Frumusetea nu are nevoie de date precise in calendar pentru a fi celebrata, insa o zi pe an in care sa ne reamintim care este adevaratul ei sens si valorile pe care le aseaza in boudoire-ul fiecarei femei, nu poate decat sa fie de bun augur. Astazi este Ziua internationala a Frumusetii, o zi in care stralucirea inefabila izvorata din interiorul femeilor de pretudindeni este purtata pe aripile porumbelului mesager Dove.
In ultimele saptamani, cativa porumbei Dove cufundati parca in pulbere aurie s-au prelins pe biroul meu, aducand cu sine cate un mesaj menit sa imi lumineze zilele aglomerate si sa imi reaminteasca de faptul ca perfectiunea nu este un ideal de neatins si rezida mai cu seama in modul de perceptie si de raportare, nu atat in standarde impuse.
Ingrijorator insa cat se poate de real, in Romania doar 3% dintre femei se considera frumoase, iar 78% dintre ele se erijeaza in cel mai mare critic cand vine vorba de propria frumusete. Nesiguranta de sine si incertitudinile devin cei mai mari dusmai ai imaginii de sine, demoni de nestavilit care sunt alimentati constant de o critica fara niciun alt fundament decat dorinta de atingere a unui ideal excesiv standardizat.
Dove a desfasurat anul acesta o serie de initiative pentru a ajuta femeile sa isi recunoasca si sa isi valorifice frumusetea:
Dezbaterea despre frumusetea adevarata, desfasurata de Ziua Femeii, i-a avut ca protagonisti pe Oana Cuzino – prim ambasador Dove, Alfred Dumitrescu, psiholog si psihoterapeut, si actrita Oana Pellea. Alaturi de editorii de beauty si lifestyle prezenti la eveniment, acestia au initiat un dialog despre ce inseamna frumusetea adevarata. Oana Cuzino a vorbit despre faptul ca orice femeie este frumoasa atunci cand se ingrijeste si duce o viata sanatoasa. Alfred Dumitrescu a explicat, din perspectiva unui psiholog, mecanismul prin care fiecare dintre noi isi formeaza idealul de frumusete inca din prima copilarie, iar Oana Pellea a povestit propria experienta legata de presiunea sociala de a fi frumoasa, concluzionand ca frumusetea tine foarte mult si de puterea interioara.
Dove Ad Makeover este o aplicatie de Facebook cu ajutorul careia femeile au avut ocazia sa transmita mesaje pozitive despre frumusete, prin intermediul retelei de socializare. Aplicatia lea oferit femeilor din Romania sansa de a infrumuseta comunicarea din social media, inlocuind mesajele care le pot afecta increderea in sine cu unele despre frumusetea adevarata. Aplicatia a fost activa in luna martie si a avut un numar de peste 1,210,000 utilizatori.
Dove Real Beauty Sketches este un experiment social realizat de Dove, ce evidentiaza faptul ca exista o discrepanta foarte mare intre felul in care femeile isi vad propria frumusete si felul in care sunt percepute de ceilalti. in realitate, femeile sunt mult mai frumoase decat cred. Experimentul demonstreaza ca atunci cand vine vorba de propria persoana, presiunea de a fi frumoasa vine cel mai mult din interior. Filmul a avut pana in prezent peste 100 de milioane de vizualizari.
Dove Camera Shy este campania Dove ce subliniaza diferenta dintre atitudinea timida a femeilor adulte in fata aparatului de fotografiat si placerea de a fi fotografiate, manifestata in copilarie. Femeile nu se bucura de unele dintre cele mai deosebite momente din viata lor deoarece nu sunt multumite de felul in care arata. Conform ultimului studiu Dove, 77% dintre femei se ascund de aparatul de fotografiat pentru ca nu se considera frumoase. Prin aceasta initiativa, Dove isi doreste sa ajute femeile sa realizeze cat sunt de frumoase.
Ce poti face pentru tine cu prilejul Zilei internationale a Frumusetii? Iata cateva idei care te pot inspira: