Nutricosmetica: tratamente din interior pentru o piele perfecta

Sunteti pregatite pentru o noua revolutie in arealul frumusetii? Nutricosmetica este termenul cheie care nu doar fundamenteaza un nou concept in beauty, ci contureaza un business cu o crestere incredibila in ultimii ani si cu o cifra de afaceri care se ridica in prezent la peste 1 miliard de dolari (potrivit uneia dintre cele mai mari companii de marketing research, in 2017 piata nutricosmeticelor va atinge aproximativ 4.5 miliarde de dolari).
In urma cu doi ani scriam despre hrana datatoare de frumusete din interior si despre primele companii care au intuit potentialul suplimentelor alimentare si ale capsulelor concentrate cu substante nutritive, pe o piata care cauta in permanenta noutatea si mai ales rezultatele vizibile in timp record. Iata ca in 2013, nu mai este vorba despre initiative punctuale, cu rol de testare a reactiilor cumparatorilor, ci despre un intreg business, cu un public tinta clar definit, caruia ii este servita pe tava pilula de frumusete cu efecte miraculoase.

Fara doar si poate sectorul cosmeticelor nu are de suferit, iar ideea concurentei nu poate fi aplicata in totalitate. Produsele incadrate in segmentul nutricosmetic nu inlocuiesc cremele si serumurile faciale, ci doar le sporesc actiunea, asemenea unor suplimente administrate pe cale orala, fara niciun fel de efecte secundare sau de contraindicatii. Nu va mirati daca veti regasi cat de curand in rafturile boutique-urilor de beauty kit-uri complete cosmetice, care alaturi de formulele cu uz extern (creme si serumuri faciale, geluri de curatare sau masti) primesc aportul capsulelor concentrate, prescrise sub forma unei retete de frumusete complete, care vizeaza atat procesele interne cat si zona esteticii clasice.

Nutricosmetica nu este o inventie menita sa promoveze o tendinta efemera si nici o idee de marketing in slujba generarii de vanzari nejustificate si de atragere a clientilor inspre o zona care se promoveaza exclusiv prin noutate. Nutricosmetica este un raspuns la nevoile cotidiene ale femeilor de pretutindeni, la stilul de viata haotic si la mediul sufocat de poluare care defineste marile metropole ale lumii. Cate femei reusesc sa urmeze un program de sport macar de doua ori pe saptamana? Cate femei isi controleaza zilnic alimentatia si consuma exclusiv alimente organice, fara adaosuri de substante daunatoare organismului? Cate femei reusesc ca la final de saptamana sa respire un aer curat si pur, sa isi rasfete tenul cu o terapire de oxigenare a tesuturilor si sa isi opreasca telefonul mobil atunci cand sunt programate la o sedinta SPA, menita sa le detoxifice organismul si sa le reechilibreze energetic?

Noxele, stresul zilnic, alimentatia complet dezordonata, toate acestea lasa urme vizibile pe ten, carentele in aportul de vitamine si minerale, observandu-se in oglinda si neputand fi recuperate cu nicio crema, oricat de avansata din punct de vedere al formularii ar fi aceasta. Nutricosmetica vine sa sporeasca eficienta tratamentelor cosmetice, actionand din interior, restabilind echilibrul in organism si furnizandu-i acel cocktail de vitamine si aminoacizi care ii lipseste.
Sub forma de pastile, capsule, fiole sau pudre care se dizolva in apa si se transforma in shake-uri de frumusete, cosmeticele orale au la baza expertiza laboratoarelor de cercetare aflate in slujba unora dintre cele mai importante si influente companii la nivel mondial. Nu multi isi permit sa investeasca in cercetare, intr-o armata de medici specialisti care sa conceapa de la un sezon la altul concentrate cat mai eficiente si cu actiune rapida. Asta pentru ca lasand la o parte povestea care insoteste fiecare nou produs lansat pe piata, succesul nu poate fi garantat decat prin rezultate. Iar in 2013, femeile nu mai au rabdarea necesara sa urmeze un tratament cu o durata de doua sau de trei luni, ci si isi doresc totul imediat.

Mai mult decat atat, rolul nutricosmeticii se traduce si prin imbunatatirea aspectului si calitatii pielii, a unghiilor sau a parului, functie de caz si de actiunea specifica a produselor. Hrana frumusetii incapsulata in doze ideale si servita in cure cu o durata de cateva saptamani si cu o frecventa de 2-3 ori pe an (de regula la trecerea dintre sezoane), se promoveaza printr-o serie de ingrediente vedeta, adorate si recunoscute de toate femeile preocupate de propria frumusete: mix de coenzime (aparatorii naturali ai pielii), aloevera (capsule, ceaiuri, fiole), licopen (puternic antioxidant care administrat pe cale orala, actioneaza eficient impotriva fotoimbatranirii cauzate de expunerea la soare), complexul de B-uri (B2, B3, B7), zinc, seleniu si colagen.

Dintre ingrediente mentionate anterior, colagenul este cel mai des utilizat in suplimentele cosmetice si nu numai. Japonia si China au dezvoltat o intreaga industrie alimentara coordonata cu sectorul de beauty, iar ceaiul verde cu 70% colagen sau cafeaua imbogatita cu colagen, au devenit de ceva vreme cele mai vanate bauturi de frumusete. Adio alcool, cocktail-uri fashion sau hibrizi cu gusturi artificiale. Bauturile beauty sunt servite oriunde, nu exista limita de consum si nici contraindicatii.

Strategia este una simpla si este perfect completata in zona Asiei de terapiile traditionale, vechi de mii de ani, care isi gasesc in prezent aplicabilitatea nu doar pe plan local, ci la nivel global, principiile de baza fiind incluse in numeroase terapii SPA din centre exclusiviste, peste care clientii platesc sume in euro cu trei sau patru zerouri. Pe de o parte vorbim despre preventie, despre suplimente care au rolul de a contracara efectele radicalilor liberi, de a incetini procesele de imbatranire si de a prelungi o stare ideala: suplete, elasticitate, fermitate, stralucire etc. Pe de alta parte, este vorba despre actiune directa, concentrata, despre tratare si rezolvare a problemelor pielii odata instalate si vizibile: aspect tern, ridare prematura, discoloratii, pete pigmentare, lipsa de tonus etc.
De la publicarea in 1528 a celebrei “Book of the Courtier”, ideile despre comportamentul ideal in societate, curtoazie si modele de urmat, creionate de Baldassare Castiglione (diplomat si scriitor, nascut intr-o familie cu origini nobile) au fost menite sa ridice semne de intrebare si sa sadeasca discret indoiala, acolo unde totul parea a fi perfect definit. Referitor la conceptul frumusetii, Castiglione dovedeste in scrierile sale, ca lucrurile nu s-au schimbat radical de aproape 500 de ani incoace si ca noile areale cosmetice intrevazute, nu constituie decat un raspuns firesc la carentele societatii actuale: “Beauty springs from God, and is like a circle of which goodness is the center. And hence, as there can be no circle without a center, there can be no beauty without goodness…outward beauty is a true sign of inward goodness.

In partea a doua a incursiunii in universul nutricosmeticii, va voi prezenta cateva dintre cele mai eficiente si mai cautate produse, menite sa ne infrumuseteze din interior.

Nutricosmetica: tratamente din interior pentru o piele perfecta

Absolut Nails: secretele unei manichiuri perfecte

Nutricosmetica: tratamente din interior pentru o piele perfecta

Masajul cu bambus: o terapie pentru trup si minte la Centrul Shakti

Articole recente

There are 2 comments

  1. Maria

    Suna foarte interesant domeniul. Ma bucur ca se mai fac cercetari si in domeniul sanatatii si frumusetii si nu doar in tehnologie, tehnologie, tehnologie.

Impartaseste-mi opinia ta