“Esentialul nu e sa traiesti, ci sa traiesti bine” – spusele lui Platon, transformate intr-o mantra a adolescentei mele, ar fi putut lesne servi drept descriere a unui brand care m-a ajutat nu doar sa imi dezvolt gusturile, ci sa deprind un pricipiu extrem de important, care avea sa constituie fundamentul unei vieti editate pana in cel mai mic detaliu: investitia in putin si de calitate. Si asta pentru ca Zepter nu mi-a servit in niciun moment un discurs tipic comercial, ci mi-a permis sa cultiv in timp o relatie de incredere, bazata pe experiente autentice si mai ales pe rezultate concrete.
Cultura noastra se impaca greu cu cei care aleg o viata “prea simpla”, lipsita de apanajele exceselor derivate dintr-un consumerism bine orchestrat. Insa ceea ce pana nu demult era considerat drept “avutie”, astazi trece lesne la capitolul balast, intr-o incercare evidenta a noilor generatii de a se detasa de tot ceea ce le ingreuneaza bagajul…fie ca este vorba despre cel psihic sau despre obiectele inconjuratoare. Din fericire, lectia valorizarii corecte mi-am insusit-o intr-o perioada in care acumularea era considerata o virtute si transformata de catre multi in sport national. Si mai ales la o varsta care in mod normal mi-ar fi justificat cateva derapaje traduse in mici nimicuri sezoniere.
Nu am fost nici pe departe o tanara privata de placerile inerente ale varstei, insa cumpatarea si simtul valorii mi-au fost insuflate in mediul familial prin cea mai buna “tactica” posibila: comparatia. Curiozitatea de a descoperi esenta lucrurilor este inscrisa in ADN-ul meu, iar parintii au stiut exact cum sa o valorifice si cum sa o canalizeze. Nu intamplator, prima crema revitalizanta din linia Zepter – La Danza – s-a “evaporat” cu mult timp inainte ca mama sa ii cunoasca beneficiile (ulterior a avut parte de un training ca la carte, in cadrul caruia i-am recomandat gama completa, convinsa fiind de alte cateva mostre de produs utilizate pana la ultima picatura), iar capacul primului vas de cooking Zepter cu greu a fost salvat de la o “disecare” la propriu, in scopuri stiintifice, desigur.
Parintii mei s-au numarat printre primii clienti ai setului de vase Zepter – Royal, cel mai mare din colectie la vremea respectiva si totodata cel mai costisitor (undeva in jurul a patru mii de marci). “Este o investitie pe care o facem acum pentru viitor. O investitie care se va reflecta in calitatea traiului la toate nivelurile” – mi-a spus tata in momentul semnarii contractului de achizitie. Nu am inteles atunci cum un cooking set iti poate schimba viata, insa am stiut ca exista o logica in ecuatia cu pricina. Lucrurile au devenit mult mai clare odata cu maturitatea si cu lectia renuntarii la atasamente. Sau altfel spus a simplificarii in scopul “despovararii” existentei si a atingerii unui grad superior de constientizare.
Atunci cand lucrurile ajung sa te copleseasca si sa te sufoce, a stii exact ce vrei sa pastrezi si ce vrei sa arunci este dovada clara a unei discipline exersate. Pentru toti vine acel moment in care trebuie sa alegem ce lasam in urma si ce luam cu noi intr-un spatiu nou, ce anume ne poate umple locuinta cu folos si ce risca sa ne genereze risipa de timp, fara a avea vreo utilitate practica. Nu as fi crezut, insa primul obiect asezat in cutie odata cu schimbarea spatiului locativ, a fost un vas Zepter. Unul singur. Ulterior aveam sa completez necesarul, insa la momentul respectiv, un recipient de cooking performant imi era ultra-suficient. As fi putut sa optez pentru numeroase alternative si tehnologii noi aparute pe piata, insa istoria comuna a fost cea care a primat. Atunci cand folosesti ceva ani de zile, fara a te gandi la un posibil “mai bun”, ai garantia ca “the next best thing” se afla chiar in mainile tale.
Zepter este mai mult decat o companie, un exemplu de “art de vivre” la cel mai inalt nivel, bazat pe o filosofie practica care asemenea unui ceas elvetian, nu dezamageste niciodata si iti aduce cel mai important asset: precizia. Precizia in ceea ce priveste atat editarea unui plan alimentar corect si sanatos, cat si a unei vieti in care accentul cade pe calitate (chiar daca cele mai cunoscute produse sunt cele din gama de cooking, colectiile Zepter sunt cat se poate de complexe si includ o serie de aparate inteligente de purificare a aerului sau a apei, de curatenie, de vidare a alimentelor, de imbunatatire a sanatatii, toate bazate pe sisteme patentate, recunoscute de forumurile internationale si premiate de catre comunitatea stiintifica).
Departe de a fi un brand “old-school”, presarat cu nostalgii, Zepter si-a updatat constant produsele, tinand cont de nevoile si de stilul de viata al generatiilor tinere si al jet-setterilor zilelor noastre. Fara urma de compromis. Si mai ales pastrandu-si nealterata identitatea intr-o lume in care doar perceptia asupra valorilor este distorsionata, nu si principiile care le fundamenteaza in mod real. Nu a fost nevoie de munca de convingere pentru ca Zepter sa inteleaga ca are nevoie sa se reinventeze, celebrand trecutul si raspunzand totodata dorintelor unei generatii care nu are rabdare, insa care are in schimb asteptari imediate si foarte ridicate. Un brand care reuseste sa le intruneasca pe ambele, castiga din start pariul si isi asigura biletul de acces intr-o noua etapa. Etapa Z in care este vorba despre conturarea acelui avut esential pentru un trai echilibrat si onest.
Ce inseamna Zepter astazi? Ceea a insemnat inca de la bun inceput: o diferenta vizibila in vietile oamenilor. Iar prin noile canale media – platforma wawromania.ro si conturile de social media – Zepter explica in detaliu reperele unui lifestyle nu doar ideal, cat mai ales posibil. Noutatile din universul Zepter nu se opresc aici: incepand cu aceasta luna, linia de produse cosmetice urmeaza a fi readusa in atentie, iar eu am onoarea de a intregi echipa de colaboratori, in calitate de Beauty Ambassador. Povestea mea cu Zepter merge asadar mai departe, noile capitole anuntandu-se cat se poate de incitante si de pline de provocari.