Noile dimensiuni ale modei

Departe de agitatia specifica saptamanii modei, de cautarea unui loc in front row sau de obtinerea unei invitatii la un show cu locuri rezervate (mai nou) starurilor si bloggerilor de abia iesiti din fasa (scuzati-mi scepticismul, insa modelul Tavi Gevinson nu cred sa fie unul suficient de puternic astfel incat sa reziste in timp), m-am regasit in acest inceput de an, asezata comod in fotoliu, cu laptopul in brate si gata sa urmaresc live prezentarile de moda de la Paris sau Milano.

Recent mi-a fost pusa intreabarea: ce va urma dupa streaming live? Vor disparea cu totul invitatiile la saptamana modei si vom sta in fata pc-ului asteptand sa inceapa prezentarea? Am stat cateva minute pe ganduri si mi-am dat seama ca tot acest avant tehnologic nu face decat sa deschida noi dimensiuni ale modei, nicidecum sa ne anuleze pe cele deja existente. Mai precis, iata cum vad eu lucrurile:

  • Prezentarile de moda NU se vor muta cu totul in spatiul virtual, ci vor fi rezervate doar buyerilor atent selectionati si clientilor fideli.
  • Mai mult decat atat „front row-ul” nu va mai insemna o bancheta intr-o sala somptuoasa ci un loc intr-un spatiu cu tenta industriala in care vor fi proiectate show-urile 3D (deja Burberry a anuntat proiectia colectiei toamna/iarna 2010-2011 in format tridimensional in anumite spatii selectate).
  • Streaming-ul live in maxim 1 an sau 2 va incepe sa coste. Altfel nu si-ar mai gasi rostul, intr-o industrie care aparent doar tinde sa se democratizeze.
  • Shopping-ul se va face direct de pe telefonul mobil, iar accesul la anumite produse va fi conditionat de apartenenta la un cerc restrans si privilegiat.
  • Consumatorul nu va mai fi dispus sa plateasca 100 de euro pe o rochie realizata in serie, ci va prefera sa achite dublu sau triplu pentru o piesa unicat, impecabil croita.
  • Garderoba nu va mai ocupa sute de metri patrati, dat fiind ca piesele vestimentare vor avea capacitatea de a se adapta la diferite conditii de mediu. In plus, accentul se va pune pe functionalitate si maximum de confort.
  • Un tricou simplu realizat din cel mai fin bumbac, va costa aproximativ de doua ori mai mult decat un tricou imprimat sau cu aplicatii.
  • Sedintele de machiaj prelungite vor fi reduse la doar cateva secunde, gratie aparatelor cu ajutorul carora, printr-o simpla apasare pe buton, vom putea obtine machiajul de zi sau de seara dorit.
  • Intalnirile se vor desfasura in mare parte in mediul virtual, iar interactiunea umana va fi redusa la iesiri sporadice de week-end.
  • Hainele vor putea fi printate, decupate si „asamblate” in doar cateva minute, urmand instructiuni simple. Tiparul simplificat devine esential, iar batalia se va duce pentru a obtine maximum de eficienta intr-un timp cat mai scurt.

Iar lista ramane deschisa…

Noile dimensiuni ale modei

Delicii cosmetice de Valentine's Day

Noile dimensiuni ale modei

Goodbye Alexander McQueen!

Articole recente

There are 6 comments

    1. adinanecula

      Momentan nu s-a ajuns atat de departe, insa daca tinem cont de faptul ca in ultimii 5 ani tehnicile de make-up au evoluat intr-atat incat am ajuns la sisteme de airbrush (vezi Temptu), urmatorul pas logic consta in dezvoltarea unor gadget-uri care efectiv sa faca totul pentru noi. Iar pana acolo nu mai este deloc mult…

  1. Simona

    nu sunt de acord cu aceasta metamorfozare. sau mai bine zis, nu-mi place combinatia moda/tehnologie. dupa mine, moda e ceva palpabil, de admirat face-to-face, simtit materialul, vazut detaliile de croiala, intrat in „personaj”.

    desi in place sa cumpar online, asta este doar pentru a economisi timp si a obtine discounturi acolo unde se aplica. dar in rest, prefer sa probez, sa vad cum ma simt in articolul respectiv etc.:)

  2. mimi

    @Simona, daca ai avea posibilitatea sa returnezi haina comanadata pe net fara sa platesti vreo diferenta ar mai fi atat de important sa o pipai? propabil ca nu, o vei comanda, daca iti place o pastrezi daca nu o returnezi 🙂

Impartaseste-mi opinia ta