Intr-o perioada in care in afara de 2-3 reviste de moda, nu mai cumpar absolut nici o publicatie, iata ca pe piata romaneasca apare o revista online pe care sincer as cumpara-o cu tot dragul si in print: PLM Magazine. Iar asta e mare lucru, dat fiind ca la ora actuala este dificil sa fii relevant pe o piata suprasaturata.
Modelul revistei cu siguranta va este cunoscut daca obisnuiti ca la cafeaua de dimineata sa rasfoiti macar cateva dintre sutele de reviste americane sau britanice existente in format electronic. Numele in schimb s-ar putea sa va trezeasca reactii dintre cele mai diverse. Mie mi-a placut insa atat de mult incat sincer mi-as fi dorit sa ma fi gandit prima la un astfel de proiect.
Cat despre cei mai „pudici” din fire, ei bine PLM Magazine se poate citi in felurite moduri. George Enache, initiatorul proiectului, mi-a dat cateva idei extrem de simpatice pe care eu le-am transpus astfel incat sa se plieze mai multor tipuri de personalitati:
Lista desigur poate continua, insa ideea care trebuie retinuta este una singura: PLM Magazine este revista care poate fi citita si interpretata de fiecare in mod liber (nu vulgar).
Cum a inceput totul
Acum sa va spun cate ceva despre inceputurile proiectului, dat fiind ca am aflat extrem de multe lucruri interesante in urma conversatiei cu George Enache din aceasta dimineata. Dupa cum stiti, George era un designer vestimentar care promitea mult si care se descurca foarte bine la capitolul clientela si comenzi.
Odata insa cu venirea crizei economice, lui George nu i-a mai mers atat de bine business-ul in moda si prin urmare s-a vazut nevoit sa inchida afacerea, revenind insa la meseria de stilist. Batand la numeroase usi (din print) si nevrand sa i se deschida nici una, a decis sa urmeze cursurile de design grafic ale UNARTE si sa inaugureze un proiect editorial menit sa ii sprijine pe artistii din diverse domenii.
Buget si investitii
Proiectul a debutat cu un buget egal cu zero, motiv pentru care atragerea oamenilor (fotografi, make-up artisti, editori ec) nu a fost tocmai un lucru simplu. Asta pentru ca, in conditiile economice actuale nimeni nu mai risca intrarea intr-un proiect, fie el cu potential, de amorul artei.
Asadar, in afara de investitia in hosting (5 euro), site-ul propriu-zis si abonamentul la issuu.com (20 de euro), George nu a investit nici o alta suma in proiect. Multi dintre voi vor intreba care este atunci rostul acelor insert-uri de ad-uri din paginile revistei? Ei bine, nimeni nu poate munci la un proiect fara a fi rasplatit in vreo maniera, iar cei care lucreaza in domeniu stiu foarte bine ca produsele de make-up, hair etc costa, timpul fotografului si al modelelor de asemenea costa etc etc.
Profitul nu reprezinta tinta PLM Magazine, insa la un moment dat, daca un investitor va dori sa scoata revista si in print, atunci George si-o imagineaza a avea copertile glossy si paginile acelea cartonate si texturate. Prin urmare cine are ochi de citit sa citeasca…
Modele, editori si fotografi
Revista nu ar fi existat cu siguranta, daca nu ar fi fost sustinuta de catre niste oameni talentati si cu multa bunavointa. Multe dintre modelele care au pozat pentru editoriale se aflau la primul lor shooting, iar George le-a contactat prin intermediul Facebook. De asemenea fotograful, Razvan Danaila, s-a aflat si el tot pentru data pus in postura de a realiza un editorial (activitatea sa de pana acum includea fotografie de produs, acoperire de evenimente etc).
De asemenea, Ileana Stefan, cea care a realizat 90% dintre machiajele prezente in revista este make-up artist pentru opereta. Pana in prezent nu a avut sansa de a se afirma prin intermediul pictorialelor, asadar un pas inainte si pentru ea.
PLM Magazine – Naked Issue mi-a dovedit ca se poate sa realizezi un proiect indraznet cu minim de resurse, insa cu oameni care au de oferit imens. Iar aici, revin la ceea ce spuneam in urma cu ceva timp: fara oameni nu poti face absolut nimic.
Un prim numar cu iz artistic, putin adus inspre comercial (nu in sensul rau) si foarte curajos. In premiera va dezvalui si faptul ca numarul urmator va avea ca tema „trend” sau „black”.
Iar daca simtiti ca aveti ceva de spus si nimeni nu va baga in seama, dati un mail la: contactlaplm@gmail.com . Pentru cine se intreaba, nu am nici o legatura cu proiectul, nu am semnat nici un articol in cadrul revistei… ci pur si simplu simt nevoia sa il sustin, pentru ca imi amintesc de unde am plecat si cat de greu a fost la inceputul carierei fara pile au relatii.
[…] O prezentare mai detaliată a conceptului, precum şi o istorie a revistei – de la idee, până la produsul finit, am găsit aici. […]
[…] In urma cu 2 luni scriam despre lansarea unuia dintre cele mai ambitioase proiecte, atat de nivel de concept cat si de […]