din rutina. Fie doar si pentru cateva minute.

Crema de zi Wine 4 Skin reprezinta un excelent cocktail de antioxidanti care raspunde solicitarilor la care este supusa pielea zilnic, de la radicalii liberi si pana la agresorii de mediu. Polifenolii extrasi din semintele de struguri se numara printre cei mai puternici antioxidanti cunoscuti pana in prezent, sustinand totodata regenerarea la nivel celular, iar uleiul din seminte de zmeura, isi aduce aportul la mentinerea integritatii filmului hidrolipidic protector al pielii, mentinand nivelul optim de hidratare al acesteia si imbunatatindu-i elasticitatea si supletea. Formula cremei include si acid ferulic, un excelent antiinflamator si unul dintre cei mai potenti antioxidanti naturali (mai bland si mai usor de utilizat decat vitamina C), a carui efect este amplificat prin expunerea pielii de razele ultraviolete, de unde rezulta si un important rol in prevenirea fotoimbatranirii. Crema de zi Wine 4 Skin poate contribui cu succes, din acest punct de vedere, la asigurarea unei protectii solare optime in timpul sezonului rece, in mediul urban, pentru un ten care nu se confrunta cu probleme si care nu are nevoie de mai mult decat de un produs performant „multi-tasking” (antioxidant, anti-poluare, anti radicali liberi si anti-age). De asemenea, gratie absorbtiei rapide in piele, poate constitui o excelenta baza de machiaj sau un partener de incredere pentru o crema solara cu factor de protectie ridicat, necesara in cazul tenurilor care se confrunta cu hiperpigmentare accentuata sau care urmeaza un tratament pentru pete brune.

Crema de noapte prezinta o consistenta mai bogata, insa nu foarte densa, ceea ce faciliteaza aplicarea omogena a produsului si valorificarea la maxim a potentialului sau, fara a face risipa. De cele mai multe ori cremele onctuase, trebuiesc incalzite cateva secunde intre degete, pentru a ajunge la aceeasi temperatura cu cea a pielii si pentru a putea fi aplicate in doza recomandata, insa nu este si cazul cremei de noapte Wine 4 Skin, care confera o senzatie imediata de catifelare, in special tenului uscat sau celui deshidratat, fara a lasa pelicula grasa la suprafata si fara a face ca la trezire tenul sa straluceasca precum un bec. Singurul lucru care ar putea fi imbunatatit la un eventual update de formula, este mirosul, care in ciuda faptului ca este unul neutru si deriva exclusiv din ingredientele naturale continute, nu produce aceeasi placere olfactiva ca in cazul cremei de zi, sau a serului pentru conturul ochilor. Nu este un miros deranjant, insa cumva ambiguu si insuficient definit.

Punerea la punct a formulelor a fost un proces de aproape un an, care a implicat o intreaga echipa si multe incercari, cautari si teste. Am recurs la ajutorul unui formulator cu experienta, dar am urmat si cursurile unei scoli de formulare a produselor cosmetice naturale care a obtinut premiul pentru cea mai buna scoala de profil in anul 2020, astfel incat sa pot controla  si intelege procesul dintr-o postura informata si sa pot construi pe viitor o gama largita de produse. Am externalizat procesul de productie si am apelat la serviciile unui producator certificat GMP (bune practici de productie). Am testat produsele in privinta sigurantei si stabilitatii in conformitate cu normele in vigoare si am facut teste dermatologice pe voluntari.

Corina Scheusan

In perioada urmatoare, gama Wine 4 Skin va fi completata de un produs de curatare, un balsam de buze adecvat si ca iluminator (tot pe ideea de multifunctionalitate), o crema de maini, probabil cateva produse esentiale de machiaj si o gama destinata domnilor, care sunt din ce in ce mai interesati nu doar de vin, ci si de produse de ingrijire. Voi povesti si despre acestea la momentul potrivit, insa pana atunci incercati macar unul dintre cele trei produse lansate. Merita din plin sa le acordati o sansa, mai ales ca nu sunt doar vegane si netestate pe animale, ci si bazate pe stiinta si pe ingrediente locale, „farm grown”.

Produsele Wine 4 Skin sunt disponibile pe site-ul oficial www.wine4skin.ro, iar vinurile premiate, extrem de parfumate si de savuroase pot fi comandate online pe www.lamigdali.ro.

Vinoterapie si cosmetica antiage: povestea Wine 4 Skin, brandul de skincare organic, conceput si produs integral in Romania

Aqua blue: culoarea anului 2021 sau ambasada increderii

Vinoterapie si cosmetica antiage: povestea Wine 4 Skin, brandul de skincare organic, conceput si produs integral in Romania

Les Chaînes d’Or de CHANEL si povestea unei colectii de machiaj festive inspirata de un stil universal

Articole recente

There are 2 comments

    1. Adina Necula

      Ma bucur tare mult ca articolul ti-a oferit informatii noi si sper sa iti fie de ajutor. Multumesc ca faci parte din comunitatea #ladylike si ca ma urmaresti.

Impartaseste-mi opinia ta

This error message is only visible to WordPress admins
Error: No posts found.