Fiecare barbat viseaza sa detina secretul bine ferecat in clemele amorului, care sa transforme femeia in victima farmecelor si a sarmului sau unic. Iar fiecare femeie viseaza sa se lase sedusa de imaginea masculului atent plasmuita in boudoire si inmiresmata cu esentele letale ce ating cele mai sensibile corzi ale sufletului. De mii se ani parfumul isi aroga aceeasi menire – seductia – indiferent de miturile care evolueaza de la o generatie la alta.
Coordonatele ideal-tipului masculin s-au pierdut poate in negura vremurilor, asa cum gusturile si preferintele femeilor s-au dezvoltat de-a lungul decadelor. Anumite parfumuri barbatesti tulbura si nasc pasiuni incontrolabile, altele vorbesc despre rafinament si rigoare, despre ambiguitate si complicitate, despre o latura agresiva sau dimpotriva despre una profund romantata si melancolica. Cert este ca parfumul care facea ca sufletul feminin sa tresalte in urma cu sapte sau opt decenii, in prezent poate sa produca o reactie de respingere sau in cel mai “fericit” caz una neutra, de acceptare tacita vecina cu toleranta. Insa toleranta atunci cand vine vorba despre mirosul personal, nu face altceva decat sa condamne la o prabusire abrupta a constructiei (fie si incipiente) oricarei legaturi umane.
Guerlain dezvaluie sezonul acesta o noua esenta ce poarta semnatura parfumierului in-house Thierry Wasser – L’Homme Ideal. In urma cu cateva luni am avut sansa de a pulveriza in premiera cativa vapori pe un blotter, iar notele resimtite mi-au produs o revelatie cu totul neasteptata. L’Homme Ideal nu este nici pe departe un arhetip al parfumurilor masculine in varianta lor moderna, ci traduce intr-o maniera originala un spirit care a traversat cu gratie secolele, un spirit care se afla inscris deopotriva in ADN-ul barbatilor si in istoria Casei Guerlain.
Thierry Wasser a alcatuit pentru Guerlain primul parfum masculin cu migdale, ce trimite cu gandul la mostenirea lui Jicky, parfumul care in anul 1889 indraznea sa isi faca maiestuoasa aparitie in inalta societate a vremii. Migdala se regaseste in L’Homme Ideal, asemenea firului conductor al Ariadnei, de la notele de varf (punctate de arome citrice revigorante si de rozmarin) si pana la cele de baza, ceea ce este o premiera absoluta in parfumerie. O dimensiune cumva atipica a esentelor masculine si o latura putin explorata in arealul miresmelor, complet opusa notelor proaspete oceanice, de ierburi sau ambrate, cu care femeile obisnuiesc sa asocieze mirosul partenerului lor.
Surprinzator si incitant, L’Homme Ideal pare sa fi gasit cheia care faciliteaza dezlegarea labirintului interior al unei femei: acordul “amaretto” cald si extrem de bogat, compus din boabe de tonka, migdale naturale si note de vanilie. Un singur acord si o infinitate de fatete, asemenea barbatului modern, complex si extrem de dificil de definit. Un joc in care riscul si placerea se dezvolta intr-un crescendo trepidant, un spectacol al transformarii si exprimarii nestavilite a emotiilor, o sonoritate ce strapunge chiar si cele mai inghetate inimi si o savoare ce aminte de cel mai intim si placut moment al zilei – dimineata invaluita in aburii langurosi ai unei cafele intens aromate si cu un caracter puternic.
Gustul stabilitatii este redat prin notele lemnoase de vetiver indian si lemn de cedru aflate la baza parfumului, alaturate celor de piele menite sa confere distinctie, rafinament si un doza de clasicism ascuns in manierele unui adevarat gentleman.
L’Homme Ideal cuprinde intr-o imbratisare ferma dorintele feminine, insa surprinde si cucereste prin a sa candoare si prin senzatia de tandrete si de caldura de care are nevoie orice suflet pentru a putea inflori si respira dragoste.
L’Homme Ideal este disponibil in boutique-urile de beauty incepand cu luna aceasta la pretul aproximativ de 454 lei (100 ml), iar aroma parfumului este declinata intr-o gama complementara alcatuita din gel de dus si deodorant sub forma de stick sau de spray.