Povestea unor parfumuri (in)cantatoare si diafane ca un vis: interviu Alexandra Roos, creatoarea brandului Ross&Roos

Unele femei sunt precum argintul viu, altele par mai mereu nostalgice si temperate, insa Alexandra Roos, creatoarea brandului de parfumuri de nisa Roos&Ross, pe care am avut placerea sa o intalnesc recent la Beautik Haute Parfumerie, cu prilejul lansarii noii creatii “In The Wood for Love”, cu greu poate fi incadrata in vreo categorie. Daca i-ai ascultat piesele, atunci cu siguranta te-a cucerit timbrul sau unic, iar esentele Roos&Roos concepute impreuna cu mama sa, Chantal Roos, unul dintre maestrii parfumeriei mondiale, sunt indisolubil legate de muzica. Au o compozitie armonioasa, te fac sa tresalti de incantare la fiecare acord si iti permit sa le interpretezi de fiecare data altfel. Si mai ales sa visezi cu ochii deschisi.

Alexandra Roos si-a inceput cariera muzicala in 1997, dupa cel de-al patrulea album lansat – “Huit de pique” – luand decizia de a-si continua parcursul artistic intr-un areal in care partiturile se interpreteaza in clipe suspendante in timp si se scriu cu note parfumate. Beneficiind de sustinerea si de expertiza mamei sale, Chantal Roos, autoarea unor parfumuri care au scris istorie – Opium (la care a lucrat alaturi de insusi Yves Saint Laurent), Le Male (Jean-Paul Gaultier), Kouros (Yves Saint Laurent), L’Eau d’Issey – dar si de sensibilitatea creativa a lui Fabrice Pellegrin (un iscusit parfumier din Grasse care lucreaza pentru Firmenich si un colaborator apropiat al lui Chantal), Alexandra plonjeaza la inceputul lui 2014 in universul parfumeriei de nisa cu cinci parfumuri reunite sub emblema Dear Rose, brand ce avea sa fie redenumit ulterior Roos&Roos.

“Inca de la bun inceput mi-am dorit sa celebrez individualitatea. Si curajul de a te prezenta public nu in versiunea la care poate s-ar astepta altii, ci exact asa cum esti tu. Este o chestiune ce tine pana la urma de alegeri si de cultivarea unui set de deprinderi. Asta defineste pana la urma parfumeria de nisa. Un parfum special iti contureaza identitatea, te diferentiaza, te ajuta sa te exprimi fara a trebui sa apelezi la cuvinte si te face sa iti doresti mai mult.” – imi spune Alexandra, in timp ce mimica sa tradeaza entuziasmul primelor inceputuri. Pe masura ce discutia noastra avanseaza imi dau seama ca secretul succesului liniei Roos&Roos nu ar fi fost nici pe departe cel de astazi, daca artei parfumeriei nu s-ar fi alaturat tipul caracterial al Alexandrei – dezinvolt, sensibil, cu usoare inclinatii romantice, sociabil, rafinat, vibrant, profund, exaltant si … viu.

Privind-o cu atentie, nu ma mira defel ca Alexandra rezoneaza cu femei puternice. Bunica sa, Suzanne Joulie Roos, pe care din pacate nu a reusit sa o cunoasca, a fost locotenent in armata franceza. Iar o buna parte a afinitatilor sale se regasesc in perioada de glorie a cinematografiei, cand staruri precum Marylin Monroe sau Sophia Loren transformau fiecare rol intr-un deliciu vizual si inspirau prin autenticitate si expresivitate. “Ai o culoare de par absolut fantastica! Trebuie sa imi spui care este formula magica la care ai apelat. Ma gandesc de cateva luni buni sa ma vopsesc exact in aceasta nuanta, insa nu am reusit sa o identific pana acum si sa i-o transmit cu fidelitate stilistului meu. Iar buclele realizate astfel ma trimit cu gandul la Marylin Monroe. Uite, sa iti arat cate poze am cu ea pe contul de Instagram. Pentru mine este o sursa enorma de inspiratie”. O treime din interviul cu Alexandra a fost despre culoarea parului meu, trucuri de frumusete la 30+ si desigur Marylin. Oricat de presata de timp as fi fost, nici daca as fi vrut nu as fi putut schimba mai repede subiectul. Alexandra traieste cu maxima intensitate fiecare moment, savureaza fiecare intalnire care simte ca o imbogateste si puncteaza cu atat de multa pasiune fiecare afirmatie, incat simti ca ai langa tine o prietena veche si draga. Iar esentele sale surprind prin acelasi magnetism teribil (specific scorpionilor as spune, zodia in care este nascuta Alexandra).

“As putea sa iti povestesc cateva ore bune despre piramide olfactive, ingrediente si formule, insa Roos&Roos nu este doar despre matematica si cifre. Cati dintre clienti au abilitatea de a deslusi cu acuratete notele unui parfum? Simtul olfactiv se educa si se exerseaza, insa acest lucru implica timp, pasiune si dedicare. Adica lucruri pe care poate multi si le doresc, insa de care nu au parte in viata de zi cu zi. In ceea ce priveste brandul nostru, nu urmarim neaparat referinte clare, ci un alt lucru, pe care il consideram esential: dezirabilitate dincolo de norme.”

Parfumurile Roos&Roos emana o forta incredibila, insa nu in sensul la care te-ai putea gandi in mod obisnuit, ci intr-unul mult mai nuantat, menit sa iti ofere cea mai mare concentratie de emotie pura intr-o picatura de licoare magica. “Sympathy for the sun” te invita la o plimbare pe plaja in mijlocul celor mai aglomerate zile, “Comme une fleur” iti imprima pe piele indescriptibila frumusete a unui apus colorat in auriu si oranj intens, “White Song” te acompaniaza in escapadele nocturne, iar “In the Wood for Love”, cea mai noua esenta lansata, devine coconul in care te retragi pentru a-ti regasi starea de bine plenara.

“Ai vazut filmul In the Mood for Love, regizat de Wong Kar-wai? Este unul dintre cei mai talentati regizori asiatici. Pelicula cu pricina a inspirat si noul parfum Roos&Roos, sugestiv denumit In the Wood for Love, o poveste de dragoste derulata pe acorduri de vioara, intr-un cadru natural absolut fantastic”. Insa nu la cliseuri amoroase fac trimitere spusele Alexandrei, ci la o stare de spirit, un soi de nostalgie opusa curentului mass-market care a pervertit sensul original al romantismul literar. “Iubesc romantismul, insa nu in maniera in care oamenii il exercita in prezent. Prin romantism eu inteleg acea dispozitie in care te afli atunci cand contempli, cand iti amintesti cu drag de o persoana sau de o intamplare sau pur si simplu cand esti doar tu cu tine”.

In the Wood for Love” este chitesenta unui spatiu personal in care fiecare se regaseste cel mai bine pe sine. Un spatiu pe care ti-l poti imagina oricum, ca o padure sau ca o plaja intinsa, si in care ori de cate ori inchizi ochii, simti ca poti evada in siguranta. Notele de mandarina, iris, violeta, lemn de cedru, portocala, bergamota si patciuli respira a renastere si te invaluie cu un aer de tandrete si infinita delicatete. In slow motion.

“Padurea mea, spatiul personal in care ma simt protejata nu trebuie sa aiba arbori prea inalti care sa impiedice razele soarelui sa patrunda. Vreau sa ma simt protejata, insa in acelasi timp vreau sa pot vedea albastrul cerului si sa respir in voie natura. O asemenea padure exista si in realitate, mai precis in regiunea Bretania din Franta, locul in care m-am nascut.”

De locul nasterii o leaga de altfel pe Alexandra si cele mai dragi amintiri olfactive, mirosuri care ii aduc invariabil fericire in suflet. “Primul miros pe care mi-l amintesc este cel al parfumului Opium. Eram foarte mica cand mama l-a creat si chiar si in prezent, intr-un fel numai de mine stiut, ma face foarte fericita. Cel de al doilea miros pe care il port in suflet este cel al fiicei mele, acea puritate si curatenie pe care o poti intalni doar la un nou-nascut. Si pentru ca sunt o gurmanda prin definitie, intotdeauna mi-a placut cum miroase un aluat proaspat in cuptorul meu de acasa. Nu sunt innebunita dupa produse de patiserie complicate, ci despre acele retete tipic frantuzesti pe care le consider bucurie pura. Una dintre ele se numeste “quatre-quarts”, si contine doar patru ingrediente – unt, zahar, faina si oua – care se amesteca in cantitati egale. A trecut ceva timp de cand nu am mai preparat-o, caci doar privind prajitura am impresia ca acumulez cateva kilograme, insa merita cu prisosinta.” Nu m-am indoit nicio clipa de spusele Alexandrei, iar weekend-ul trecut am pus in practica reteta. Merge de minune cu un strop de “In the Wood for Love” si o ceasca de ceai.

Intreaga linie de parfumuri Roos&Roos este disponibila la Beautik Haute Parfumerie si online pe beautik.ro, iar daca iti doresti o toamna cu adevarat speciala, musai sa “degusti” cate putin din fiecare.

Povestea unor parfumuri (in)cantatoare si diafane ca un vis: interviu Alexandra Roos, creatoarea brandului Ross&Roos

Farmecul unei tinute cvasi-glam pentru dimineti de toamna rafinate sau cum poti reinvata sa te imbraci pentru a sta in casa

Povestea unor parfumuri (in)cantatoare si diafane ca un vis: interviu Alexandra Roos, creatoarea brandului Ross&Roos

Artistry Studio NYC Edition: o colectie de machiaj in editie limitata, inspirata de stilul newyorkez

Articole recente

Impartaseste-mi opinia ta

Error: Access Token is not valid or has expired. Feed will not update.
This error message is only visible to WordPress admins

There's an issue with the Instagram Access Token that you are using. Please obtain a new Access Token on the plugin's Settings page.
If you continue to have an issue with your Access Token then please see this FAQ for more information.