In arena circului de Mall

In ultima perioada marturisesc ca nu am avut prea mult timp la dispozitie pentru a vizita centrele comerciale, fapt perfect explicabil si prin aversiunea pe care o nutresc vis-a-vis de politica mall-urilor. Noroc cu iesitul la film cu fetele (despre care v-am povestit aici) in AFI Palace Cotroceni, caci altfel probabil nu v-as fi putut aduce „povestea” de fata.

Asadar, intr- seara de joi, se facea ca paseam cu drag si spor in AFI Palace. Dupa doar cativa pasi insa, mi-am dat seama ca poate de fapt nu ma aflu intr-un mall ci intr-un bazar tihnit din Istanbul.  M-am ciupit de doua ori si eram cat se poate de treaza. Ori privirea imi juca feste, ori politica de mall a devenit brusc si mai indecenta.

Daca in urma cu ceva timp va spuneam ca este de-a dreptul deprimant sa iei la pas Calea Victoriei, ei bine si mai deprimant zilele acestea este sa treci pragul mall-ului. Autocolantele din vitrinele magazinelor, care acopera aproape firmamentul si anunta reduceri de pana la -70%-80%, palesc in fata tarabelor individuale.

Mai precis, la intrarea in fiecare magazin sunt asezate mese dreptunghiulare (similare cu cele din talcioc), acoperite cu fete de masa in diverse culori, dintr-un material cu un aspect atat de ieftin, incat si prelatele masinilor par mai „pretioase”. Pe mesele cu pricina, am regasit marfa asezata in mod regulamentar in teancuri. Teancul de pulovere reduse cu 70%, teancul de sosete la o super oferta – cumperi un manunchi si primesti unul gratuit, teancul cu jeansi 2 la pret de 1 si teancul cu fulare si manusi, care desigur se vand in set.

Deghizandu-ma in Sherlock Holmes am pus si eu firesc o intrebare: de ce aveti aceste mese plasate in fata magazinului? Raspunsul a fost pe masura asteptarilor: „pentru ca se se vada mai bine”. Nu va imaginati ca in interiorul magazinelor nu erau practicate aceleasi reduceri si nu se regaseau aceleasi produse. Insa in cel mai pur stil de esenta comunista, romanii trebuie educati sa stea la coada in fata magazinului, alegandu-si haine de pe taraba, in vazul lumii.

Politica de mall a decazut mult mai mult decat ma asteptam. Intr-un sistem care de abia mai respira, lipsa de creier a unor comercianti, face ca ceea ce a mai ramas din retail sa fie degradat intr-un mod absolut odios. Clientul reactioneaza in mod evident la ceea ce i se ofera. Nu are nici timpul si nici capacitatea de a percepe intregul context. Iar adesea, cand imaginile devin mult prea socante, tendinta este aceea de a simplifica lucrurile, in speranta unei mai bune intelegeri.

Iata cum incetul cu incetul, sub cupola mall-ului asistam la demonstratii de echilibristica, pantomima sau acrobatie. Circul care se desfasoara chiar sub ochii nostri nu mai are insa menirea de a ne relaxa si de a ne smulge priviri admirative. Ramanem doar muti de uimire, in fata unor „numere artistice” a caror termen de garantie a expirat cu mult timp in urma si ne inarmam cu o vata de zahar roz in speranta ca va trece gustul amar.

In arena circului doar cei mai iscusiti reusesc sa reziste. Pentru restul solutia consta in tragerea obloanelor si revenirea la exercitiile de incalzire.

In arena circului de Mall

Sherlock Holmes din sala VIP

In arena circului de Mall

Oracolul Modei: Florina Erimescu

Articole recente

There are 4 comments

  1. sandra

    Mall Afi Cotroceni ducea lipsa de clienti si desi au facut super campanie de anuntare a reducerilor…plimbandu-te prin mall nu vedeai mai mult de 2 persoane cu plase de cumparaturi in mana. Asa ca au venit cu aceasta politica_ de a scoate in fata magazinului produsele la pret redus in speranta ca in felul acesta cumparatorilor le va veni mai usor sa se apropie. Reactiile insa au fost asemanatoare cu a ta…indignare :)) si tot nu vezi persoane cu plasute de cumparaturi in mana 😀 La reserved insa sunt reduceri frumoase 🙂 si nu au masuta scoasa in fata :p

    1. adinanecula

      Sandra, absolut toate Mall-urile duc lipsa de clienti, iar realitatea este ca oamenii incep sa cumpere din ce in ce mai putin… chiar si in perioada de reduceri. Cu toate acestea, solutia nu este sa transformam retailul in bazar, ci sa gasim solutii destepte menite sa atraga nu sa „deprime”. Consumatorul nu este lipsit de creier si nu trebuie tratat ca o marioneta si ademenit cu iluzii ieftine.

  2. dressaddict

    M-am nimerit si eu inzilele astea cu reduceri si tarabe scoase si am observat ca pe taraba erau cele mai nasoale haine din magazin si masurile extreme. Inauntru nu erau aceleasi reduceri, nici produse. Nu mai spun ca am ajuns acolo cand era ultima zi de acest gen si se plimba lumea prin mall ca pe faleza la mare, plus ca era plin de vizitatori. Dar, intr-adevar, nu prea aveau sacose de cumparaturi in mana, de unde rezulta ca au venit la mall ca sa iasa in oras si atat.

Impartaseste-mi opinia ta