Moda ca afacere – marketingul industriei apparel: o noua carte semnata Diana Serpoianu

O cunosc pe Diana Serpoianu de foarte multi ani si este unul dintre putinii profesionisti care nu au cazut in patima autosuficientei. Pozitia sa de redactor sef adjunct al revistei Luxury i-ar fi putut asigura in tot acest timp un oarecare confort si relaxare, insa Diana si-a dorit in permanenta sa se perfectioneze, sa se dedice studiului si cercetarii si sa nu se multumeasca doar cu o functie, ce-i drept meritorie.

Alaturi de Diana Serpoianu la evenimentul de lansare

Diana Serpoianu poarta o tinuta Sense, parte a colectiei toamna-iarna 2012-2013, iar eu o rochie semnata tot Sense

Imi amintesc ca in urma cu ceva vreme imi dezvaluia intentia de a publica o carte dedicata industriei apparel, manifestandu-si in acelasi timp teama in fata unui demers atat de amplu, care implica o munca de cercetare asidua si sustinuta. Am incurajat-o si i-am acordat votul de incredere, inainte ca volumul sau sa vada lumina tiparului, fiind convinsa deja de capacitatea sa de organizare si de sinteza a informatiilor.

Surpriza a fost cu atat mai placuta in momentul in care Diana mi-a inmanat cartea cu dedicatie. Un volum consistent, care depaseste 350 de pagini, excelent structurat pe capitole si subcapitole tematice, pe care nu l-am putut lasa din mana pana ce nu l-am terminat de parcurs. Demersul Dianei se prezinta asemenea unui fundament teoretic de care industria modei romanesti avea atat de mare nevoie. Intr-o perioada in care totul pare a fi extrem de facil de gestionat, in care moda este privita mai mult ca o joaca si prilej de evenimente mondene, decat ca un business serios si bine fundamentat, autoarea reuseste sa creioneze premisele a ceea ce inseamna o industrie si un sistem functional al modei in adevaratul sens al cuvantului.

Cuprinsul cartii este cat se poate de generos si suscita atentia, asemenea unui manual pe care toti cei care isi doresc sa porneasca un business fashion ar trebui sa il cerceteze cu atentie: formele distributiei retail in industria apparel, comportamentul consumatorului, colectiile sezoniere, stabilirea preturilor, promovare si marketing, mediul conex, globalizarea si industria, comunicarea in moda etc.
Limbajul utilizat de Diana este cat se poate de accesibil si defel pretentios, fiecare termen este explicat din mai multe puncte de vedere si sustinut de exemple concrete, astfel incat sa nu existe nicio urma de indoiala asupra unor elemente esentiale pentru intelegerea modului in care functioneaza universul modei si a legilor care il guverneaza.

Mai mult decat atat, autoarea face apel la o biografie bogata, trecand prin cele mai recente volume internationale lansate si captand pasajele cheie menite sa lumineze drumul in labirintul plin de himere si iluzii al modei. Diana trateaza moda ca afacere, neeliminand insa din ecuatie visul si creativitatea specifice domeniului. Pentru a-ti castiga relevanta si pentru a supravietui in moda, nu este necesar doar talentul si pregatirea temeinica, ci si un spirit de organizare, promovare si comunicare exersat, iar Diana ofera suportul teoretic ideal tuturor celor pasionati sau aflati la inceput de drum, pentru a transforma visul in realitate.

Saptamana trecuta, Diana Serpoianu si-a intampinat invitatii la evenimentul de lansare al cartii, gazduit de Fratelli Espresso Bar si am fost onorata sa ii asigur styling-ul tinutei, facand apel la piesele din colectia toamna-iarna 2012-2013 semnata Sense (www.fashionsense.ro). De asemenea, Diana m-a rugat sa tin un scurt discurs in cadrul evenimentului, alaturi de Ana Morodan, discurs pe care il puteti urmari in clipul video atasat.

Pe toata durata evenimentului, invitaţii au socializat si au putut admira proiectii cu opera titanilor fotografiei de moda: Richard Avedon, Helmut Newton, Irving Penn si Louise Dahl-Wolfe.

Seara s-a incheiat printr-un concert live susţinut de Nony Borsan, cunoscut pentru aportul sau la  hit-ul „Beautiful Lover”, al proiectului Crazy Win.

Moda ca afacere – marketingul industriei apparel: o noua carte semnata Diana Serpoianu

Babor Sea Creation: visul frumusetii din adancurile marii

Moda ca afacere – marketingul industriei apparel: o noua carte semnata Diana Serpoianu

Le Rouge Chanel: nuante seducatoare intr-o noua colectie Avant-Première

Articole recente

Impartaseste-mi opinia ta