Prognoza tendintelor (I) – Pasarela 2009

Vineri in jurul orei 15:00 a avut loc la hotel Novotel conferinta „Prognoza tendintelor” sustinuta de Gert van de Keuken, directorul artistic al Studio Edelkoort. A fost unul dintre evenimentele pe care l-am asteptat cu mare nerabdare, dat fiind ca lucrand in domeniul modei sunt direct interesata de subiect.

trend61Astazi pe HotCity.ro in rubrica pe care am creat-o special pentru Pasarela 2009, am postat prima parte a materialului legat de conferinta cu pricina, pe care il puteti citi aici. Sincer imi doresc sa merg in vizita la Studio Edelkoort, fie si pentru cateva zile… si cine stie poate chiar voi ajunge.

Mai jos aveti un mic fragment din material:

Tendintele nu sunt ceva abstract, iar sursa lor de inspiratie este intotdeauna una cat se poate de reala. Asta pentru ca de cele mai multe ori tendintele sunt lansate chiar de catre strada. Le regasim in modul in care se imbraca oamenii in jurul nostru, in subiectele lor de discutie sau un modul de relationare.

Dat fiind ca sunt atat de multe lucruri care merita avute in vedere, trebuie sa existe o institutie care sa ne ajute in filtrarea acestora. Iar una dintre cele mai renumite birouri de prognoza a tendintelor este Studio Edelkoort.

Gert van de Keuken este directorul artistic al Studio Edelkoort si a fost prezent in Romania pentru a sustine o conferinta in cadrul Festivalui Pasarela 2009. Nu puteam rata un asemenea eveniment si prin urmare in randurile urmatoare am sa va povestesc despre ce s-a discutat la conferinta.

In primul rand trebuie spus ca Studio Edelkoort face parte din biroul Trend Union, a carui activitate in domeniul analizei de lifestyle si a principalelor curente din societatea contemporana este foarte bogata si diversificata.

trend1.jpgUna dintre principalele activitati ale Trend Union poarta denumirea de “Trend forecasting”. Mai precis, previzionarea tendintelor pe termen lung si exprimarea directiilor principale in termeni de atitudine de consum. Ulterior toate acestea sunt puse intr-o forma utilizabila pentru consumatori.

Spuneam mai sus ca tot ceea ce se intampla in societate la oara actuala are o semnificatie. De aceea biroul Trend Union realizeaza cercetari aprofundate a tuturor fenomenelor sociale, pentru ca apoi sa le poata transpune in tendinte.

Tot ceea ce este relevant in materie de tendinte este inclus intr-un caiet de tendinte, care apare la fiecare 6 luni. Tendintele in acest caiet sunt exprimate fie prin intermediul culorilor, fie prin vizualuri. Se asociaza game de culori atat pentru barbati cat si pentru femei, cuvinte, materiale, printuri etc.

Cititi articolul complet aici.

Prognoza tendintelor (I) – Pasarela 2009

Pasarela 2009 – Doua secole de moda (II)

Prognoza tendintelor (I) – Pasarela 2009

Prognoza tendintelor (II) – vara 2010

Articole recente

There are 1 comments

Impartaseste-mi opinia ta

error: Content is protected !!