Aerul schimbarii invaluie catwalk-urile fashion deja de cateva sezoane, iar designerii cu adevarat vizionari, intuiesc negresit momentul oportun pentru a produce un mic “cutremur”. Construim si reconstruim pe o plansa alba, in fata careia ideile prind contur, iar lumile demult uitate sunt readuse la viata. In epoca fast-fashion cu greu reusim sa ne regasim reperele, sa ne desprindem de imagistica atat de uniforma si nefiltrata, de lejeritatea si de usurinta afisarii necontrolate, de imboldul de a ne conforma mai degraba decat de a ne diferentia.
Pactele in moda au fost semnate acum mult timp, inainte ca fabricile asiatice sa inceapa sa produca haine la preturi ridicol de mici, care odata cu aplicarea etichetei si transportul cu vaporul capata “volum” asemenea unui balon cu aer cald inaltat deasupra metropolelor. Nicola Formichetti se numara printre designerii care si-au arogat una dintre cele mai importante misiuni: aceea de reinventare a unui patrimoniu cultural, de readucere in actualitate a unui intreg univers, care nu este limitat la tendintele sezoniere, la it item-urile de moment sau la covorul rosu ce asteapta primirea starurilor transformate in vectori de imagine pentru branduri.
Inceputul lunii februarie marcheaza lansarea la nivel mondial a Diesel Tribute Leather Collection, poate cel mai frumos omagiu adus de un designer, istoriei unei case a carei arhive a fost pana in prezent prea putin explorata si cunoscuta. De-a lungul celor mai bine de 30 de ani de existenta, Diesel a reusit a contureze un lifestyle complet si complex, ce a transgresat barierele geografice, integrandu-se intr-o maniera fireasca in activitatile cotidiene ale clientilor, insotindu-le aspiratiile, dorintele, pasiunile si exersand noi abordari de marketing (de la introducerea produselor in jocurile video, parteneriatul cu Sony Computer Entertainment Europe si pana la temele campaniilor de advertising cu mesaje puternice inspirate de evolutia societatii contemporane) ce ar putea oricand servi drept studii de caz in universitati.
Insa dincolo de toate, Diesel a devenit sinonimul manufacturii italiene si a calitatii ireprosabile, regasita in detaliile fiecarei piese a colectiilor. Un garant al unui croi studiat si a unor tipare perfecte, a materialelor de cea mai buna calitate, a finisajelor fara cusur, a luxului relevat prin resorturi cu totul diferite de opulenta.
Diesel Tribute Leather Collection este manifestul lui Nicola Formichetti la adresa fast fashion-ului actual, colectia capsula constituindu-se intr-o opera inchinata metodelor traditionale de confectionare a pieselor: capsele sunt montate manual, aplicatiile din piele sunt finisate individual (echipa Diesel nu poate realiza mai mult de trei piese pe zi) si cusute cu o atentie incredibila acordata fiecarui detaliu in parte (peticele de piele sunt preluate din colectiile anterioare Diesel, fiecare dintre ele avand o poveste aparte), iar materialelor regasite in arhiva Diesel le-a fost conferita o noua interpretare prin prisma artizanatului.
Colectia include 11 modele apparel, 4 modele de lenjerie intima si 5 accesorii, realizate integral din cea mai fina piele si prevazute cu inele, capse sau elemente metalice de inspiratie rock. Este vorba despre piese ce se pot constitui in investii bine plasate pentru garderobe ce pot fi transmise din generatie in generatie, acele piese a caror valoare creste pe masura trecerii timpului, acele piese a caror poveste asteapta sa fie completata de purtator si care reusesc sa exprime mai mult decat orice discurs studiat.
Colectia capsula Diesel Tribute Leather Collection va fi disponibila doar in magazinele Diesel selectate (aproximativ 165 in toata lumea) si pentru un numar limitat de retaileri. Realizata in totalitate pe iPhone, campania realizata in colaborare cu reputatul fotograf britanic Nick Knight si cu echipa sa de creatie de la SHOWStudio, foloseste cele mai bune aplicatii foto si video pentru a transpune limbajul social media intr-un nou concept vizual ce nu a mai fost utilizat pana in prezent. Incluzand poze portret si de grup ale acestui nou “trib” Diesel, viziunea detaliata a colectiei #DIESELTRIBUTE devine cea mai revolutionara abordare a ADN-ului Diesel.
Campania va fi comunicata prin intermediul unor platforme sociale ca Tumblr, Facebook, Instagram, precum si prin alte modalitati care celebreaza acest spirit rebel. Continutul digital al acestei campanii va fi, de asemenea, disponibil prin dispozitive digitale in magazinele Diesel selectionate.
Mai multe piese din colectie capsula Diesel Tribute Leather Collection puteti vizualiza accesand galeria foto:
Adina!O viata buna si frumoasa !,pentru tine si pentru toti pe care-i iubesti.Multumesc ca iai adus in actualitatea mea „Diesel”
Multumesc mult si ma bucur ca te-a inspirat articolul!