In ultimul deceniu, majoritatea marcilor de cosmetice vegane au luat nastere in bucatarie, din dorinta de a oferi unei clientele aflate in cautare de remedii de frumusete naturale, variante gata preparate si numai bune de asezat pe rafturile din “camara” frumusetii. Tina Søgaard, fondatoarea brandului danez Ecooking, pe care am avut placerea sa o intervievez cu cateva luni in urma, a dus insa lucrurile mai departe de zona experimentala, concepand produse de ingrijire din ingrediente putine, simple, eficiente, testate pentru a nu provoca niciun fel de alergii si unele dintre ele atat de pure, incat chiar pot fi mancate. Este o dependenta fara efecte secundare si o alternativa excelenta la dermatocosmetice. Asta pentru ca Ecooking se bazeaza nu doar pe extracte naturale si vitamine, ci pe stiinta si pe activi performanti, de ultima generatie, capabili sa readuca pe chip prospetimea tineretii.
Tina Søgaard face parte din categoria femeilor “greu de citit” in ceea ce priveste varsta. Chiar si pentru mine, care am foarte dezvoltat acest exercitiu de “scanare” rapida a persoanei din fata mea. De obicei nu imi ia mai mult de 4-5 minute pentru a-mi da seama de calitatea pielii si in ce masura efectele varstei si-au pus amprenta asupra conturului facial. De cele mai multe ori, acest scan ia forma unui automatism, insa sunt si dati in care lasa loc de investigatii suplimentare. Si aici intrevad de fapt partea interesanta a lucrurilor. Cand mi s-a prezentat, am fost ferm convinsa ca Tina este o femeie de nici mai mult, nici mai putin de 42-43 de ani. Apoi, cand mi-a impartasit faptul ca detine de aproape 20 de ani o companie care concepe formule cosmetice pentru reputate marci scandinave, parfumuri (multe dintre ele custom-made – Ronaldo s-a numarat printre clientii sai) sau materiale de marketing si comunicare, si ca are o fiica care a studiat la Institutul de Cosmetologie Moderna “Birch&Baagø” si care lucreaza in prezent alaturi de ea la House of Cosmetics, mi-am dat seama ca Tina detine nu unul, ci mai multe secrete de frumusete care o ajuta sa aiba o piele atat de tanara si de luminoasa. Secrete pe care aveam sa le aflu in scurt timp.
“Vrei sa vezi cum arata fata mea in urma cu cativa ani?”. Inclin aprobator din cap si pana sa apuc sa mai spun ceva, Tina deschide o poza pe telefon si asteapta sa imi surprinda reactia. In fata ochilor mei era imaginea unei cu totul alte persoane. Am zabovit cateva minute bune gandindu-ma cum as putea sa cataloghez fotografia cu pricina si tot ce mi-a venit in minte a fost “fata cazuta”. Exemplul perfect pentru a demonstra ce inseamna o “fata cazuta”: lipsa completa de tonus, de volum facial si un aspect flasc pronuntat ca si cum gravitatia si-ar fi concentrat toata forta pe o singura persoana, tragandu-i la propriu trasaturile in jos.
“Iti vine sa crezi ca in aceasta poza sunt eu? Ei bine, da, asa aratam cu zece ani in urma, cand am trecut printr-un divort deloc facil, soldat printre altele si cu o scadere masiva si brusca in greutate. Practic pielea mea era complet deteriorata, nu mai avea sustinere, volum, tonus si cu greu ma puteam privi in oglinda. In plus, daca te uiti cu atentie la culoarea pielii, observi ca are o tenta bolnavicioasa? Desigur, am incercat creme peste creme, insa nimic din ce am folosit nu a dat rezultate. Pana in momentul in care am decis sa prepar eu singura, in bucataria de acasa, ceva care sa functioneze. Nu ma gandeam atunci ca voi face un business din asta. Voiam pur si simplu sa concept o formula care sa ma ajute sa imi recapat volumul facial si increderea in propria-mi frumusete. Felul in care arata pielea mea acum se datoreaza mastii peeling, devenite unul dintre cele mai bine vandute produse Ecooking. Este o masca 100% vegana, pe care atunci cand o aplici simti cum actioneaza, pielea incepand sa se inroseasca treptat si sa piste putin, si care contine atat AHA si BHA pentru o actiune purifianta si restructuranta.”
Avand dovada clara a efectului miraculos al mastii, am trecut-o fara sa clipesc pe lista produselor de incercat asap. Cu toate acestea, marturisesc ca a trecut ceva timp pana sa imi fac curaj si sa desigilez masca, singura temere pe care o aveam fiind acea inrosire accentuata a pielii despre care imi povestise Tina. Nu tolerez defel peeling-urile de acest tip, mai ales ca de-a lungul timpului, nu putine au fost datile in care beauty test-urile s-au soldat cu iritatii si inflamatii ale pielii destul de persistente. Undeva prin luna decembrie insa, mi-am facut curaj si am decis sa aplic masca. Tenul meu era atat de lipsit de vitalitate si de tern, incat eram dispusa sa incerc orice pentru a-i reda pofta de viata. Sub nicio forma nu voiam ca pe fata mea sa se citeasca urmele putinelor ore de somn si a volumului mare de lucru. Mai ales ca se apropiau sarbatorile.
Dupa prima folosire a mastii peeling, singurul regret pe care l-am avut a fost acela ca nu am deschis borcanul mai devreme. Senzatia de intepaturi pe ten nu este nici pe departe atat e pronuntata pe cat mi-as fi imaginat, asemanandu-se mai degraba celei resimtite in urma aplicarii unui tratament usor de exfoliere instantanee, iar urmele de roseata care apar pe piele dispar in maxim jumatate de ora. Peel Mask nu trebuie lasata sa actioneze mai mult de 6 minute la primele utilizari, progresiv putand fi crescut intervalul la 10-12 minute, in functie de gradul de toleranta si de raspunsul pielii. Pentru mine, formula ideala de utilizare este de doua ori pe saptamana (doar seara, deoarece trebuie evitata expunerea la soare dupa folosire), pret de 10 minute, rezultatul fiind o textura a pielii vizibil corectata, uniformizata cromatic, fina, neteda si luminoasa.
De la sapte produse concepute strict pentru uzul propriu, Tina a ajuns sa sa puna bazele unui brand care a convins atat prin filosofia sa, cat mai ales prin rezultate. Observand efectele transformatoare ale ritualului cosmetic pe tenul Tinei, cunoscutii au inceput sa o roage treptat sa le conceapa diferite produse, iar in momentul in care bucataria de acasa nu a mai putut face fata comenzilor, totul s-a mutat in laborator, trecandu-se astfel la urmatorul nivel. Tina s-a ocupat personal de grafica brandului, de la logo si pana la etichetele produselor, profesia sa de baza, inainte de fondatarea House of Cosmetics, fiind aceea de designer grafic. Pentru ca ea insasi este o persoana mereu grabita si cunoaste foarte bine valoarea timpului, Tina a gandit Ecooking ca un brand transparent, la indemana oricui si usor de accesat. Cand iei in mana un recipient Ecooking, nu iti trebuie cateva zeci de minute pentru a deslusi cum se foloseste, ce contine si pentru ce tip de piele este recomandat. Totul se afla inscris pe eticheta frontala, cat se poate de citet, clar si inteligibil. Stii imediat la ce serveste produsul, cat timp trebuie lasat sa actioneze, ce ingrediente contine si cum poate fi folosit.
Aceasta dorinta de a eficientiza ingrijirea la domiciliu, s-a tradus si prin includerea in gama Ecooking a numeroase produse multi-functionale, care pot raspunde mai multor nevoi, dar care pot fi si mancate, gratie proprietatilor benefice atat pentru piele, cat si pentru organism. De exemplu, Ecooking Salt, o sare 100% organica si naturala, obtinuta printr-un proces repetat de deshidratare si rehidratare a algelor marine, poate fi folosita ca atare pentru imbaiere sau pentru gatit (contine vitamine naturale, minerale, magneziu, calciu, potasiu si sulfati), iar in asociere cu Ecooking Multi Oil se transforma intr-un excelent scrub pentru calcaie, corp, fata sau maini. La randul sau, Ecooking Multi Oil (are la baza ulei organic de susan si ulei organic de jojoba) indeplineste cu succes rolul de solutie tratament pentru parul tern si lipsit de stralucire sau pentru starile peliculare intalnite la nivelul scalpului, solutie inainte si post ras (inmoaie firele de par si catifeleaza apoi pielea) atat pentru doamne, cat si pentru domni, demachiant, ulei de corp hidratant, serum de zi/seara, ulei de cuticule, ulei de masaj si aliment, putand imbogati gustul unui salate sau calitatea nutritiva a unui smoothie.
In prezent Ecooking inseamna aproximativ 50 de produse multi-functionale, sigure pentru sanatate, certificate organic si testate alergologic, destinate atat segmentului feminin, cat si celui masculin: de la geluri si lotiuni de curatare, balsamuri de buze, creme de zi/seara, creme fotoprotectoare, creme pentru zona gatului si a decolteului, uleiuri pentru ingrijirea barbii si pana la capsule care adapostesc doze concentrate de ser pentru fermitate sau ser cu vitamina A. In completarea gamei, Tina a creat si cateva produse pentru uzul casnic, 100% vegane si delicate cu mainile: Ecooking Dishwashing Detergent, o solutie eficienta dar blanda, care poate fi folosita si ca sapun lichid si Ecooking Wipes, servetele umede impregnate cu extract de aloe vera, ideale pentru curatarea si improspatarea mainilor.
In 2019, Ecooking va lansa o gama speciala de ingrijire a parului, in planurile Tinei aflandu-se si o linie de make-up. Produsele Ecooking sunt disponibile exclusiv in magazinele Douglas si online pe www.douglas.ro si daca ar fi sa iti recomand doar doua dintre ele, pe care sa le incerci in aceasta perioada a anului, in mod cert te-as invita sa iti treci pe lista crema de noapte si masca peeling. Tenul tau iti va multumi pentru alegerea facuta.