Dove si studiul frumusetii

In urma cu cateva zile, Dove m-a invitat sa iau parte la o dezbatere despre frumusete si despre perceptia pe care fiecare femeie o are asupra propriei imagini. In pofida stereotipurilor de perfectiune, Dove a readus problematica frumusetii in atentia femeilor din Romania. Dezbaterea despre frumusetea autentica i-a avut ca protagonisti pe Oana Cuzino – prim-ambasador Dove, Alfred Dumitrescu, psiholog si psihoterapeut, si actrita Oana Pellea.
Dove este diferit, este primul brand care a Indraznit sa propuna o noua abordare asupra frumusetii: aceea ca frumusetea adevarata nu tine cont de forma, marime, varsta, culoare. Frumusetea unei femei trebuie apreciata In Intregime fiindca vine si din interior, nu este data doar de aspectul fizic”, a declarat Oana Cuzino, prim-ambasador Dove.

Eforturile si initiativele Dove de a redefini perceptia asupra frumusetii se bazeaza pe rezultatele unui studiu din 2010 desfasurat la nivel global, conform caruia 4% dintre femei s-ar caracteriza ca fiind frumoase. In Romania, procentul femeilor care se considera frumoase este si mai mic, de doar 3%. Aceasta cifra este reconfirmata si In 2013, In urma unui sondaj organizat pe pagina Dove de Facebook la inceputul lunii martie, la care au raspuns 2,654 de persoane.

Potrivit cercetarii din 2010, 78% dintre romance se declara cel mai aprig critic al felului in care arata, clasandu-se pe locul intai in topul global. Presiunea cea mai mare pentru a fi frumoasa vine din interior, au afirmat mai mult de jumatate dintre romancele intervievate.

Studiul ”The Real Truth about Beauty: Revisited” din 2010 a fost realizat pe un esantion de 6.400 femei cu varsta cuprinsa intre 18 si 64 ani. Studiul s-a desfasurat In 20 de tari printre care: Statele Unite ale Americii, Canada, Olanda, Portugalia, Marea Britanie, Franta, Italia, Brazilia, Argentina, Japonia, Germania, Mexic, India, Rusia, Arabia Saudita, Turcia, China, Romania, Polonia si Spania.
Studiul explica masura in care femeile isi percep si experimenteaza propria lor frumusete si a fost conceput pentru a constata daca relatia femeii cu frumusetea s-a schimbat in ultimii 6 ani, pentru a  identifica diferitele tipuri de presiuni asupra frumusetii pe care le experimenteaza si pentru a determina cei mai importanti factori. Scriitorul si psihoterapeutul Susie Orbach a fost colaboratoare in anul 2010 pentru realizarea studiului. Studiul global a evidentiat 3 subiecte – cheie: existenta unei conexiuni intre frumusete si fericire, femeile sunt cei mai aprigi critici atunci cand vine vorba defectele lor si nu isi maximizeaza propriul potential de frumusete.

Conexiunea dintre frumusete si fericire

  • Inca din 2004, la nivel global, numarul de femei care se descriu ca fiind frumoase a crescut de la 2% la 4%.
  • In schimb, satifactia generala In ceea ce priveste stilul de viata si bunastarea a decazut cu 10%, de la 80% la 70%.

 

Femeile sunt cei aprigi critici

  • La nivel global, 54% dintre femei se considera a fi cei mai aprigi critici cand vine vorba de propria persoana
  • Majoritatea femeilor se simt constranse pentru a fi frumoase (59%)
  • 80% dintre femei sunt de acord cu faptul ca fiecare femeie are ceva care o face frumoasa, dar nu isi accepta propria frumusete.

 

Femeile nu isi maximizeaza potentialul de frumusete

  • 72% dintre femei cred ca cele mai frumoase femei sunt cele care se bucura din plin de ceea ce au
  • 74% dintre femei doresc sa isi creeze propria definitie a frumusetii

 

Aproape jumatate dintre femei sunt de acord cu faptul ca au potential pentru a arata mai bine, dar nu profita de aceasta oportunitate.

  • Peste 50% dintre femei acorda timp cu placere propriului ritual de ingrijire
  • 63% se simt cel mai bine atunci cand au grija de aspectul lor
  • 61% dintre femei cauta solutii simple care le fac sa se simta mai frumoase
  • La nivel global, aproape jumatate dintre femei sunt de acord cu faptul ca pot obtine ceea ce e mai bun atunci cand folosesc produsele de ingrijire potrivite tipului lor de piele (45%)
Ludmila Corlateanu inaugureaza magazinul online made-for-supergirls.com

Ludmila Corlateanu inaugureaza magazinul online made-for-supergirls.com

Dove si studiul frumusetii

Lady vs Gentleman 2013 by Alexandru Ciucu: colectia de costume masculine si feminine

Articole recente

There is one comment

  1. Ziua internationala a Frumusetii si inspiratia Dove |

    […] Dezbaterea despre frumusetea adevarata, desfasurata de Ziua Femeii, i-a avut ca protagonisti pe Oana Cuzino – prim ambasador Dove, Alfred Dumitrescu, psiholog si psihoterapeut, si actrita Oana Pellea. Alaturi de editorii de beauty si lifestyle prezenti la eveniment, acestia au initiat un dialog despre ce inseamna frumusetea adevarata. Oana Cuzino a vorbit despre faptul ca orice femeie este frumoasa atunci cand se ingrijeste si duce o viata sanatoasa. Alfred Dumitrescu a explicat, din perspectiva unui psiholog, mecanismul prin care fiecare dintre noi isi formeaza idealul de frumusete inca din prima copilarie, iar Oana Pellea a povestit propria experienta legata  de presiunea sociala de a fi frumoasa, concluzionand ca frumusetea tine foarte mult si de puterea interioara. […]

Impartaseste-mi opinia ta