Inceputul sfarsitului in moda

In moda foarte putine lucruri mai sunt de descoperit. Aproape totul a fost inventat, iar zonele in care creativitatea isi poate spune cuvantul comporta o sensibilitate aparte. Linia de demarcatie intre un styling corect si unul supralicitat este extrem de fina, iar liantul unei colectii rezida tocmai in capacitatea de a aduce un plus de reactie la nivel estetic.

 

Show-ul Burberry 3D

 

Desigur, la ora actuala putem discuta despre textile cu totul noi, rezultat al tehnologiilor avansate, care provin din toate colturile lumii. Iar daca dorim sa aducem in discutie tema inovatiei, atunci punctul de referinta trebuie sa se regaseasca in industria textila.

 

Editorial „Total eclipse of the heart” pentru ARCHETYPE X Magazine

 

In primul rand, accesul la producatorii care detin mijloacele tehnice si cunostintele pentru a da nastere unor tesaturi surprinzatoare prin textura, proprietati sau functionalitate, reprezinta cel mai important pas in procesul evolutiv. Din ce in ce mai mult, unicitatea pieselor si garantia originalitatii acestora consta in materialele utilizate. Spre exemplu, Chanel a modificat tesatura pentru a impiedica reproducerea, iar in colectia primavara-vara 2011 a utilizat materiale inedite si unice.

 

Lectura de dimineata

 

Mirajul transmiterilor live ale show-urilor de moda, scurtele filme fashion menite sa inlocuieasca prezentarile de moda clasice (vezi marsarea obsesiva a lui Gareth Pugh pe aceasta linie care incepe sa manifeste fisuri), campaniile interactive sau mai nou copertile 3D ale revistelor (Vogue Italia – septembrie, Cosmopolitan, editorialele din Vogue Mexic sau Grazia – nr. din aprilie, si nu in ultimul rand The One – nr. din octombrie) nu sunt altceva decat incercari de a forta mecanismul firesc al modei si a accelera iminenta spargere a acestui balon de sapun care acumuleaza experimente.

 

Fotograf Baldovino Barani

 

Oricat de mult am incerca sa mizam pe era digitala, sa ne asezam in fotoliu si sa ne inarmam cu ochelarii 3D care ne fac sa privim uniform si in cel mai pur spirit mimetic formele si contururile, moda nu se reduce doar la atat. Fast fashion alimenteaza o nevoie primara, asemeni produselor fast-food care odata consumate iti confera pentru scurt timp senzatia de satietate.

 

Editorial Remix Magazine

 

Esenta insa este cu totul pierduta din vedere, iar odata digerata aplicatia de pe iPhone care gandeste in locul nostru ce tip de haine trebuie sa avem in garderoba, ramane un vid aproape imposibil de remediat. Moda inseamna senzorial… trebuie sa atingi materialul pentru a percepe greutatea, finetea, suprafata texturata, trebuie sa iti treci degetele de-a lungul tivului, sa determini fermitatea unui guler sau a unei mansete sau sa descoperi pliurile ascunse.

Nu am crezut de la bun inceput in tot acest val „easy fashion” si nici nu o voi face. Moda are din cand in cand nevoie de artificii, menite sa o vitalizeze si sa sporeasca reactivitatea, insa petrecerea cea mare de abia acum incepe sa fie organizata. A sosit vremea schimbarilor si a reintoarcerii la valorile autentice. Sistemul are capacitatea de a se autoregla, iar din cand in cand, pentru putin amuzament, decide sa primeasca cateva elemente noi, fara substrat, care in final nu servesc decat ca pretexte pentru comparatii.

Gareth Pugh – primavara/vara 2011

Inceputul sfarsitului in moda

Outspoken by Fergie: esente tari si moda

Inceputul sfarsitului in moda

Culorile toamnei

Articole recente

Impartaseste-mi opinia ta

error: Content is protected !!