Despre nuantele si fineturile modei in 2015: noua linie Irisé by Andreea Tincu

Intre tendintele sezoniere menite a alunga plictisul din garderoba, shopping-ul compulsiv perceput drept placere (ne)vinovata si extravagantele „de rigueur” care asigura bunul circuit al vizualurilor in spatiul virtual, Moda reuseste cu greu sa respire intr-un ritm decent. A reinvata sa porti Moda in 2015, nu doar a te prezenta fashionably correct, constituie o provocare in sine. O provocare in egala masura stilistica, tactila, emotionala si culturala. Noua linie „Irisé” semnata Andreea Tincu ofera definitia perfecta a Modei „manierate” si educate. Altfel spus, a Modei imbratisate de acele femei pentru care dressing-ul nu reprezinta un labirint fara iesire, ci o declinare a propriilor personalitati.

Fiecare piesa inclusa de Andreea Tincu in manifestul pret-a-porter „Irisé” respira gratie, eleganta, sofisticare, discretie, asemenea personajelor feminine care au servit drept muze si care daca si-ar da intalnire la o sueta de dupa-amiaza, probabil ar contura cel mai bine vandut volum fashion al tuturor timpurilor. Iar acest lucru nu s-ar datora secretelor de stil sau vreunei psihologii vestimentare, ci acelor nuante care se lasa descoperite de finii cunoscatori, dincolo de design, cromatica sau proportii.

Cu Andreea Tincu as putea vorbi ore in sir despre colectii, materiale, albume de arta, genti (impartasim aceeasi obsesie) sau comori arhitecturale ascunse in orasele europene. De data aceasta insa, i-am propus sa discutam despre nuantele si fineturile modei in 2015 – un dialog care merita din plin savurat alaturi de o spuma de capsuni si un pahar de prosecco:

Adina Necula: Pe masura ce analizam look-urile noii tale linii – Irisé – in mintea mea prindea contur imaginea unui garden party intr-un cadru restrans, lipsit de vanitati sau de amabilitati impuse. Care este povestea Irise si cate finaluri ar putea avea?

Andreea Tincu: Povestea acestei linii este foarte simpla. Am primit e-mail-uri de la persoane interesate de creatiile mele dar care isi doreau preturi mai mici deoarece nu toata lumea are acces la un produs de designer. Noi (cand spun noi ma refer si la ceilalti designeri) ne-am dori sa oferim produse cat mai accesibile financiar dar preturile cu care achizitionam materialele si costurile de productie ridica foarte mult pretul final al unui produs.

„Cred ca pentru un designer este extrem de important sa ofere colectii accesibile unui numar vast de cliente.”

A.N: Unul dintre atuurile colectiei consta in accesibilitate. Cat de important este pentru un designer sa propuna clientelor sale o alternativa prietenoasa cu orice buget, acest lucru fara a presupune o diminuare sub raport calitativ?

A.T: Linia noii colectii Irisé este evident simplificata si materialele foarte calitative, chiar daca sunt si din bumbac in amestec cu pes. Cred ca pentru un designer este extrem de important sa ofere colectii accesibile unui numar vast de cliente. Este si motivul pentru care desenez colectii de serie, pentru Sense. E frumos sa creezi pentru o clientela privata dar nu cred ca moda trebuie sa apartina doar unui cerc restrans. Toate persoanele trebuie sa aiba acces la un produs vestimentar frumos si consider ca este o mare implinire sa iti vezi creatiile purtate de un numar mare de persoane.

A.N: Crezi ca in 2015 a face moda accesibila este o provocare mai mare decat a concepe o colectie pentru un fashion week international?

A.T: Cu siguranta, da! Oricat de creativ esti si oricat de mult investim intr-o colectie destinata unui anumit grup de clienti, adevarata provocare o ai cand creezi la o scara mare. In general, persoanele care poarta creatiile de designer au un profil bine definit dar, cand vorbim despre o masa mare de oameni, deja avem o multitudine de siluete, de gusturi si de meserii diverse.

A.N: Care sunt particularitatile care transforma piesele din colectia „Irisé” in interlocutorii perfecti ai oricarei femei?

A.T: Piesele noii colectii Irise sunt romantice, au un aer de vacanta si de plimbare, te indeamna sa te rasfeti si sa te bucuri de propriul Eu.

A.N: In opinia ta, unde se termina „cheap-ul” si unde incepe „chic-ul”?

A.T: Chic este tot timpul, cheap este doar pretul.

A.N: Resimti in prezent o saturatie in moda?

A.T: Resimt o repetitie in moda, povesti care se scrie si se rescriu, o prudenta creativa, ca si cum nimeni nu mai vrea sa riste absolut nimic.

„Cand te privesti in oglinda si inca mai poti sa te strambi, cand nu dichisesti o rochie sa nu vezi pic de cuta, cand poti imbraca rochia cu incaltaminte sport, atunci este clar ca arati cu 5 ani in minus.”

A.N: Hainele sunt cele care impun o limita de varsta sau femeile dornice a se conforma asteptarilor sociale?

A.T: Sunt haine pentru toate varstele. Limitele le trasam doar noi si fiecare isi stabileste un prag. Asteptarile sociale pot fi dintre cele mai drastice sau permisibile dar nimeni nu te poate constrange sa porti ceea ce nu iti place in realitate. Blocajul este doar la nivelul nostru. In rest, eu chiar cred in libertatea de exprimare.

A.N: Cand o rochie te poate face sa arati cu 5 ani in minus si cand denota ca ar trebui sa iti schimbi totusi garderoba care a ramas pe standby de la 20 de ani?

A.T: Cand te privesti in oglinda si inca mai poti sa te strambi, cand nu dichisesti o rochie sa nu vezi pic de cuta, cand poti imbraca rochia cu incaltaminte sport, atunci este clar ca arati cu 5 ani in minus. Daca mama ta se uita cu jind la rochia pe care tocmai ai imbracat-o iar matusa isi face poze cu mobilul sa copieze modelul, atunci semnele sunt grave. Nu mai vorbesc despre figura trista pe care o vezi in oglinda sau despre dezinteresul celor cu care conversezi.

A.N: Femeile au nevoie sa fie invatate sa priveasca hainele din mai multe perspective sau pur si simplu invoca lipsa de timp drept o scuza pentru apelul la „uniformele” impuse de marii retaileri?

A.T: Cred ca femeile ar trebui sa se iubeasca mai mult si sa aiba cu adevarat incredere in propria persoana. Marii retaileri nu impun uniforme, ei au o afacere, produse pe care putem sa le achizitionam relativ ieftin. Pana la urma, toate clientele isi doresc haine frumoase. Sense este un retailer pe piata romaneasca si acest lucru nu inseamna ca ceea ce creez este uniforma. Culmea e ca numarul modelelor dintr-un magazin de acest gen este foarte mare. Nu mai sunt ani in care clientii sa cumpere tricouri uni, toate la fel sau pantaloni croiti dupa un singur tipar. Daca produsele marilor brand-uri ar fi la fel de accesibile financiar, atunci toata lumea s-ar „uniformiza” in Dior sau Gucci.

A.N: Din ce loc ti-ai dori sa trimiti acum o carte postala, carei persoane ar fi adresata si ce ai mesaj ai scrie?

A.T: O intrebare extrem de frumoasa…. Sa spunem ca mi-as dori sa trimit o carte postala, din orice colt al lumii in care acum nu este pace, parintilor mei, si sa le scriu ca oamenii de aici sunt minunati iar tara lor este superba. Nu ma refer sa ii pacalesc, efectiv mi-as dori sa nu mai fie conflicte nicaieri si, oricat de stereotip ar putea suna, sa fie pace in lume.

Piesele noii colectii „Irisé” pot fi comandate online din boutique-ul dedicat – www.andreeatincu.com

Despre nuantele si fineturile modei in 2015: noua linie Irisé by Andreea Tincu

FashionTribes.ro: un nou concept de shopping online pe cea mai complexa platforma din Romania

Despre nuantele si fineturile modei in 2015: noua linie Irisé by Andreea Tincu

Noul J Beverly Hills Platinum 5-in-1 Styling&Conditioning Creme: ingrijire de 5 stele pentru un par irezistibil

Articole recente

Impartaseste-mi opinia ta