La inceputul anului vorbeam despre modul in care va evolua industria modei la nivel global in conditiile unei crize economice profunde. Se pare ca unele previziuni pe care le faceam atunci s-au adeverit intocmai: din ce in ce mai multe companii mari se gasesc in incapacitate de plata a datoriilor iar brandurile de abia reusesc sa isi mai gaseasca resorturile necesare supravietuirii.
Deja nume mari din industrie au fost „sterse” de pe harta modei, cel mai recent exemplu constituindu-l Escada, brandul care pana cu putin timp in urma era considerat un simbol al luxului si al rafinamentului. Nu v-ati putea imagina in ruptul capului logo-ul Chanel plasat pe peretii exteriori ai unui magazin Armani. Insa un artist francez a decis sa isi exprime intr-un mod inedit convingerea ca brandurile sunt pe cale de disparitie, pictand cu vopsea lavabila cei doi „C” impreunati pe un magazin Armani din Hong Kong.
O initiativa nu foarte inspirata, care l-a costat pe ZEVS ceva timp petrecut in arestul politiei, in conditiile in care ziua urmatoare trebuia sa aiba loc inagurarea expozitiei sale intitulata „Liquidated Logos„. Si in Franta sau Germania ZEVS a fost acuzat de acte de vandalism, insa artistul continua sa isi promoveze ideile in stilul caracteristic. Lucru mare intr-o lume in care valorile fundamentale aproape ca nici nu mai exista iar a crede intr-un lucru cu tarie devine sinonim cu excluderea sociala.
Si da, in curand brandurile vor disparea cu totul iar industria se va dovedi neputincioasa in fata unei realitati triste dar cat se poate de crude (daca aveti timp sa lecturati cateva pagini din cartea lui Naomi Klein – „No logo” veti avea in fata o noua perspectiva asupra modului in care se „rebranduiesc” lucrurile la nivel global). Este un ciclu firesc pe care il urmeaza lucrurile, atunci cand a fost atins un apogeu.