Cosmetica vegana nu mai constituie demult un segment de piata nisat sau o alternativa cool la formulele clasice. Daca in urma cu un deceniu marcile “green” erau asociate indeosebi unui stil de viata dominat de principii ultra-clean, uneori duse la extrem, in 2019 retelele de frumusete simple, prezentate in ambalaje reciclabile, cuceresc generatia tanara, deoarece raspund cel mai bine nevoilor pielii, sunt accesibile si usor de integrat in rutina cotidiana. My Clarins, noua linie de ingrijire conceputa cu precadare pentru segmentul 18-25 de ani, isi propune inainte de toate sa ofere generatiei millennials o educatie cosmetica corecta sustinuta de exemple concrete si de formule care isi indeplinesc cu precizie misiunea. Schimbarile mari nu vin brusc, ci cu pasi mici si lucruri graitoare.
In 1954, cand a fondat compania Clarins, Jacques Courtin absolvise de cativa ani buni Facultatea de Medicina din Paris si dezvoltase chiar si propriile uleiuri cosmetice, utilizate in masajele pentru imbunatatirea circulatiei sangvine si a fermitatii pielii. Cateva dintre starurile cinematografiei franceze erau cliente fidele al centrului sau spa situat pe rue Tronchet, rezultatele remarcabile obtinute in urma tratamentelor, determinandu-le nu doar sa revina, ci sa si recomande public ritualurile Clarins. Inca de la bun inceput, dorinta lui Jacques Courtin a fost aceea de a pune in valoare frumusetea naturala a fiecarei femei si de a promova starea de bine, apelul la ingredientele botanice nefiind deloc intamplator. Recunoscute in egala masura pentru calitatile lor cosmetice, cat si pentru cele re-echilibrante la nivel psihic si emotional, extractele naturale din plante au fost si sunt in continuare utilizate de catre specialistii Clarins in concentratii optime, capabile sa faca o diferenta reala in ritualul cosmetic zilnic al oricarei femei. Indiferent de varsta.
Respectul pentru oameni, pentru consumatori si pentru mediul inconjurator nu constituie doar una dintre valorile definitorii pentru filosofia brandului, cat si un angajament pe termen lung. Clarins a renuntat inca din 1987 la testele pe animale, fiind prima companie franceza care si-a manifestat in mod concret preocuparea pentru ceea astazi se numeste “cruelty-free”, “vegan” si “sustenabil”. Colectia de ingrijire My Clarins nu face altceva decat sa transmita mesajul brandului consumatorilor tineri, care cu siguranta au remarcat pe raftul de cosmetice al bunicilor sau al mamelor, cel putin un produs Clarins. De data aceasta insa, nu este vorba despre nimic nostalgic la mijloc, ci despre o gama complet noua, nascuta dintr-o nevoie reala – aceea de a avea la indemana produse cosmetice potrivite varstei, usor de folosit si accesibile oricarui buget.
De cate ori nu ai fost tentata in anii adolescentei sa incerci putin (mai mult) din crema mamei, fiind atrasa de mirosul fin sau de textura matasoasa? La vremea respectiva, industria de beauty nu era pregatita sa isi delimiteze atat de clar segmentele de clienti si sa vina in intampinarea lor cu game dedicate. In schimb, in 2019 orice companie cosmetica este perfect constienta de nevoia de a concepe game specializate atat pe principalele preocupari raportate la calitatea si aspectul tenului, cat si pe segmente de varsta. Pentru ca acum, mai mult ca oricand, tinerii sunt constienti de importanta unei rutine de ingrijire bine puse la punct si sunt dispusi sa invete, sa se informeze si sa investeasca cu incredere produsele care dovedesc ca functioneaza.
Sunt perfect de acord ca adolescentii reprezinta unul dintre cele mai greu de fidelizat segmente de clienti, insa nu atat prin faptul ca sunt fluctuanti, cat mai ales prin aceea ca sunt pretentiosi. Clarins a inteles perfect acest lucru, de aceea si-a rezervat o perioada mai lunga de timp pentru a concepe linia My Clarins, alcatuita din noua produse de ingrijire si tratament carora nu le poate fi reprosat absolut nimic. De la formulele (netestate pe animale) care inglobeaza tot ce are mai bun natura, texturile excelent adaptate diferitelor particularitati ale pielii si pana la ambalajale 100% reciclabile.
De ce iti recomand sa incerci produsele My Clarins? In primul rand, pentru ca la baza conceperii lor se afla un principiu fundamental al cosmeticii ce face referire la optimizarea concentratiilor de extracte active, in scopul atingerii unui nivel cat mai ridicat de tolerabilitate cutanata. De regula, mare parte dintre ingredientele de origine naturala, prezinta un anumit potential inflamator la nivelul pielii. Asa se explica faptul ca unele uleiuri cosmetice, lotiuni sau creme pe baza de plante, in ciuda beneficiilor lor pentru epiderma, pot genera, in special in cazul unui tip de piele fragil/fragilizat sau sensibilizat, reactii inflamatorii sub forma de pustule sau inrosiri localizate pasagere. Clarins a indentificat care sunt concentratiile ideale de ingrediente de origine naturala, regasite in proportie de 88% in produsele din gama My Clarins (cu exceptia tratamentelor specializate Pore-Less si Clear-Out), reducand astfel la minim probabilitatea de a intampina neplaceri, chiar si in cazul tipurilor de ten reactive caracterizate de uscaciune, senzatie de prurit si inrosiri frecvente.
Cel de-al doilea motiv pentru care merita din plin sa acorzi o sansa liniei My Clarins, consta in faptul ca ofera pielii doar ceea ce aceasta are nevoie si nimic mai mult. Desigur, nu ti se va intampla nimic daca la 18-19 ani vei fi curioasa sa incerci o crema pentru primele riduri, menita a fi folosita de abia peste un deceniu, insa nici nu te va ajuta in etapa de varsta in care te afli. Zicala “toate la timpul lor” se aplica si in cosmetica, nevoile pielii schimbandu-se odata cu inaintarea in varsta, la fel si tipul de produse care trebuiesc folosite. O piele tanara nu are nevoie sa se sufoce sub o plapuma de ingrediente anti-aging, ci doar sa fie ingrijita corespunzator si constant. Concret, tenul tanar trebuie sa fie bine hranit (asta inseamna ca celulele sa beneficieze de un aport optim de nutrient – vitamine, minerale, oligo-elemente), hidratat, luminos si protejat de poluare si radicali liberi.
Pentru ingrijirea cotidiana a tenului, My Clarins prezinta crema Re-Boost disponibila in trei variante potrivite tenului deshidratat (Re-Boost Refreshing Hydrating Cream – contine extract organic de goji, extract de smochin si acerola pentru o hidratare de durata), tenului tern si lipsit de vitalitate (Re-Boost Comforting Hydrating Cream – include 95% ingrediente de origine naturala) si tenului combinat/gras (Re-Boost Matifying Hydrating Cream – extractul de cretusca continut ajuta la diminuarea imperfectiunilor tenului, iar extractul de capsun salbatic reduce aspectul si marimea porilor, controland in acelasi timp secretia de sebum). In afara ingredientelor naturale si a complexului vegetal patentat Clarins, care favorizeaza eliminarea toxinelor acumulate in celule – Healthy Skin [In&Out] – la baza formulelor se afla apa de cocos, responsabila cu optimizarea aportului de nutrienti.
In ultima perioada, foarte multe branduri nu mai lanseaza creme speciale de zi si creme dedicate ingrijirii nocturne, mizand pe un singur produs care sa indeplineasca ambele roluri. In schimb, din ce in ce mai des, in colectiile de skincare sunt incluse mastile de noapte, care in zorii zilei dezvaluie un ten proaspat si luminos, ca dupa un tratament cosmetic desfasurat in timpul somnului. Re-Charge Relaxing Sleep Mask din gama My Clarins este o solutie excelenta pentru hidratarea intensiva a pielii si pentru recuperarea orelor de somn pierdute. Nu lasa urme pe perna, nu este deloc lipicioasa, iar extractele de seminte de acerola, smochin si huang qi sunt exact ceea ce are nevoie un ten stresat si obosit.
In zorii zilei, tot ce ai de facut este sa iti clatesti fata cu apa rece din abundenta si sa iti urmezi apoi ritualul cosmetic obisnuit: un spray hidratant cu o delicioasa aroma fructata, asa cum este Re-Fresh Hydrating Beauty Mist (contine apa de floare de crin oriental cu rol de catifelare a pielii si extract de seminte de acerola pentru o doza suplimentara de luminozitate), ce poate fi utilizat atat inainte de crema de zi, cat si peste machiaj pentru improspatarea fetei in timpul zilei, un tratament concentrat (daca este cazul) de tipul Clear-Out Targets Imperfections (un gel anti-imperfectiuni absolut genial care calmeaza rapid zonele inflamate, inclusive cosurile, si reduce roseata) sau Pore-Less Blur and Matte Stick (o formula care absoarbe rapid excesul de sebum, estompeaza luciul, minimizeaza porii dilatati si care poate fi aplicata fara probleme atat inainte, cat si peste machiaj), si la final crema de zi potrivita tipului de ten.
La capitolul curatare a tenului, My Clarins propune doua tipuri de produse: un lapte demachiant micelar si un gel spumant pe baza de plante. Recomandarea mea este sa le folosesti impreuna, primul pas fiind indepartarea machiajului cu ajutorul laptelui demachiant si apoi curatarea in profunzime a impuritatilor cu gelul spumant, insa poti opta fara probleme si doar pentru una dintre cele doua variante.
Re-Move, laptele demachiant micelar, te va incanta indeosebi daca tenul tau prezinta tendinte usoare de uscare sau de deschidratare. Unele ape micelare se pot dovedi nepotrivite pentru un ten usor atopic, asadar o formula care alatura puterea de a capta impuritatile a micelelor cu hidratarea si confortul oferite de un lapte demachiat, reprezinta alegerea perfecta. Re-Move contine extract de smochin si extract de moringa (ajuta ca detoxifierea tenului si la indepartarea particulelor de poluanti), fiind excelent si pentru demachierea zonei sensibile a ochilor.
Gelul spumant Re-Move Purifying Cleasing Gel se numara printre cele mai eficiente si usor de utilizat produse din categoria sa, fiind formulat pentru a indeparta chiar si cele mai mici impuritati de pe ten, fara insa a afecta cu nimic bariera hidrolipidica protectoare. In termeni mai simpli, curata in profunzime tenul si nu il suna absolut deloc. In plus, formula acompaniaza excelent ritualul cosmetic al unui ten cu imperfectini, extractul de floare de portocal catifeland pielea, iar extractul de crestusca netezind neregularitatile pielii.
Gama My Clarins este disponibila exclusiv in magazinele Sephora si online pe www.sephora.ro.