In urma cu cativa ani scriam intr-un articol de analiza fashion, ca viitorul modei nu inseamna atat materiale inalt tehnologizate, cat mai ales experiente de shopping rapide, la indemana oricui si ultra-confortabile. Mai precis, formate noi de prezentare a colectiilor, care sa permita accesul in timp real, tuturor celor care isi doresc sa urmareasca show-urile si sa fie partasi la magia de pe podium, din orice colt al lumii. Inceput in urma cu 7-8 sezoane, fenomenul de democratizare a runway-ului este dus mai departe de catre Tommy Hilfiger, brandul care datorita colaborarilor cu cele mai importante companii digitale, reuseste sa ofere clientilor experiente surprinzatoare “all-inclusive”: transmisiuni live ale show-urilor, functii de click-to-buy care faciliteaza cumpararea pieselor vestimentare preferate chiar in timpul prezentarilor si filtre brandurile pentru o multitudine de canale social media. In seara aceasta, cu incepere de la ora 22:00, are loc evenimentul experiential #TOMMYNOW primavara-vara 2019, care va putea fi urmarit direct de la Theatre des Champs-Elysees, prin intermediul streaming-ului integrat in acest articol.
Nu este momentul sa suspinam dupa show-urile fashion cu usile inchise, in ciuda farmecului lor inegalabil. Moda viitorul se intampla aici si acum, iar odata cu ea se pot insusi multe lectii de stil, conduita si raportare la tot ceea ce inseamna consum. Ma numar printre cei care au avut privilegiul sa fie partasi la cateva prezentari de moda in cerc ultra-restrans si exclusivist, care au scris interviuri intregi si cronici in agende dedicate, si care au petrecut nopti la rand transcriind totul pe computer. Intre atunci si acum nu exista termen de comparatie, chiar daca se pot trasa diferente clare. Caruselul modei se invarte in permanenta si tehnologia actuala face posibile lucruri la care in urma cu 20 de ani nici macar nu visam. Chiar daca fenomenul “see now, buy now” faciliteaza accesul de pe telefon sau tableta la piesele vestimentare de abia lansate, exista si aici un aspect ce tine de latura “exclusivista” si private a shopping-ului: cumperi ce iti doresti, fara ca nimeni sa te urmareasca si sa stie ce ai pus in cos si fara a divulga intentiile tale stilistice.
Pe vremuri, pentru clientii premium se inchideau usile magazinelor. Astazi oricine se poate transforma intr-un client premium, prin deschiderea cailor comunicarii si accesului. Tehnologia permite multe, insa nu ne face pe toti egali. Oricat de mult s-ar democratiza runway-ul si oricat de buna ar fi conexiunea noastra la internet. In fond si la urma urmei, doar o mica parte dintre consumatori, stiu cat si cum sa aleaga in contextul “see now, buy now”. Pentru ca in esenta, acest format favorizeaza shopping-ul din impuls si nu lasa prea mult timp de analiza. Daca nu stii foarte bine cine esti si ce anume iti doresti, risti sa transformi shopping-ul intr-o forma de divertisment pagubos, nicidecum intr-o investitie in garderoba.
In schimb, ceea poate fi retinut dintr-o asemenea experienta live este “accesul”. Sau mai bine spus, educatia stilistica care vine la pachet cu acesta. Nu de putine ori am intalnit persoane care mi-au marturisit ca nu au indraznit niciodata sa intre intr-un magazin premium sau intr-unul de lux, deoarece se temeau de atitudinea vanzatoarelor. Si chiar daca de cele mai multe ori, aceasta este doar o scuza inventata pentru a nu accede la o alta zona de inspiratie (caci pana la urma despre asta este vorba), mitul asa-zisului lux restrictiv dainuie. Faptul ca poti urmari live si complet gratuit, un show la care altminteri nu ai fi putut participa, te ajuta sa te educi in primul rand stilistic. Apoi elimina din ecuatie orice posibila privire suspicioasa a vanzatoarelor din magazinele fizice. Si nu in ultimul rand, te ajuta sa iti dezvolti un algoritm propriu de triere, sau daca vrei, un filtru estetic.
In momentul in care am primit propunerea de a integra streaming-ul live al show-ului “#TOMMYNOW Presents TommyxZendaya”, desfasurat pentru prima data la Paris sambata, 2 martie, ora 22:00 la Theatre des Champs-Elysees, am acceptat fara sa clipesc. De ani de zile Tommy Hilfiger colaboreaza cu o serie de companii innovative pentru a crea mai mult decat show-uri spectaculoase, activari inspirationale. In seara aceasta, in afara faptului ca tinutele prezentate pe podium vor putea fi cumparate imediat, prin intermediul unui ecosistem de canale prezent in peste 70 de tari, inclusiv magazinele selectionate Tommy Hilfiger, userii aplicatiei Unfold, vor avea la dispozitie 15 sabloane branduite cu Tommy Hilfiger. Mai mult decat atat, co-fondatorii Unfold, Alfonso Cobo si Andy McCune, vor prelua postarile de pe contul de Instagram Tommy Hilfiger, surprinzand absolut tot ceea ce se intampla la show, din backstage, pana in primul rand.
Show-ul #TOMMYNOW poate fi urmarit live in acesta pagina sau pe conturile de Instagram, Twitter, Facebook ale brandului si pe tommy.com.