Intr-un univers in care diferentele de gen s-au estompat profund, in care barbatul modern imprumuta cu nonsalanta crema antirid a partenerei, fara a se gandi vreo clipa ca in urma aplicarii isi va pierde brusc din virilitate, in care pensatul, epilatul sau manichiura nu mai sunt considerate apanajele unui metrosexual in devenire, masculinitatea se redefineste intr-un mod admirabil si lipsit de controverse.
In marile capitale ale lumii, department store-urile au rezervate spatii considerabile ingrijirii masculine, iar pe rafturile generoase si perfect organizate, alaturi de lotiuni, creme, masti, cateva produse esentiale de make-up (balsamuri pentru buze, creme usor pigmentate pentru redarea aspectul sanatos si uniform al tenului – “bonne mine” cum il numesc francezii), se regasesc si cele mai avansate din punct de vedere tehnologic aparate de ras sau de tuns.
Indiferent ca respira un aer parizian, londonez sau pur bucurestean, barbatul va fi definit in propriul boudoir de un gest care ii apartine in totalitate si care indiferent de tendintele sezoniere, ii va ramane amprentat in ritual: barbieritul. Dintre variantele care reprezinta arsenalul barbatului seducator, barbieritul constituie o parte importanta a formulei de succes: tenul fin, mirosul lotiunii de dupa barbierit (pe care fiecare femeie il percepe in mod diferit) amestecat putin cu vaporii de parfum prelinsi pe gat.
Functie de gradul de sensibilitate al tenului, de problemele acestuia (unele de ordin dermatologic) si de perceptia asupra barbieritului ca parte a rutinei zilnice, barbatii aleg in cunostinta de cauza modalitatile care pret de cateva minute sau de cateva zeci de minute, le imprima o stare de bine si de relaxare. Este vorba despre acea perioada scurta a zilei, cand nimeni nu este in jurul lor sa ii incarce cu probleme, sa le povesteasca, sa ii descoase, cand telefonul este lasat sa sune si cand toata atentia este concentrata asupra unui singur lucru.
Pentru multi barbati barbieritul este un ritual in sine, iar cei care isi dirijeaza timpul dupa bunul plac, apeleaza inca la metodele traditionale, petrecand peste jumatate de ora in baie: aparate de ras cu lama, unele dintre ele de colectie, mostenite din generatie in generatie, spume speciale pentru tenul sensibil, urmate de lotiuni calmante/revigorante si eventual de un ser contur pentru zona ochilor.
Mai mult sau mai putin intamplator, in ultimele saptamani mai multi cititori ai blogului si amici deopotriva mi-au adresat o serie de intrebari privitoare la noutatile aparute pe piata si inscrise in zona dedicata men grooming. Cu toate ca in ultimii 10 ani, piata cosmeticelor masculine a inregistrat o crestere considerabila, acesteia ii vor mai trebui probabil inca cel putin 20 de ani, pentru a se situa la un nivel al diversitatii decent.
Ieri seara am luat parte la un eveniment special Philips, gazduit la “Innovation Arts & Design Center”, un spatiu excelent amplasat pe malul lacului Herastrau sub cupola The Gang. Tinand cont de intrebarile si de doleantele cititorilor mei, exprimate asa cum va spuneam in mod repetat, mi-am concentrat intreaga atentie asupra noutatilor aduse de Philips pe zona de ingrijire masculina.
Surpriza a fost cu atat mai placuta, cu cat am descoperit un aparat de barbierit electric absolut senzational, care cred ca i-ar starni interesul chiar si lui James Bond. Philips a conceput minunatul aparat Senso Touch 3D, cu un aspect extrem de elegant si de futurist in acelasi timp, pregatit sa se strecoare in buzunarul ascuns al unui frac sobru sau in geanta pentru laptop.
Philips Senso Touch 3D este proiectat atat pentru a oferi eficienta maxima, cat si o placere considerabila in timpul barbieritului. Barbatul anului 2012 este pasionat de tehnologia avansata, si-a creat dependente (ne)sanatoase vis-a-vis de gadget-urile care ii cunosc programul mai bine decat secretara si ii ofera pe tava toate solutiile, nu are nicio secunda in plus de pierdut si este tot timpul atent la ceea ce il inconjoara.
Mai mult decat atat, barbatul anului 2012 nu si-a pierdut pasiunea jocului. Smartphone-ul oricat de util ar fi, are incluse numeroase aplicatii de divertisment, greu de ocolit si care intr-o anumita masura starnesc interesul pe termen scurt. Tableta, in mod similar, ofera pe langa acces la retele sociale, documente sau programe de editare si o doza considerabila de amuzament si placere in utilizare. Aceasta este de altfel magia tuturor device-uri cu touch sau multe elemente stilizate.
Philips Senso Touch 3D nu face diferenta, cucerind inca de la prima vedere, prin design-ul unic si prin comenzile tactile intuitive. Un simplu aparat electric de ras, se transforma astfel intr-o jucarie a barbatilor, o jucarie extrem de avansata si de eficienta. Trei lame flexibile, urmaresc conturul fetei, cu o presiune minima asupra pielii, ceea ce face din Senso Touch 3D, aparatul ideal pentru cei care se confrunta cu un grad de sensibilitate ridicat.
Manerul este simplu de manevrat, iar pe ecranul incorporat sunt afisate minutele de barbierit ramase pana cand aparatul va trebui incarcat din nou. Nu va faceti insa probleme. Reprezentantii Philips mi-au dezvaluit ca Senso Touch 3D nu necesita decat o ora de incarcare si ofera o autonomie de pana la 20 de zile.
De asemenea, Senso Touch 3d poate fi utilizat atat pentru barbieritul umed cat si pentru cel uscat, lamele fiind in asa fel concepute, incat sa diminueze frictiunea si sa se adapteze diferitelor marimi ale firului de par. La finalul barbieritului, aparatul se curata singur, gratie sistemului Jet Clean, prin simpla sa plasare in holderul special si apasarea unui buton. In timpul curatarii in profunzime, aparatul se poate si incarca, asadar niciodata nu veti risca sa ramaneti fara baterie.
Daca v-am starnit curiozitatea, va invit sa vizitati centrul Philips de pe terasa The Gang, in perioada 17-30 iulie si sa incercati gadget-ul minune. Nu in ultimul rand, va puteti delecta cu expozitia de fotografie semnata Radu Sinistreanu, cu tema „Arta masculinitatii”.