Unele povesti raman ascunse in pagini care asteapta sa fie parcurse de ochii visatori ai cautatorilor de esente. Altele nu au nevoie de cuvinte pentru a fi transmise mai departe, ci doar de un strop de magie olfactiva, menit sa inspire si respire aerul eternitatii.
Pentru ca amorul se traieste inainte de toate si se simte prin toti porii, pentru ca in ciuda aparentelor inca mai exista povesti emotionante cu personaje reale, pentru ca una dintre cele mai frumoase amintiri este parfumul ei/al lui lasat intre cearsafurile albe in zorii zilei, astazi va invit sa faceti cunostinta cu Madalina Blanchard, o doamna cu totul speciala, care impreuna cu sotul sau au creeat o marca de parfumuri de nisa absolut seducatoare: JUL ET MAD.
Pe Madalina si pe Julien i-am cunoscut anul acesta, chiar de Ziua Indragostitilor, cu prilejul unei lansari inmiresmate in boutique-ul Elysee din Grand Hotel Marriott. Madalina, o prezenta fermecatoare, discreta si cuceritoare prin al sau rafinament, Julien, un francez sarmant prin definitie, galant si usor misterios. I-am privit in ochi pentru a deslusi daca povestea lor se numara printre acele story-uri bine alcatuite in scop de marketing sau daca isi gaseste corespondentul in realitate. Stralucirea din privirile amandurora, pe care am remarcat-o inca din primele minute, nu poate fi generata decat de autenticitate, de pasiune si de sentimente puternice asternute intr-un business cu un concept unic.
O regula a societatii ne indeamna sa evitam a amesteca business-ul cu sentimentele, insa atunci cand exista doi oameni vizionari, pasionati in egala masura si dedicati, dragostea nu face altceva decat sa le confere linistea interioara, energia si inspiratia pentru a creea in continuare si pentru a-si dezvolta admirabil universul.
Adina Necula: Madalina, povestea JUL ET MAD, marca de parfumuri de nisa pe care ai creat-o impreuna cu sotul tau, pare desprinsa din basmele de odinioara, chiar daca este cat se poate de reala si de autentica. Povesteste-mi te rog care au fost premisele JUL ET MAD si de la ce a pornit totul.
Madalina Blanchard: Merci Adina. Totul a inceput de fapt cu intalnirea neasteptata si inceputul povestii noastre de dragoste intr-o frumoasa zi de primavara la Paris. Din acel moment, totul s-a schimbat pe neasteptate, vietile noastre au luat un parcurs cu totul diferit si cred ca prima caramida a fundatiei casei „Jul et Mad” a fost asezata atunci. Fiind o pasionata absoluta a parfumurilor, am stiut intotdeauna ca intr-o zi imi voi lasa propria amprenta in industria frumusetii. Timpul a aranjat lucrurile perfect, asa incat, dupa multe experiente inedite personle si profesionale, totul a venit in mod firesc, am stiut, am simtit cumva momentul potrivit pentru a crea propria noastra Casa de Parfum.
Adina Necula: De la concept si pana la materializarea acestuia ati avut de parcurs un drum lung. Cum au luat nastere primele esente care alcatuiesc aceasta trilogie olfactiva romantata si care au fost provocarile pe care le-ati intampinat in definitivarea formulelor?
Madalina Blanchard: Tot procesul a durat in jur de doi ani. Este un parcurs complex, cu multe obstacole, momente de bucurie, de indoiala si indiscutabil incarcat de emotii. Insa, ca in dragoste, totul a venit cumva de la sine, totul s-a inlantuit fara a forta, lucrurile au urmat un parcurs propriu, aproape natural. Totul fiind bazat pe propria noastra experienta, am stiut exact ce tip de parfumuri doream, intr-o asemenea maniera incat le puteam mirosi inca dinainte sa le materializam.
La inceput ideea era de a colabora cu un parfumeur diferit pentru fiecare parfum in parte. Asadar, ne-am intalnit cu talentatii parfumeurs ai Casei Robertet si ne-am prezentat. Simplu, fara nici un brief marketing, le-am povestit frumoasa noastra poveste de dragoste cu episoadele pe care doream sa le transpunem in JUL ET MAD. Dupa care le-am lasat libertatea totala de a creaa, fara nicio limitare de materie prima sau de buget.
In urma prezentarii primelor „baze”, am ales cele trei formule care ne corespondeau cel mai bine. Si, spre marea noastra surpriza, s-a intamplat ca cele trei erau creatiile talentatei Dorothée Piot. Din acel moment a inceput procesul de „slefuire” la care am participat activ, avand eu insami studii de parfumeur la baza. Fara sa mentionez marile emotii create de legislatia europeana in materie, care, fiind extrem de rigida si exigenta, poate inlantui creativitatea si libertatea de expresie.
Adina Necula: In Paris parfumeria de nisa este extrem de bine punctata de cateva nume care si-au castigat deja relevanta atat pentru presa de specialitate, cat si pentru un segment de clienti aparte. Care sunt atuurile pe care mizati, luand in considerare numarul in continua crestere de lansari in aceasta zona si concurenta acerba pe o nisa destul de divizata?
Madalina Blanchard: Intr-adevar, piata parfumurilor este destul de aglomerata, iar concurenta din ce in ce mai acerba, mai ales in segmentul de nisa. Insa, ca in orice domeniu, publicul este foarte receptiv din moment ce oferi un produs de cea mai buna calitate, cu un discurs simplu si onest. In cazul nostru, am fost clasati de industrie in segmentul „Haute Parfumerie”, ceea ce ne diferentiaza deja de competitie.
Unul dintre punctele „forte” ale casei JUL ET MAD il constituie reintoarcerea la valorile parfumeriei traditionale franceze, departe de limitele si strategiile de marketing care ingradesc enorm creativitatea si limita calitatea. De exemplu, toate parfumurile noastre sunt extracte pure, folosind cea mai mare concentratie posibila si admisa legal in parfumerie. Insa am refuzat de a marca „Extrait” sau „Nectar”, numindu-le simplu „Parfum”, in omagiul perioadei de glorie a parfumeriei franceze, inainte de invazia termenilor marketing care au influentat si formatat (nu intotdeauna in mod pozitiv) consumatorul final.
Un alt element diferentiator este introducerea Vaporisatorului Nomad in oferta. Acesta este daja plin si reincarcabil si acompaniaza fiecare parfum, completetand astfel oferta. Este o invitatie de utilizare a parfumului preferat in orice moment, in orice imprejurare. Este un concept inovator, toti concurentii nostri care propun un Vaporisateur de voyage, vanzandu-l ca pe un accesoriu aparte. De asemenea, aspectul general al ofertei, de la elegantul flacon decorat in platinum pana la rafinata cutie conceputa ca un adevarat ecrin pentru bijuterii, ne propulseaza la un nivel inalt al parfumeriei, validand credo-ul casei JUL ET MAD : „Parfum sans Compromis„.
Adina Necula: Daca ar fi sa realizezi un profil olfactiv al celei/celui care poarta una dintre esentele JUL ET MAD, cum ar arata acesta?
Madalina Blanchard: Parfumul reprezinta un accessoriu intim, fiecare persoana adoptand si apropriindu-si esentele preferate functie de o multitudine de experiente personale, de amintiri, de imprejurari si de evenimente specifice. Fiecare compozitie poate emotiona si starni reactii diferite la persoane similare. Si, invers, persoane extrem de diferite si cu experiente complet opuse, pot fi subjugate de acelasi parfum. Creatiile JUL ET MAD au fost compuse cu un spectru olfactiv foarte larg si elaborat, dand posibilitatea de a raspunde si satisface personalitati si preferinte olfactive cat mai diverse.
Adina Necula: Pana la finalul anului, urmeaza sa mai dezvaluiti o esenta-surpriza JUL ET MAD. Despre ce va fi vorba in cel de-al patrulea capitol al povestii si care este nota lui dominanta?
Madalina Blanchard: Este adevarat ca suntem in plin proces de creatie a noutatilor JUL ET MAD, insa este inca prematur de a prezenta noul capitol. Va fi surpriza sfarsitului de an. Si, ca orice surpriza, va fi dezvaluita la momentul oportun.
Adina Necula: Ce crezi ca defineste caracterul exclusivist al unui parfum in 2013?
Madalina Blanchard: Unicitatea si coerenta formulei, povestea din spatele creatiei, calitatea materiei prime si puterea de a ramane integru si neinfluentat de tendintele marketing (din nefericire, acest fenomen isi face simtita prezenta din ce in ce mai puternica in parfumeria de nisa).
Adina Necula: In ce masura crezi ca te-a ajutat povestea personala in promovarea marcii? Ai putea spune ca nici nu ai mai avut nevoie de un om de marketing talentat, mai cu seama ca story-ul este unul cat se poate de real.
Madalina Blanchard: Intr-adevar, marketing-ul nu a avut niciun loc in creatiile noastre. Am avut sansa de a trai o poveste de dragoste deosebita, insa ne place sa credem ca este de fapt o poveste universala. Cum ai mentionat, este un ” story” real care inspira si da speranta si, de asemenea, in care se regasesc cei care au trait momente de dragoste inedite. Este un vis care poate deveni realitatea tuturor, o realitate care poate fi traita mai devreme sau mai tarziu. Este o experienta unica ce poate fi apropiata foarte usor, putand, efectiv, deveni realitatea oricui.
Adina Necula: Care sunt esentele tale preferate? Dar ale lui Julien?
Madalina Blanchard: Este foarte dificil sa dau un raspuns exact si complet! Sunt atat de multe, insa daca ar trebui sa ne rezumam la cele mai semnificative pentru fiecare dintre noi, as alege extractul de musk natural pentru Julien. Din fericire pentru fauna si din nefericire pentru parfumerie aceasta esenta nu mai poate fi actual utilizata sub forma sa naturala. Pentru mine, concretul de ambergris este pe primul loc, de asemenea un ingredient extrem de rar sub forma naturala.
Adina Necula: Care este prima ta amintire olfactiva?
Madalina Blanchard: Poate suna putin ciudat, insa adoram parfumul tatalui meu, un melange extraordinar de cologne si de tutun. Pentru mine este mult mai mult decat un simplu miros, este o senzatie de siguranta si de bien-etre care ma insoteste peste tot.
Adina Necula: Ce arome te-au insotit si ti-au ramas impregnate in minte in diferite etape ale vietii?
Madalina Blanchard: Este o intrebare foarte grea si complexa. Pot spune ca am copilarit la tara, intr-un mediu extrem de curat si nepoluat, inconjurata de flori, de gradini in care imi placea sa ma ascund profitand de iarba mai inalta decat mine, de paduri in care petreceam ore in sir admirand maretia fagilor si inspirand mirosul puternic al frunzelor moarte in zilele ploioase. Nu pot uita minunatele seri de sarbatori petrecute in vechea biserica cu aerul ei invaluit de tamaie si fum de lumanari. Totul in jur m-a inspirat, m-a format si m-a influentat intr-o anumita masura. Cred ca este o baza extraordinara care a contribuit enorm in alegerea carierei de parfumeur.
Adina Necula: Cum miroase pentru tine fericirea?
Madalina Blanchard: Nu cred ca fericirea are un miros specific. Un buchet enorm de trandafiri albi ma poate face fericita in aceeasi masura ca un zambet complice din partea lui Julien intr-un moment cu totul neasteptat, petrecand un moment unic in fata unei picturi care ma poate marca pe viata, si de asemenea in timpul unui trek in Himalaya, inconjurata de oameni simpli si extraordinari. Pentru mine, fericirea poate fi intalnita oriunde, sub orice forma, inmiresmata sau nu.
Adina Necula: Crezi ca JUL ET MAD poate deveni in timp, expresia olfactiva a unei povesti ideale in care fiecare client sa se regaseasca, dar pe care sa o si traiasca?
Madalina Blanchard: Cum spuneam mai devreme, povestea noastra este departe de a fi unica. Oricine o poate trai, in diferite maniere, sub forme diferite. JUL ET MAD este numai o versiune personala, insa speram sa devina o sursa de inspiratie si sa dea, cumva, speranta ca este ceva care poate fi tangibil pentru fiecare dintre noi.
Descopera parfumurile JUL ET MAD aici.
[…] INTERVIUL special cu Madalina Blanchard si afla mai multe detalii despre povestea care se ascunde in spatele […]
[…] Hiruma/international make-up artist Givenchy, Maxime Poulain/international make-up artist Guerlain, Madalina Blanchard/ “jumatatea” creativa din JUL ET MAD, una dintre cele mai seducatoare marci de nisa in […]
[…] cu totul speciala, capitolele unor povesti intime, complexe si dificil de redat prin viu grai. Jul et Mad se numara printre casele ce alcatuiesc rarefiatul si exclusivistul univers al parfumeriei de nisa, […]