Imi amintesc ca in urma cu multi ani, in cadrul unei sesiuni de “wardrobe evaluation”, m-am pierdut la propriu printre modulele unui dressing impresionant, insa care de abia isi mai gasea energia sa respire. O garderoba complexa, caruia in aparenta nu ii lipsea absolut nimic din punct de vedere al tipologiei vestimentare, insa care la fiecare debut de sezon devenea din ce in ce mai “incarcata psihic”. Asemenea unor buni locatari, hainelor sau accesoriilor din dressing le este necesar un timp de respiro, un timp in care sa se acomodeze cu “vecinii”, in care sa lege amicitii si in care sa gaseasca modalitatile ideale de comunicare pentru o convietuire care sa dainuie mai mult de un sezon.
Invariabil la inceputul primaverii sau al toamnei, apetenta pentru shopping atinge un apogeu tradus printr-o tendinta incontrolabila de acumulare, de intrare in posesia rapida, ca si cum magazinele ar fi supuse unui pericol iminent de disparitie, a acelor piese decretate de publicatiile glossy drept esentiale pentru sezonul in curs. Piese care poate isi gasesc deja corespondentul in dressing, care nu pot fi purtate decat de 5% dintre femei gratie croiului sau design-ului, care nu incanta cromatic dar in fata carora orice femeie cedeaza invaluita de impulsul de moment si care au toate sansele de a ramane nemiscate de pe acelasi umeras cu eticheta atasata.
Rolul fashion show-urilor organizate de centrele comerciale echivaleaza cu rolul unui stilist personal care ofera cateva sugestii de abordare inteligenta a vestimentatiei aferente unui anumit sezon. Style Up Fashion Show derulat ieri seara sub cupola Plaza Romania a avut tocmai aceasta menire, de a traduce propunerile catorva dintre cele mai apreciate branduri, in look-uri adaptate fiecarei zile tomnatice si a de a directiona atentia inspre piese care nu servesc doar unei stari de bine psihice, ci care se pot constitui in investitii smart pentru o garderoba functionala, sanatoasa si “cursiva”, opusa provocarilor de tip labirint in care te pierzi in fiecare dimineata.
Tommy Hilfiger toamna-iarna 2014 – o abordare nuantata a aceluiasi stil clasic britanic, alaturat aerului relaxat si notei usor non-conformiste emanata de lifestyle-ul american. O colectie care nu este supusa dezbaterilor si indoielilor, in care stii cu siguranta ca gasesti piese cu un cut impecabil si realizate din materiale de cea mai buna calitate si din care poti selecta linistita un pulovar tricotat cu motive grafice, un sacou bleumarin perfect croit ideal atat pentru mediul office, cat si pentru look-uri casual sau o jacheta biker din piele si lana pe care o vei purta cu la fel de multa incantare si peste cateva sezoane.
Lashez – unul dintre brandurile romanesti care a adus un suflu nou, modern zonei de streetwear, care nu mizeaza pe piese mult prea “in” si care mentine un echilibru intre rafinamentul si rigoarea tiparelor clasice si influentele specifice sezonului. O rochie negra de lungime medie cu aplicatii discrete de dantela in zona tivului poate constitui o investitie la fel de smart precum o varianta cu imprimeu floral, care are toate sansele de a fi revitalizata in primele saptamani ale primaverii urmatoare, atunci cand perioada de tranzitie indeamna la o reflectie asupra garderobei.
Lee Cooper – invitatia de actualizare a garderobei cu o pereche noua de jeansi cu un cut perfect si realizati din tesaturi inovatoare precum “knitted denim” (o varianta de denim cu aspect de “tricotat”, extrem de confortabil si ideal pentru perioada rece a anului), prezentati intr-o cromatica ce mizeaza pe clasicul bleumarin (poate fi purtat oricand si oriunde, de la mediul office si pana la un event mai putin formal) sau pe pigmentari de un albastru domol.
Timeout – o colectie unitara si extrem de bine structurata, cu accente “preppy” foarte bine integrate in asamblu, care cucereste prin functionalitate si prin cateva piese “de nota zece” care emana un farmec irezistibil si amintesc de clasicul college style cu un twist: camasi in carouri, sacouri in tonuri de bleumarin sau beige/ciocolatiu din stofa de lana, cardigane tricotate, fuste mini din stofa in nuante de gri ce pot fi integrate in orice styling, rochii lejere din bumbac sau veste matlasate esentiale pentru weekend-urile petrecute la munte.
In cadrul evenimentului Style Up Fashion Show, Plaza Romania a anuntat si lansarea noului card FideliCard, care poate fi obtinut gratuit prin completarea unui formular la unul dintre info kiosk-urile din interiorul centrului comercial si cu ajutorul caruia se pot acumula puncte la fiecare achizitie efectuata in magazine, menite a fi transformate in reduceri, vouchere sau cadouri surpriza. Mai mult decat atat, toti posesorii de FideliCard au sansa de a castiga mini-lingouri de aur si marele premiu, un BMW seria 1.