Astazi va propun o tema delicata care ridica multe semne de intrebare: cum vor evolua si ce directie vor aborda revistele de moda in conditiile economice actuale? Mai jos aveti un fragment din articol iar aici il puteti citi in intregime.
Zilele trecute am aruncat o privire prin propria arhiva de reviste Vogue. Le colectionez de cativa ani buni (in special numerele din Statele Unite si Franta), astfel incat am fost nevoita sa transform o debara intr-o biblioteca pentru a le putea avea pe toate la indemana. Este daca vreti un reper si sursa mea de inspiratie asupra careia ma aplec ori de cate ori am un moment liber.
Nimic neobisnuit pana aici date fiind pasiunea pentru moda si meseria mea. Ceea ce vreau sa subliniez este discrepanta vizibila intre ceea ce a insemnat la un moment dat Vogue si ceea ce este la ora actuala, extrapoland la situatia publishing-ului. Numarul din luna iulie cel putin nu a adus cu sine nimic din ceea ce a consacrat de-a lungul timpului revista.
Paginile dedicate haute-couture-ului sunt pe cale de disparitie, stilul aproape ca nu se mai poate discerne din paginile intesate cu imagini frumos ambalate, iar pictorialele de moda seamana incredibil de mult intre ele, incat te gandesti daca ai in mana numarul curent sau cel de acum cateva luni.
Cu toate acestea, comparativ cu alte reviste de moda care au semnalat scaderi dramatice ale vanzarilor in prima jumatate a acestui an, Vogue nu a inregistrat decat un minus de 2%, ceea ce denota ca brandul inca poate vinde in conditii de criza economica. Si nu ma indoiesc ca nu se va intampla la fel si in perioada urmatoare, cu o usoara mutatie de accent insa: Vogue va ramane un reper, insa un reper care inglobeaza cu totul alte valori si idealuri.
Nu ne mai referim la fusta Lanvin sau la cel mai nou model de pantofi Louboutin ca fiind piesele fara de care nu putem iesi din casa sub nici o forma. O sectiune noua in paginile Vogue denumita “Steal of the Month” aduce in prim plan haine si accesorii pe care le poti achizitiona in conditiile unui buget limitat, iar “it item-ul” lunii nu mai este considerat a fi sacoul Balmain ci poate un accesoriu no name gasit intr-un boutique vintage.
Chiar Anna Wintour povesteste in editorialul Vogue din luna iunie, cum una dintre cele mai sic piese prezentate in editorialul ce a avut-o in centru pe Cameron Diaz, au fost o pereche de pantaloni scurti in carouri gasiti la un targ caritabil. Asadar daca Cameron poate aparea in paginile Vogue intr-o pereche de pantaloni de 10 dolari, de ce nu ne-am indrepta si noi atentia spre achizitii ieftine dar sic?
Pana si Carine Roitfeld, editorul sef al Vogue Paris a declarat intr-un interviu acordat recent “The Telegraph” ca garderoba ei de toamna se va centra in jurul a trei piese cheie. Doar trei piese cu o linie clasica si un croi in tendinte, care la o adica pot fi pastrate in garderoba pentru sezoanele urmatoare… o lectie de less is more in cel mai pur stil parizian.
Aboneaza-te: