La finele lunii februarie, intr-un cadru special conceput la Hotel Athenee Palace Hilton, Alexandru Ciucu a dezvaluit noua colectie de costume masculine business, casual sau de ceremonie, completata in premiera de o linie de tinute feminine incadrate in segmentul business si ceremonie.
Catwalk-ul show-urile semnate Alexandru Ciucu m-au surprins intotdeauna prin povestea sustinatoare si prin firul evolutiv, departe de teatralitate, insa foarte apropiate de zona artistica, cu elemente stilizate si detalii atent gandite. De data aceasta, odata cu ridicarea cortinei, am descoperit un decor inedit, prin care designerul si-a dorit sa schiteze atmofera vechiului Paris si in grafica caruia am putut distinge cateva dintre emblemele capitalei pariziene: turnul Eiffel sau Arcul de Triumf.
Modelele pareau a purta conversatii intense pe ritmurile frantuzesti ale celor mai cunoscute melodii Edith Piaf, reinterpretate de Alina Sorescu si reorchestrate pentru podium de Andrei Tudor, iar defilarea acestora nu s-a inscris nici pe departe in scenariul clasic, ci s-a integrat in dinamica urbana imaginata de Alexandru Ciucu ca o bucla temporala cu personaje descinse din vremuri demult apuse si aduse in contemporaneitate prin vestimentatie.
Ce-i drept universul modei ne poate atrage de nenumarate ori intr-o poveste nascatoare de iluzii, insa din fericire, dupa cateva sezoane de cautari a formulei castigatoare, Alexandru Ciucu a reusit sa conceapa o colectie masculina structurata in trei linii distincte, functie de destinatia pieselor, care sa fie sinonima cu eleganta si cu titulatura de furnizor oficial al Casei Regale, de care designerul se bucura deja de ceva timp.
Linia Relax Him este destinata garderobei casual si de calatorie, iar propunerile de tinute sugereaza chiar din denumirile inspirate (Acapulco, Biarritz, Cannes, Capri, Marbella, Miami, Porto Cevo, Portofino, Saint Tropez sau Taormina), cele mai fashion locuri de etalare a unei vestimentatii impecabile, adaptate unor vacante cu stil. De la sacourile verde lime, cambrate si incheiate la doua randuri de nasturi si pana la cele gri perla, bej, violet, bleu ciel, bleumarin, piersica sau coral, asocierile cromatice se mentin intr-un registru perfect echilibrat si rafinat.
Camasile in nuante pastel prezinta gulere usor rotunjite, pe care marturisesc ca imi doream de multa vreme sa le vad incluse intr-o colectie masculina, iar cravatele din matase tricotate, in tonuri inchise (albastru, verde intens, mov, rosu, caramiziu) adauga un plus de nonsalanta si de relaxare tinutei care transgreseaza zona sobra si austera.
Mai mult decat atat, cotierele in forma de dreptunghi, atasate manecilor sacourilor, isi regasesc corespondentul cromatic in nuanta pantalonilor care urmaresc linia gambei si care se opresc in jurul gleznei. Un detaliu subtil, completat de batistele de culoare neutra cu borduri in nuanta cravatei si de pantofi cu siret sau mocasini din piele velur adaptati schemei.
Zona vestimentatiei business este completata de costume perfect croite, la unul sau la doua randuri de nasturi, in nuante de gri perla, antracit, crem, bleumarin, albastru marin sau cobalt, realizate din stofe de lana fine de cea mai buna calitate, cu texturi speciale si tuseu aparte, punctate de accesorii in nuante intense sau usor edulcorate: cravate si batiste cu imprimeuri discrete pe fundaluri neutre (romburi sau buline, motive paisley sau florale stilizate) sau variante uni in nuante de verde, burgund, visiniu, lila, galben luminos etc.
Costumele de ceremonie (din stofa cu aspect peliculizat/mat sau catifea) se inscriu in linia binecunoscuta, cu revere prelungi, usor ascutite sau dimpotriva late si satinate, cromatica fiind restransa la negru declinat in intensitati variate, bleumarin, gri petrol sau visiniu.
Premiera show-ului a constat in tinutele feminine, business si ceremonie, insa distanta de la sursa de inspiratie declarata – Coco Chanel si pana la realitatea de pe podium este de ani lumina. Styling-ul si piesele incluse in linia feminina nu au avut absolut nicio relevanta sau coerenta, cu atat mai putin vreo legatura cu ceea ce inseamna moda adaptata zonei business. Modelele au parut ca descinse din avion, insa nu ca oaspeti fideli calatoriilor pe intreg mapamondul, cu acel bagaj vizual extrem de bine pus la punct si relevat in atitudine, discurs sau stil vestimentar, ci ca niste simple stewardese, cu zambetul exersat si postura studiata.