Parfumul care atunci nu beneficia nici de concept, nici de nume sau de reprezentare grafica, a descins din universul virtual in realitate, urmand ca din luna septembrie sa fie prezent in parfumeriile de nisa si concept-store-urile de prestigiu.
Am urmarit indeaproape fiecare etapa a conturarii marcii, de la primele propuneri de nume si pana la definitivarea conceptului, fiind unul dintre cei 50 de membri activi ai comunitatii implicati in proiect. Un parcurs indelungat, care peste putin timp va sustine testul final: contactul cu viitorii clienti.
Nu mi-am imaginat la inceput ca o idee lansata in mediul virtual va reusi sa fie transpusa intr-un timp atat de scurt in realitate, cu atat mai mult cu cat vorbim despre o arta atat de speciala cum este cea a parfumurilor. Céline Verleure (consultant de marketing si e-business pe segmentul lux/cosmetica si in acelasi timp creatoarea scentmap.com) a demonstrat insa ca atunci cand iti doresti cu adevarat sa creezi ceva diferit, nimic nu te poate opri. Iar cu ajutorul unei echipe de oameni pasionati, Olfactive Studio se deschide cu 3 noi parfumuri de nisa, aflate la confluenta celor doua arte: fotografia si parfumeria.
Octavian Coifan, singurul parfumier roman la Paris si autorul unicelor enciclopedii de parfumuri publicate in Romania, mi-a marturist urmatoarele lucruri privitoare la semnificatia acestui demers in universul parfumeriei:
„Olfactive Studio capteaza spiritul original al universului virtual asemenea unui aparat de fotografiat de odinioara care surprindea esenta lucrurilor in camera obscura. El este un autoportret personal al autoarei dar si o oglinda colectiva a celor care au participat la acest demers aparte.
Procesul de creare a unei marci de parfumuri, respectiv primul set de creatii, a devenit transparent si vizibil gratie Internetului. Ideea unei marci create pe Facebook in spirit participativ este inedita. In absolut toate cazurile, etapele premergatoare lansarii unui parfum au parte de discretie absoluta, implicit secretul legat de nume, idee, design, pentru ca surpriza clientului sa fie totala atunci cand sticluta minunata este lansata oficial pe piata.
Olfactive Studio a inversat demersul uzual si a implicat oameni din intreaga lume in brainstormingul marcii. Nici Facebook-ul si nici fotografiile postate de milioane de useri nu au miros, insa iata ca Olfactive Studio genereaza mirosuri puternice, autentice, toate cu o subtila nota de piele asemenea aparatelor de fotografiat din era pre-digitala. Cu un aparat de fotografiat al suflului volatil al lucrurilor, cele 3 creatii Olfactive Studio capteaza ceea ce spuneam eu in prima mea carte, „Parfumul este frumosul sublimat in efemerul unei clipe diafane”.”
In continuare, va invit sa aflati mai multe despre aromele care deschid un nou drum in parfumeria de nisa, de la insasi initiatoarea proiectului, Céline Verleure. Cititi interviul pe care l-am realizat aici.