In urma cu ceva timp scriam aici despre recesiune vs lux. Punctam cateva dintre tendintele pe care le vor urma consumatorii anul acesta conform celor mai recente studii realizate de catre institute specializate si totodata imi permiteam sa emit cateva opinii personale privitoare la subiectul in discutie.
Nu am crezut nici un moment ca brandurile puternice, cu traditie, din zona de hig-end se vor afla in declin. Asta pentru ca ceea ce vedeam in jurul meu nu parea sa constituie premisele unei asemenea stari de fapt, ba mai mult avea sa consfinteasca faptul ca omul sfinteste brandul asa cum logo-ul se muleaza pe geanta.
Dovada:
Indistria luxului e printre cele mai lovite de criza; produsele de lux, extravagentele nu prea merg pe timp de criza. Faptul ca Hermes are o crestere de 3.2% nu cred ca e relevant…mai ales ca anul trecut a avut o crestere de 10 % – sau cel putin asa isi doreau ei, dar nici targetul acela nu l-au atins din cate am citit.
Sunt de acord cu Sonia, chiar cred ca cei luxury goods sunt cei mai afecatati. Ceea ce cred ca va merge vor fi tocmai ideile ingenioase si colaborarea dintre designeri si lanturile de magazine pt toata lumea. Spre exemplu Matthew Williamson’si H&M. Dintre ce ai amintit tu, doar Hermes si Derek Lam sunt produse cu adevarat scumpe, restul sunt mid-high.