Probabil cele mai vandute piese vestimentare la nivel global, capabile sa genereze in mod constant noi raportari, intotdeauna insuficiente ca numar in garderoba si inca perfectibile, jeansii constituie mai mult decat niste simple repere in zona basics. Cultura denimului este la ora actuala extrem de dezvoltata, insa pentru a putea comunica in mod relevant clientilor, are nevoie de organizare si de un sistem bine pus la punct, documentat si nu in ultimul rand, sustinut printr-o diversitate permanenta a ofertelor.
Jeansii nu se mai inscriu de multa vreme cu titlu de noutate in capitolele rapoartelor de stil, nu reprezinta o tendinta efemera, ci expresia unui act cultural unanim acceptat si validat. De la destinatia lor initiala, care viza inainte de toate functionalitatea si miza pe rezistenta in timp a unui material care a transformat intreaga moda a strazii si si-a impus suprematia atat in mediul urban cat si in cel rural, jeansii par sa ofere raspunsuri la o orice dilema vestimentara. Ce-i drept, raspunsuri simple si fara prea mari pretentii de inventivitate, insa care tocmai prin aceasta simplitate provoaca imaginatia si simtul estetic al fiecarei femei.
Cum poti integra o pereche de jeansi in tinuta pentru birou sau cum poti parea serioasa purtand jeansi la o intalnire business? Cum creezi impresia unei persoane relaxate, dar care acorda atentie sporita detaliilor, suficient de abordabila, insa cu gusturi diversificate si sofisticate, purtand o pereche de jeansi la un rendez-vous sau seara la un eveniment monden? Nu sunt putine ocaziile in care am dezvoltat tema cautarii perechii perfecte de jeansi, insa constat pe zi ce trece, in ciuda tuturor sfaturilor si indicatiilor, ca sansele reusitei sunt egale cu cele ale descoperirii extraterestrilor sub acoperire care l-au rapit pe Elvis.
Cu toate ca reprezinta o parte esentiala a garderobei de baza, achizitia unei noi perechi de jeansi este privita extrem de lejer si nu ii este acordata atentia si importanta cuvenita. Daca obisnuiti sa purtati jeansi aproape zilnic, atunci cu atat mai mult ar trebui sa constientizati faptul ca perechea cea noua joaca un rol capital in definirea siluetei voastre. Nu vorbim despre o rochie de seara, mai mult sau mai putin inspirata, pe marginea careia cunoscutii vor comenta o perioada de timp si apoi imaginea cu pricina va fi data uitarii. Vorbim despre o piesa pe care o purtati frecvent si care va poate ajuta sa aratati fenomenal sau care poate creea impresia ca ati acumulat un numar impresionant de kilograme peste vara.
La finele saptamanii trecute, am fost invitata sa vizitez un nou showroom de jeansi deschis in Bucuresti si transpus cu maiestrie in mediul online, pentru un acces imediat, simplu si eficient: superjeans.ro. Marturisesc ca port extrem de rar jeansi, motiv pentru care in dressing-ul meu, inainte de vizita la superjeans.ro, se aflau doar doua perechi: o pereche de jeansi ultramarine cu talie inalta si crac usor evazat John Galliano si o pereche de jeansi Levi’s negri, slim leg (acel model clasic, perfect pentru timpul zilei si pentru calatorii).
In schimb am foarte multe cliente, in a caror garderoba predomina jeansii si pentru care sunt intr-o permanenta cautare a acelor perechi perfecte, care sa elimine toate achizitiile din impuls, adesea nefericite din dressing-urile lor. Acest lucru presupune ore in sir de cautat prin magazine, studiat croielile, cusaturile, tipurile de materiale si apoi prezentat rezultatele clientelor, in incercarea de inlaturare a ideilor de cele mai multe ori obsesive pe care le au in privinta jeansilor ideali pentru silueta lor.
Ideea unui boutique online dedicat in exclusivitate jeansilor si pieselor din denim este cat se poate de binevenita in acest context si in mod deloc surprinzator nu apartine vreunui antreprenor roman, ci unui danez care a avut inteligenta necesara sesizarii unei nise puternice, care genereaza anual vanzari enorme, insa complet neacoperita in cel mai accesat si la indemana mediu: online-ul. In timp ce dezvoltatorii romani de business-uri fashion, cauta sa imite modelele de succes din strainatate, asumandu-si riscuri uriase pe piata romaneasca, strainii care ne viziteaza tara si observa moda strazii, gasesc formulele castigatoare.
Nu este o ecuatie defel complicata, ci tine doar de marsarea pe o zona deja dezvoltata suficient, insa de care nimeni nu s-a ingrijit asa cum se cuvine, sistematizand informatia, organizand oferta si ridicand un business cool si deloc pretentios pe un fundament solid. Bo Bech-Nielsen este danezul care a intuit excelent posibilitatile infinite de promovare a denimului in Romania si care a lansat superjeans.ro (in Danemarca exista chiar si o revista print dedicata exclusiv denimului), o platforma unica si lipsita de competitori directi in zona online-ului romanesc: „In Romania desi toata lumea poarta jeansi, cultura denimului nu are o amploare mare. Asa ca am pornit cu acest proiect, in speranta de a adauga aceasta cultura foarte interesanta a denimului in domeniul vestimentar, al modei in Romania. De asemenea am vrut sa aduc colectiile noi ale unor branduri de calitate, in loc de produsele ramase pe stocuri vechi, care sunt peste tot in magazinele de fashion din Romania.”
Inainte de a vizita showroom-ul, accesand superjeans.ro, am avut impresia ca magazinul online comercializeaza exclusiv piese din colectiile Levi’s, o marca care nu mai are nevoie de nicio prezentare si care rezoneaza in mintea oricarei persoane care alege drept mediu de shopping, mall-urile romanesti. Superjeans.ro este dealer autorizat Levi’s, insa nu este un boutique-ul online oficial al brandului. Levi’s, fiind o marca extrem de cunoscuta, s-a constituit in mod logic ca un prim punct de plecare pentru selectia superjeans.ro. In perioada urmatoare, pe site se vor regasi atat marci cu renume si extrem de populare, cat si marci de nisa, mai putin cunoscute romanilor, insa extrem de apreciate in strainatate pentru calitatea inalta a produselor si pentru design-ul care iese putin din tiparele clasice (Cheap Monday este doar unul dintre brandurile care se vor regasi in portofoliul superjeans.ro).
Exceptand marcile de jeansi care se regasesc in garderobele multora dintre voi si ale caror marimi deja le cunoasteti, achizitia unei noi perechi online, fara a proba inainte, se poate dovedi riscanta. Superjeans.ro s-a gandit insa si la acest aspect, oferind posibilitatea returnarii produsului comandat in cazul nepotrivirii marimii, fara niciun cost suplimentar din partea clientului, iar din toamna vor putea fi stabilite si programari la showroom, pentru a putea studia indeaproape colectiile, proba si in final lua cea mai buna decizie de cumparare.
La showroom am fost intampinata de Teodora, o persoana extrem de tonica, pozitiva si gata sa imi prezinte detaliat conceptul. Dupa o lunga discutie, in urma careia am aflat toate informatiile pe care vi le-am prezentat in acest articol, m-am indreptat spre camera in care se aflau depozitate produsele: colectia de jeansi pentru femei si barbati Levi’s, alaturi de rochiile din denim, camasile sau tricourile cu logo.
Frumos ordonate pe rafturi si aranjate functie de tipul de croi si marimi, divizate in zona pentru femei si in cea pentru barbati, colectiile de jeansi mi s-au parut mult mai prietenoase si m-au indemnat sa le acord o atentie suplimentara. Nimic nu era dispus in mod aleator si la intamplare, fiecare piesa era impachetata corect, iar Teodora nu parea defel dornica sa ma impresioneze cu orice pret si apoi sa plece linistita in weekend, ci mai degraba sa imi trezeasca dorinta de a proba si a de ma indragosti macar de o pereche. Un ingredient esential al unui business aflat la inceput de drum: transparenta, pasiune, dedicare, comunicare adaptata si atentie extrema acordata detaliilor care conteaza.
Ce motiv as avea sa mai petrec zeci de ore in magazinele fizice, cu aceleasi vanzatoare plictisite, vizibil deranjate de pretentiile mele exagerate, fara nicio tragere de inima inspre a ma ajuta si extrem de reactive la retunarea hainelor de la shooting-uri (probabil singurul moment cand simt ca isi pot revarsa nervii pe mine, pentru toate momentele in care le-am cerut sa se urce pe scari pentru a-mi arata modelele asezate pe rafturile apropiate de tavan).
Dupa cateva minute de probat diferite modele din colectia Levi’s, mi-am gasit si preferatul: Bold Curve Skinny Jeans „Indigo Allure”, un model clasic cu cinci buzunare si cu talie inalta, care face parte din programul Levi’s Water<Less (reducerea consumului de apa prin combinarea mai multor procese intr-unul singur, incorporarea procesarii ozonului in timpul spalarii tesaturii si prin indepartarea apei din procesul de prespalare; etichetele de pe jeansii Levi’s includ instructiuni despre modul in care consumatorii pot reduce impactul utilizarii hainelor lor prin spalarea mai rara, spalarea in apa rece, curatarea chimica si donarea jeansilor cand nu mai sunt purtati).
Mai mult decat atat, pentru ca in sezonul toamna-iarna 2012-2013, camasile din denim raman in topul pieselor IN, va sugerez un model clasic, care mie mi-a atras atentia si care se poate alatura oricand garderobei, in zona pieselor purtabile indiferent de capriciile modei: Levi’s Workwear Shirt „Rinse”.
Accesand superjeans.ro in aceasta perioada, veti descoperi reduceri importante la colectia primavara-vara 2012 Levi’s (-30%), iar daca aveti dubii in privinta marimilor, un tabel complet va sta la dispozitie pe site, alaturi de informatii detaliate despre compozitia fiecarui produs in parte (de la materiale si pana la modalitatea de intretinere).
Superjeans.ro nu este doar raspunsul de shopping targetat cautat de foarte multa vreme, ci constituie premisa unui nou tip de business fashion in Romania, nisat, perfect ancorat in cerintele pietei si poate cel mai important, bazat pe corectitudine (politica de preturi si serviciul customer care) si accesibilitate.
Jeansii cumparati de pe superjeans.ro ajung la destinatar frumos impachetati, asezati intr-o cutie din carton alba si cu un thank you note!
[…] Până atunci aveți și articolul Adinei Necula despre SuperJeans pe site-ul ei, pe care vi-l recomand: Cultura denimului in wonderland-ul jeansilor: superjeans.ro […]