Concentratul de moda romaneasca: 4 ani de Molecule-F

Moda nu poate exista in afara unui sistem si a unei structuri extrem de bine puse la punct si supuse unei evolutii si unei dezvoltari aliniate multiplelor influente culturale. Nu este vorba despre tendinte manifeste afisate pe catwalk-urile internationale si ilustrate prin prisma editorialelor de moda din paginile revistelor glossy, ci despre acele directii incipiente (reperate in cercuri restranse al caror comportament de consum se situeaza pe o nisa bine definita), insa suficient de consistente pentru a capata intr-o anumita perioada de timp relevanta si pentru a fi concentrate in teme principale de sezon.


Rolul designerului este acela de a suscita atentia clientelor mai mult de un sezon, de a reinterpreta intr-o maniera personala anumite zone ale esteticii binecunoscute, astfel incat piesele ordonate in colectii sa imprime in sufletele celor care le poarta mai mult decat o satisfactie a acumularii (rezultat al nevoii de aliniere si de conformism), o poveste tesuta cu firul visarii si rescrisa odata cu fiecare noua purtare.

In lipsa unei selectii riguroase si ale unor criterii firesti, niciun sistem al modei nu are sanse de supravietuire, dispunerea pe paliere distincte a brandurilor fiind absolut necesara atat pentru stabilirea canalelor si a mediilor ideale de comunicare catre segmentele de clienti vizate, cat si pentru incadrarea pe termen lung a business-ului.


Finalitatea oricarui demers creativ este reprezentata de momentul T1 al intentiei de achizitie (aici intervine rolul comunicatorului si al echipei care realizeaza si prezinta produsul intr-o maniera dezirabila si atractiva – de la vizual si pana la sugestiile de stilizare), momentul T2 al intrarii produsului in posesia clientului (modalitatea de livrare – packaging-ul, personalizarea acestuia etc, rapiditatea completarii comenzii etc) si momentul T3 al purtarii piesei cu pricina (preferabil mai mult de un sezon).

De primele doua momente mentionate sunt direct responsabili cei care realizeaza selectia si care isi aroga in egala masura rolul de evaluatori si de formatori ai preferintelor clientilor. Misiunea cu pricina comporta multiple riscuri, insa in egala masura nenumarate satisfactii de ordin estetic si este de o importanta absoluta in cristalizarea unor noi perceptii asupra valorii design-ului.


Intr-un univers in care orice posesor al unei diplome inramate sau a unei masini de cusut se auto-proclama designer, Molecule-F – cea mai importanta platforma de promovare a designerilor romani, a reusit de-a lungul ultimilor patru ani nu doar sa impuna un standard ridicat al calitatii, ci sa stimuleze competitia intre atelierele de creatie/designeri, prin prisma unui set de reguli extrem de strict de includere a acestora in portofoliu.

Dreptul de a patrunde intr-o anumita liga a valorilor se castiga fara doar si poate, asa cum se intampla de altfel in orice „organizatie” care nu isi doreste doar sa supravietuiasca precum un bolnav conectat la aparatele care il ajuta sa respire, ci care aspira la dezvoltare, extindere, putere de influenta si de generare a unor noi comportamente de consum.

@Molecule-F anniversary event – proudly wearing romanian designers – Alina Cernatescu dress and Hannami shoes

With Andreea Mogosanu, jewelry designer (Moogu Contemporary Jewellery)

Pe Mirela Bucovicean, initiatoarea platformei Molecule-F, am cunoscut-o in urma cu mult timp si inca de la prima intalnire nu am intrevazut nicio sovaire in discursul sau. Mirela a stiut extrem de bine ce anume isi doreste sa realizeze prin intermediul Molecule-F, insa mai ales cum sa creasca proiectul de la un an la altul, cum sa ii adauge din ce in ce mai multa substanta, cum sa il comunice si sa il reinventeze in momentele oportune. Mai mult decat un om de business abil, Mirela este si o persoana cu un fler remarcabil in ceea ce priveste potentialul de succes al unui produs pe piata din Romania, iar aceasta calitate comporta poate o relevanta mult mai mare decat orice matematica de business fara cusur.


Dincolo de latura comerciala a platformei, Molecule-F s-a transformat intr-un concept de sine statator, extins cu inteligenta si mod treptat (gratie unui echipe formidabile coordonate de duo-ul Mirela Bucovicean&Cerina Ratiu), care a reunit in jurul sau parteneri alaturi de care au fost dezvoltate o serie de proiecte conexe descinse din online in offline: Chic Tech, un proiect inceput in urma 3 ani impreuna cu Intel Romania – primul blog din Romania care aduce laolalta moda si tehnologia, prezenta selectiilor Molecule-F in Cocor Store – Galeria Designerilor Romani si la magazinul Eva – design romanesc, un proiect desfasurat in colaborare cu Doru Frolu de la DC Communicaton, colaborarile pe proiecte de nisa cu Noemi Meilman (lifestyle si cultura), Ana Morodan (stil si fashion) si Ovidiu Muresanu (travel si stil masculin).

Molecule-F a reusit sa devina in decursul a 4 ani un personaj in sine, recognoscibil si autentic, iar acest lucru a fost punctat si in cadrul evenimentul aniversar desfasurat recent la Fratelli Social Club, in cadrul caruia platforma online a prins viata sub bagheta Tribal Worldwide Romania, redand intr-un mod absolut fermecator parcursul cautarii rochiei perfecte, a acelei rochii pe care orice femeie o poate considera drept „a dress to live for” (aici puteti vedea ineditul material video integrat in homepage-ul aniversar Molecule-F).

Happy anniversary, Molecule-F!

Concentratul de moda romaneasca: 4 ani de Molecule-F

Terapii pentru trup si suflet: experienta unica Shiseido Spa

Concentratul de moda romaneasca: 4 ani de Molecule-F

Jolie Cherie sau pledoaria pentru arta frumusetii

Articole recente

Impartaseste-mi opinia ta