Festivalul de Film de la Cannes, aflat anul acesta la editia cu numarul 64, a suscitat atentia intregii prese internationale, numerosi reporteri sosind in oras chiar cu cateva zile inainte de deschiderea oficiala, pentru a lua contact atat cu ultimele pregatiri cat si cu zvonurile premergatoare manifestarii.
In luna mai, pret de 12 zile, Cannes-ul se transforma in cel mai vanat loc de paparazzi, dat fiind ca numarul starurilor de cinema sosite pentru a-si promova cele mai recente filme este de-a dreptul impresionant. Maratonul nu se opreste doar la vizionari, ci continua cu o serie de evenimente conexe, conferinte de presa si petreceri care tin pana in zorii zilei.
Iar cum aspectele ce tin de gastronomie reprezinta o parte importanta a unui petreceri reusite, Electrolux a devenit incepand cu acest an Partener Oficial al Festivalului International de Film de la Cannes. Preparate sofisticate, realizate de maestrii bucatari francezi, au incantat papilele gustative ale invitatilor, Pavilionul Agora, imaginat ca o structura temporara, gazduind atat cinele oficiale cat si petrecerile din cadrul festivalului.
Amplasat pe plaja, in vecinatatea Palais de Festival, pavilionul a fost realizat in doua saptamani, iar aici a avut loc gala oficiala a deschiderii celei de-a 64 editii de Cannes, la care au luat parte 650 de invitati, delectati cu o cina pregatita de catre Alain Ducasse, maestrul bucatar cu cele mai multe stele Michelin din lume, impreuna cu echipa sa de 40 de bucatari. Pentru pregatirea cinei s-au folosit 350 de homari, 80 de kilograme de carne de vita si 70 de kilograme de ciocolata pentru desertul regal, care arata ca un cocktail de ciocolata.
Pavilionul a gazduit, de asemenea, competitia Electrolux Menu de Cannes, in care doua echipe de maestri bucatari, Les Cook and Roll (Franta) si Taste of Life (Rusia) s-au intrecut pentru sansa de a-i pregati masa lui Robert de Niro. Daca nu ghiciti care echipa a fost castigatoare, atunci va dau doar un indiciu: „la cuisine”.
De la Marche-Forville bucatarii se aprovizioneaza zilnic cu cele mai savuroase ingrediente locale pentru a prepara cinele zilnice, iar in paharele din cristal curge sampania Piper Heidsieck, a carei sticla a fost reinterpretata anul acesta la nivel de design de Jean-Paul Gaultier: un ciorap din dantela neagra acopera sticla, iar o masca de ochi insoteste prezentarea. Sampania poate fi cumparata din Cannes si costa 200 de euro.
Daca pana acum v-am facut sa visati la atmosfera de la Cannes, ei bine Electrolux s-a gandit sa organizeze si la Bucuresti, intr-un loc cochet care imbina stilul cu ambientul unui bistro parizian (Dada Bistro), o seara speciala condimentata cu muzica buna, proiectie de film si nu in ultimul rand un meniu de star.
Ieri seara, am degustat intr-o companie foarte placuta, cateva preparate aparte, pregatite in cel mai pur stil frantuzesc: scoici Rockefeller, piept de rata cu cirese, smochine cu crema de vanilie si migdale de caramel. Nu atat meniul a constituit un motiv de incantare, cat intregul concept si modul in care a fost pus in practica de Elextrolux. O seara a la Cannes, pe o ploaie torentiala, la lumina lumanarilor si parfumata cu petale de trandafiri.
Piept de rata cu cirese
Smochine cu crema de vanilie si migdale de caramel
In final va invit sa urmariti doua materiale video privitoare la creatiile gastronomice de la Cannes:
[…] post anterior, dedicat meniurilor speciale servite la Cannes, mentionam si desertul cu smochine, crema […]