Cum se va transforma arta machiajului in perioada urmatoare? Vom asista la mutatii semnificative care vor sterge orice urma de gestualitate cosmetica sau vom reveni la deprinderile bunicii si vom fi artizanele propriei frumuseti, culegand fructe proaspete din gradina si mixandu-le in mojarul din bucatarie?
In 2012 vom asista la o serie de lansari care vor revolutiona complet modul in care ne machiem si percepem actul de infrumusetare. Nu va fi vorba doar de ingrediente noi ordonate in formule avansate, ci de un cumul de elemente ce tin de latura senzoriala a machiajului. Cremele nu se vor mai putea declina sub denumiri generice si cu greu vor mai putea fi incadrate in sub-categorii. Specializarea in cosmetica nu vizeaza doar o scindare a pietei, mult asteptata de altfel si absolut necesara, ci si raspunsuri perfect valabile mulate pe nevoile si pe profilele unor tipuri diferite de consumatoare.
Vorbim asadar despre o generatie tanara, cu o varsta medie situata in jurul a 28-30 de ani, obisnuita cu un ritm de viata activ si solicitant, receptiva la nou si prea putin interesata de trecut, dornica sa aiba parte de produse personalizate, insa in acelasi timp inca tributara tendintelor si imaginilor promovate in campaniile de marketing.
Puterea exemplului continua sa functioneze (si o va face o buna perioada de acum inainte), iar exemplul cel mai graitor este fara doar si poate China sau Japonia, societati in care “star system-ul” depaseste ca amploare si mediatizare Hollywood-ul. Nu intamplator companiile cosmetice locale lanseaza periodic linii speciale de produse cosmetice sau de make-up, indraznete din punct de vedere al cromaticii sau inovative in ceea ce priveste modalitatea de aplicare/textura, evitand insa etichetarile (nicio femeie nu vrea sa fie supusa unei uniformizari fortate).
Kit-urile de machiaj gandite pe modelul “do it yourself” si similare paletei de acuarele pe care o gaseam in copilarie la orice librarie, capata din ce in ce mai mare amploare, iar multe dintre acestea contin produse (farduri de pleoape sau pudre) ai caror pigmenti pot fi dispusi in cel putin 20-30 de combinatii pentru efecte speciale si nuante cameleonice, rezultat al propriei gandiri in laboratorul de acasa. Nu exista nicio contraindicatie sau pericol, dat fiind ca intreg ansamblul este pus la punct in urma unui studiu atent si al numeroaselor teste. Chiar si femeile cu un simt estetic aproape nul pot obtine rezultate magnifice, pentru simplul fapt ca totul a fost incercat pentru ele inainte de a fi pus in vanzare.
Inovatiile la care vom asista incepand cu 2012, nu se vor rezuma insa la spectrul cromatic, ci la formule. In acest punct rezida adevarata provocare, iar companiile care beneficiaza de laboratoare de cercetare bine puse la punct vor trasa cat se poate de clar limita intre mass-market, premium si luxury. Daca in trecut regaseam pe piata aceleasi tipuri de creme, cu infime diferente de consistenta, viitorul va aduce cu sine produse pe care nici nu ni le-am fi putut imagina vreodata:
– farduri care se vor aplica prin mecanisme de tip roll-on si care vor rezista cu brio in fata oricarei provocari meteo (inclusiv la apa), dar care se vor indeparta instant cu demachiant
– fonduri de ten aproape invizibile care se vor confunda cu pigmentul natural al pielii si vor permite obtinerea unui efect mat, apropiat de perfectiunea photoshop-ului (daca esti persoana publica nu iti vei permite sa apari oricum in pozele de la un eveniment in desfasurare, postate de PR pe facebook si neprelucrate)
– seruri care vor sterge instant efectele noptilor nedormite si vor aduce stralucire privirii
– pigmenti de culoare care vor capta si vor reflecta lumina pentru obtinerea unor produse cu proprietati modelatoare (adio sculpting si ore intregi petrecute pe scaunul de machiaj si bun venit perfectiunii la pachet)
– blush-uri fine, farduri de pleoape sau corectoare care se vor putea aplica extrem de usor cu degetele si care vor contine particule stralucitoare, pentru o lumizitate a chipului dusa la extrem (tendinta generala care se prefigureaza nu doar in machiaj, ci si in arhitectura sau decoratiuni interioare)
– produse versatile ale caror texturi se vor putea combina fara teama de a gresi: fardurile se vor putea mixa cu serurile de ochi spre exemplu, sau blush-urile vor capata un alt aspect cu o picatura de crema de fata integrata etc.
– lotiuni de corp care se vor aduce caldura sau racoare pielii in functie de sezon si care vor elibera vapori parfumati in functie de starea de spirit si de emotii
– creme de fata inteligente care vor repera singure problemele tenului si isi vor adapta actiunea functie de acestea
– rujuri de buze care isi vor schimba culoarea in functie de lumina si reactive termic
– lacuri de unghii care vor asigura o manichiura impecabila pana la 4 saptamani si care vor avea si proprietati tratament
– … si nu in ultimul rand denumiri noi pentru produse noi!