De aproape doua decenii ma numar printre clientii fideli ai centrului Silhouette Unirii, acesta fiind primul spatiu dedicat frumusetii pe care l-am descoperit in adolescenta, si singurul care a reusit in toti acesti ani sa imi creeze sentimentul de “acasa” si sa ma convinga sa revin de fiecare data cu toata convingerea. In perioada de lockdown, Silhouette Unirii, la fel ca toate clinicile de frumusete, a fost nevoita sa intre intr-o pauza de lucru, care din fericire a coincis de minune cu planurile de dezvoltare aflate deja in derulare. Drept dovada, Silhouette Unirii nu s-a mutat doar intr-un spatiu nou, situat la primul nivel al cladirii Topline Romania – Blv. Regina Maria nr.14 (chiar peste drum de locatia precedenta), ci a introdus in meniul de beauty, servicii care contribuie la personalizarea in cel mai inalt grad a schemelor de tratament si la atingerea unei stari de bine depline – experiente de frumusete cu rezultate concrete, un protocol de lucru impecabil, grija si atentie la detalii, si nu in ultimul rand siguranta ce deriva din profesionalismul echipei si din implementarea celor mai avansate metode de protectie impotriva COVID-19.
Despre centrele Silhouette, si in mod special despre locatia din zona Unirii, am scris probabil cel mai mult de-a lungul carierei, deoarece in cadrul lor am descoperit mereu cele mai noi si performante tehnologii antiging si de remodelare corporala, ultimele lansari cosmetice ale brandurilor de renume si terapii singulare pe piata serviciilor de beauty din Romania. In anii ’90 industria saloanelor de frumusete de abia incepea sa prinda contur, iar Silhouette a fost indiscutabil pionier la foarte multe capitole si un exemplu de urmat pentru antreprenori cu aspiratii inalte in arealul serviciilor de estetica faciala si corporala. Silhouette a fost mereu cu un pas inaintea tuturor, si nu doar in ceea ce priveste tehnologia si aparatura, ci si management-ul, calitatea serviciilor si calitatea umana.
In centrul Silhouette Unirii sunt terapeuti pe care ii cunosc de peste zece ani, oameni extrem de bine pregatiti, care teoretic ar putea sa isi continuie oricand cariera peste hotare, insa care aleg sa isi exercite profesia in locul in care se simt ca in familie. Si care te fac si pe tine sa te simti la fel. Intr-un domeniu in care fluctuatiile de personal sunt destul de mari, si in care pentru foarte multi specialisti statornicia echivaleaza cu plafonarea, Silhouette a reusit sa demonstreze ca lucrurile se pot face diferit atunci cand la baza fiecarei actiuni se afla respectul – fata de profesie, fata de client, fata de echipa. Este un echilibru extrem de fin intre firescul innascut al gesturilor si al atitudinilor si dorinta de a face clientul sa se simta bine-venit, care poate fi atins doar de catre cei care s-au nascut pentru aceasta profesie. In ultimii 15 ani am vizitat sute de centre de beauty, insa despre foarte putine pot afirma cu toata sinceritatea ca sunt ambasadori ai serviciilor realizate la cel mai inalt nivel. Iar in acest punct se face diferenta intre un centru de beauty care supravietuieste doar datorita faptului ca raspunde nevoilor unei comunitati si se afla in proximitatea acesteia, si un centru care detine toate elementele care ii permit sa ofere clientului o experienta 100% personalizata. Mai ales ca intr-o clinica de frumusete nimeni nu merge sa “cumpere” o terapie, ci sa aiba parte de un serviciu care sa i se potriveasca manusa. Sau cel putin asa ar trebui sa fie.
Succesul unui business in acest domeniu implica ca din momentul in care trece pragul centrului si pana la plecare, clientul sa se simta cu adevarat in centrul preocuparilor echipei. Fara aprecieri false, fara linguseli, fara replici standard si fara incercarea de a-i mai vinde ceva… o crema, un abonament la super-pret sau un card de fidelitate, asa cum din pacate se intampla in (prea) multe saloane din tara. Iar asta este o arta in sine. Silhouette a stiut din start ca investia reala este in pregatirea, formarea si valorizarea oamenilor, astfel incat clientii sa aiba parte de cele mai placute experiente si de servicii perfect adaptate nevoilor. Nevoi care pot fi anticipate de catre un personal pregatit sa isi puna pe primul loc oaspetii, nu sa atinga target-ul de vanzari zilnice. Oricine isi poate da seama de acest lucru, analizand protocolul de intampinare. La Silhouette intotdeauna va exista un consult de specialitate care precede orice schema de tratament cosmetic sau de remodelare corporala, si o fisa de client care odata intocmita este actualizata pe parcurs si care arata istoricul tratamentelor, protocolul urmat, datele referitoare la indicele de masa corporala, procentul de grasime, masa musculara etc. Daca imi doresc sa am o statistica asupra tuturor “transformarilor” prin care a trecut corpul meu de-a lungul anilor, gasesc “arhiva” cu informatii la Silhouette, chiar daca sa presupunem ca nu am mai trecut pe la centru de ceva vreme. Stiu ca la fiecare noua vizita am un punct de plecare si pot relua lucrurile de unde le-am lasat. Si mai stiu si ca voi fi intampinata cu aceeasi caldura si energie pozitiva, care mereu m-au facut sa ma simt “de-a casei”.
Mai mult decat atat, tinand cont de contextul pandemiei de COVID-19, centrele Silhouette sunt singurele unde am siguranta ca sunt respectate toate normele de igiena si de protectie. Acesta este si motivul pentru care am raspuns fara sa clipesc invitatiei de a lua parte la evenimentul de inaugurare a noii clinici Silhouette Unirii. Echipa Silhouette a investit considerabil in dotarea saloanelor cu cele mai avansate si sigure metode de protectie, de la masti, manusi si kimono-uri de unica folosinta, pana la solutii si geluri dezinfectate. Iar acest lucru s-a intamplat fara costuri ascunse in tratamente si fara majorari de preturi. Nu trebuie sa ma credeti pe cuvant, mergeti, analizati si trageti singure concluziile.
Iubesc minimalismul sub toate formele sale si mai ales transpus in estetica centrelor de infrumusetare. Oricat de mult as visa la interioare somptuoase si la institute de frumusete “old school”, nimic nu mi se pare mai reconfortant in tumultul cotidian, decat spatiile care lasa loc de respiro si care invita la relaxare nu doar fizica, ci mai ales psihica. Centrele Silhouette au mizat dintotdeauna pe o abordare lipsita de artificii la capitolul design interior si pe solutii ingenioase, inovatoare si smart. Noul spatiu care gazduieste clinica Silhouette Unirii este conceput special pentru limpezirea gandurilor, iar mobilierul alb cu accente futuristo-minimaliste alatura in cel mai fericit mod latura functionala si practica, cu spectaculozitatea unui design “prietenos”. Totul este extrem de luminos, simplu in aparenta, modern si “de impact”, adaptat vietii de secol XXI si nevoii de detasare, de tihna si de slow-living a clientilor. Cand liftul ajunge la etajul 1 al cladirii Topline si usile se deschid, oricat de conectata ai fi la device-uri, simti nevoia unui unplug.
In urma cu cativa ani, in cadrul unei discutii cu Li Edelkoort, fondatoarea prestigioasei companii omonime de trend forecasting si de departe autoritatea suprema la capitolul analiza si prognoza a tendintelor socio-culturale, am abordat in mod firesc si tema viitorului industriei frumusetii, iar una dintre ideile care mi-a ramas intiparite in minte face referire la misiunea centrelor de beauty. “Nu te gandi ca saloanele se vor transforma in nave spatiale si ca dupa o calatorie te vor face sa arati cu cinci ani mai tanara. Tehnologia va simplifica mult lucrurile, insa nu va fi suficienta pentru a raspunde cerintelor clientilor. Incetul cu incetul atat centrele de beauty, cat si spa-urile vor invata sa coexiste si sa lucreze impreuna, in sensul in care vor imprumuta anumite particularitati. Camerele SPA in cadrul unui centru de estetica vor fi absolut necesare, asa cum si tratamentele cosmetice avansate vor aduce un aport semnificativ in meniurile SPA-urilor traditionale. Oamenii au inceput deja sa isi doreasca din ce in ce mai mult experiente si mai ales atunci cand reusesc sa isi rezerve timp pentru a se ingriji de propria imagine, cauta cu precadere linistea, tihna si senzorialitatea.”, imi marturisea Li in interviul cu pricina.
Mi-am amintit de spusele lui Li in clipa in care am descoperit cele doua camere SPA, superb amenajate in cadrul Silhouette Unirii si care sunt dovada clara ca poti face mult cu putin. Mai precis, cateva elemente integrate in design-ul interior, capabile sa transforme niste camere standard de tratament, in adevarate oaze de relaxare: un perete pe care se afla o fantana cu apa incadrata de licheni naturali, un pat de masaj cu cromoterapie, obiecte de decor din materiale naturale si produse inspirate de ritualuri de frumusete din zone indepartate – noile linii Academie cu flori de cires si cu extract de floare de tiare, concepute special pentru rasfatul simturilor.
In premiera la Silhouette, meniul de servicii este completat de consilierea psihologica si de cea nutritionala, ambele strans legate de procesul de slabire si de remodelare corporala. Ionela Duculescu ofera incepand de luna aceasta suport psihologic motivational tuturor persoanelor care isi doresc nu doar sa isi transforme silueta, ci sa isi schimbe obiceiurile alimentare, descoperind fondul pe care s-au instalat disfunctiile si modalitatile prin care acestea pot fi corectate. De cele mai multe ori, la baza problemelor de greutate se afla factori de natura emotionala, episoade de stres sau de anxietate, care pot fi depasite cu ajutorul psihologului.
De asemenea, la capitolul nutritie, medicul Laura Davidescu a pus la punct un program in patru etape, ce include consultatia initiala, analize de laborator, plan alimentar personalizat bazat pe datele obtinute si pe istoricul medical, si monitorizare in vederea atingerii unei stari de echilibru.
In afara tehnologiilor antiaging si de remodelare corporala binecunoscute – LPG Alliance, Vivace, Guinot Hydradermie, Ultraformer, Cronosderm, Stardust Med, Dermafrac, Clatuu Alpha etc, incepand de luna acceasta la Silhouette pot fi experimentate noile tratamente personalizate DR. BABOR PRO, care includ trei variante de peeling-uri faciale cu alfa-hidroxi-acizi din fructe in concentratii de 20% pana la maximum 30%, in functie de caracteristicile, compatibilitatea si nevoile tenului, completate de o gama alcatuita din 16 produse pentru ingrijire la domiciliu: 9 serumuri concentrate cu activi puri si actiune tintita pe cele mai des intalnite neajunsuri (vitamina C, retinol, acid hialuronic, acid ferulic, ceramide, beta glucan, factor de crestere pentru fermitatea pielii, extract de Boswellia pentru regenerare, MicroSilver – special pentru tenul iritat, uscat si sensibil), care nu contin parfum sau coloranti artificiali, patru creme hidratante, doua masti faciale si un peeling.
TheraPro Peel, tratamentul peeling cu AHA nu l-am testat inca, insa in urma consultatiei personalizate mi-a fost recomandat pentru acasa duo-ul alcatuit din serumul cu ceramide, pentru o structura mult mai rezistenta a pielii, si crema profesionala cu lipide ce sustine functia naturala de protectie si previne pierderile de apa transdermice. Dat fiind ca le folosesc de abia de cateva zile, nu ma pot pronunta asupra lor, insa pana la finalul perioadei de testare mi-am programat si o vizita la centrul Silhouette pentru un peeling profesional, asadar spre finalul lunii iulie voi avea o imagine mai clara asupra efectelor si voi putea povesti in detaliu despre produse, in cadrul unui articol dedicat.