Incursiune stilistica in universul Emporio Armani: sinteza primaverii-verii 2012

In prima parte a zilei de ieri, Emporio Armani a gazduit un brunch special la care am luat parte cu mare placere, magazinul situat pe Calea Victoriei 60-64 fiind unul dintre locurile mele preferate de respiro fashion si de inspiratie pentru sedintele foto.

Nu stiu cate dintre consumatoarele de moda din RO au trecut pragul boutique-ului pana in prezent, insa intuiesc ca foarte multe femei fie nu cunosc colectiile, fie isi imagineaza ca in spatele vitrinelor si a etichetei de brand se afla preturi complet inaccesibile, care le-ar imprima o stare de frustrare, in loc de pofta de shopping. Insa in acest punct se produce diferentierea intre segmentele de consumatori.

Branduri de renume vs mass-market: diferente de raportare ale clientilor

Pe de o parte exista tabara femeilor care nu doar cumpara moda, ci o si simt, o poarta, o etaleaza cu discretie si ii refuza capriciile sezoniere. Cele mai multe dintre aceste femei, cunosc piesele din colectie mai bine chiar decat personalul din magazin, studiaza fiecare detaliu, sunt atente la materiale, finisaje, cusaturi, volume, lungimi, croiuri, isi pun la punct liste cu piese esentiale pe care le pot integra apoi in garderoba proprie si in final decid sa investeasca.
A investi intr-o piesa vestimentara, intr-o pereche de pantofi sau intr-un accesoriu de designer, nu reprezinta defel un moft si nu este sinonim cu dorinta de epatare gratuita. Este vorba mai degraba despre educatie, stil asumat si conturat in decursul a cativa ani buni si nu in ultimul rand, de cheltuieli inteligente si responsabile, intr-o perioada cat se poate de incerta din punct de vedere economic.

In urma cu putin timp, discutam cu o clienta despre viitoarele achizitii si ii sugeram cateva variante, insa dorinta ei era de a se orienta spre piese statement. Absolut nimic din ceea ce ii propuneam nu era suficient de statement si in mod firesc am rugat-o intr-un final sa imi detalieze ce semnifica pentru ea termenul. In loc de raspuns, mi-a asezat pe masa editia Vogue Paris din luna martie, iar timp de 20 de minute, mi-a aratat punctual pantofii, gentile sau rochiile din paginile de shopping, pe care le marcase cu un asterix. „Ar trebui sa imi vand masina ca sa imi permit tot ce ti-am aratat aici, dar te rog gaseste-mi lucruri care sa semene si care sa nu ma coste o avere.”, mi-a spus in final multumita ca a reusit sa se faca inteleasa.

Desigur, acest tip de femei, se situeaza la un pol diametral opus primului segment prezentat. Iar problema nu tine de buget si nici de nivelul de trai pe care il au, ci de perceptie, organizare si imagine de sine. Consumatoare precum clienta mea nu indraznesc sa faca nici macar o vizita la Emporio Armani sau la un alt brand de renume, iar lucrul acesta este cat se poate de pagubos nu doar pentru propriul buget, ci si pentru cultura lor estetica. Ganditi-va cat cheltuiti in decurs de 3 luni in magazinele mass-market, cumparandu-va reproduceri din materiale indoielnice ale pieselor din colectiile de podium ale brandurilor de lux, ce durata de viata au asociate, daca le veti mai purta si sezonul urmator sau le veti uita pe un raft din spate al dulapului din pricina faptului ca dupa maxim 6-7 spalari culorile incep sa se estompeze sau ca au capatat lustru? La final trageti linie si calculati ce suma ati cheltuit pentru a fi la moda DOAR un sezon si ce cost per purtare al pieselor reiese din ecuatie!

O garderoba durabila in timp porneste de la detalii

In momentul in care te afli in cabina de proba, cu o serie de rochii frumos asezate pe umeras si te privesti in oglinda, nu trebuie sa fii o devoratoare de moda (doar putin atenta) pentru a vedea si simti diferentele dintre un produs mass-market si unul de marca: cusaturi si croi impecabil, materiale de cea mai buna calitate (unele create special pentru sezonul in curs, altele foarte rare si cu elemente distinctive imposibil de reprodus), piese in editie limitata cu un design curat, captuseli din materiale naturale, jupe sau dubluri din matase in cazul rochiilor si fustelor, nuante speciale si detalii ascunse pe care le descoperi doar in momentul purtarii etc. Totul pentru o eleganta si un stil care depaseste bariera tendintelor. Intr-adevar trebuie sa ai si un ochi exersat pentru a putea descifra toate elementele de detaliu (altfel spus, este musai sa stii la ce sa te uiti), insa asa cum pe masura ce studiezi mai mult si aplici invataturile, te dezvolti in cariera, si in moda, cu cat vezi, atingi si analizezi mai multe piese, te antrenezi pentru atingerea unui nivel cat mai ridicat de consumator avizat si responsabil.
Nu iti permiti pe moment o rochie care are un pret format din 4 cifre? Invata sa ai rabdare, descopera acele modele pe care le vei putea purta inca cinci ani de acum incolo fara a parea ca ai confundat garderoba cu cea a mamei si investeste in calitatea care se simte si se vede cu ochiul liber (nu in logo, nu in brand sau in etichete). Iar in locul celor 6 rochii dragute si acceptabile din mall, alege una singura impecabila, pe care atunci cand o imbraci sa atragi toate privirile si care sa uimeasca prin aparenta simplitate a constructiei. O rochie pe care sa o poti purta la o reunine informala cu membrii companiei, la un vernisaj, la un cocktail, la o nunta, la o aniversare, la un restaurant cu pretentii si pe care sa o poti accesoriza diferit in functie de ocazie, chiar daca este ACEEASI rochie si te temi ca nu cumva cei din jurul tau sa se intrebe daca este singura pe care o ai acasa.
Prea putini isi permit sa discearna corect, intr-o lume care inca raporteaza totul la cantitate si care numeroteaza matematic, in loc sa valorizeze conceptul.

Trei tinute Emporio Armani pentru o vara fashion

Revenind la brunch-ul Emporio Armani, dupa incheierea sa am mai ramas cateva ore in magazin, pentru a proba cateva tinute si pentru a realiza o sesiune de styling relaxata, ca o sinteza a directiilor fashion abordate pentru primavara-vara 2012. Am conceput trei outfit-uri, care sper sa va inspire si sa va determine sa descindeti in magazin pentru a descoperi minunatele piese ale colectiei, avand in vedere precizarile pe care le-am facut in randurile anterioare:

Tinuta 1

Rochie SS12  Asian-2500 lei
Sandale negre lac-2250 lei
Bratara-1100lei
Brosa florala-720lei
Palarie-890lei

Tinuta 2:

Rochie: 2440 lei
Palarie 850lei
Sandale lac negru: 2250

Tinuta 3:

Rochie Indigo: 2110 lei
Clutch: 2370 lei
Sandale lac negru : 2250lei
Ceas-1450 lei
Colier: 890 lei

Nu uitati ca moda este accesibila tuturor si extrem de generoasa atunci cand vine vorba de optiuni si variante. Scuzele si pretextele inaccesibilitatii nu sunt acceptabile, cu exceptia situatiilor in care domina nepasarea, comoditatea, dezinteresul si apetenta pentru retetele gata pregatite (fast-food-fashion) si digerate. In final, totul tine de filtrul propriu si de disponibilitatea de a va folosi creierul!

Incursiune stilistica in universul Emporio Armani: sinteza primaverii-verii 2012

Machiaj electrizant la Cannes: L’Oreal Paris si secretele frumusetii de star

Incursiune stilistica in universul Emporio Armani: sinteza primaverii-verii 2012

Preview H&M toamna-iarna 2012-2013

Articole recente

Impartaseste-mi opinia ta