Gentlemen Only (Givenchy): esenta masculinitatii sofisticate

Intr-un univers profund marcat de ambiguitate (inclusiv cea referitoare la gen) si de contradictii, de numeroase dileme relevate la nivel de perceptie a imaginii, de mutatii cel putin bizare si de anomalii transformate in avantgarda, nu de putine ori m-am intrebat care este esenta definitorie pentru masculinitate in varianta moderna? Care este parfumul barbatului capabil sa cucereasca iremediabil, sa incite, sa starneasca pasiuni, sa invaluie cu gratie spatiul feminin, sa aduca mai aproape idealurile cavalerismului de mult uitat, sa atinga suflete si sa impartaseasca secretele amorului codificat intr-o maniera aparte?
Ultimele sezoane nu au facut altceva decat sa altereze incetul cu incetul spiritul masculin, sa stearga delimitarile si granitele, sa ne convinga ca oricand partenerul poate imprumuta o fusta dreapta din garderoba noastra sau chiar o rochie maxi pe care sa o poarte cu bocanci si ca la finalul zilei este perfect in regula sa apelam la aceeasi crema de ingrijire, dat fiind ca in cuplu totul trebuie impartasit, chiar si micile secrete de boudoir. Si atunci, unde incepe si unde se termina masculinitatea? Imaginea femeilor se reflecta in cea a barbatilor si viceversa, conturand o zona mult prea familiara, din care lipseste cu desavarsire jocul si joaca, in care armele seductiei sunt asezate cuminti pe caldaramul urban si in care aparitia studiata se rezuma la banalul papion purtat cu jeansi si tenisi.

Mai presus de toate exista insa un spatiu nedelimitat pe coordonatele spatiu/timp, un spatiu in care barbatul modern nu isi poate etala cardul si nici ultimul gadget lansat pe piata, in care nu isi poate da check-in pentru ca satelitii nu localizeaza cu precizie si in care calitatea de membru se obtine nu se cumpara. In acest club exclusivist prin excelenta, barbatii practica o arta cu totul speciala: arta de a fi gentleman.


Nu este vorba despre contul din banca, nici despre valoarea dressing-ului sau a masinii, ci despre cateva calitati rarisime si lesne remarcabile intr-o societate care fie nu mai este atenta la modalitatea lor de materializare, fie nu mai are rabdare sa le valorizeze in consecinta. Gentleman-ul modern isi aroga un sarm discret, stapaneste la perfectie arta ascultarii, urmareste momentul prielnic pentru a-i aseza unei femei mantoul pe umeri intr-un gest de politete invaluit in aerul curtoaziei, nu rateaza sansa de a face o remarca spirituala si de a se remarca prin eleganta vestimentara si prin atitudinea situata in afara „tendintelor cool” de moment.

Rafinamentul, farmecul si siguranta de sine sunt plasmuite intotdeauna intr-o mireasma unica, care distinge gentleman-ul cu pricina de marea masa si care ii confera autenticitate. Parfumul sau ramane amprentat de ambiguitate si complicitate, de intriga si de o permanenta cautare, pentru o prezenta realmente de neuitat.
In 1975, Hubert de Givenchy spargea codurile parfumului traditional barbatesc, bazat pe apa de cologne si arome de lavanda, creand Gentleman Givenchy, un parfum cu o personalitate puternica, centrat in jurul unui acord lemnos aromatic. In 2013, Casa Givenchy, rescrie codul masculinitatii, printr-o noua esenta care emana eleganta si rafinament de secol 21, o semnatura olfactiva unica, care completeaza elementele regasite in ADN-ul brandului cu valorile definitorii societatii moderne.

Gentlemen Only, noul parfum barbatesc semnat Givenchy, mi-a fost dezvaluit pe neasteptate intr-o dupa-amiaza aparent banala, sugrumata de un trafic infernal si de zumzetul urban de fundal. Limuzina Givenchy, m-a asteptat pe una dintre cele mai circulate artere bucurestene si m-a invitat la o calatorie surprinzatoare  acompaniata de sampanie, in universul olfactiv condimentat cu boabe de piper roz si putina nucsoara.

Alaturi de Minodora Tornean (Niran) si Georgiana Fefea (redactor-sef One.ro)

Gentlemen Only m-a cucerit treptat, asa cum ii sta bine oricarui parfum masculin, al carui clasicism este bine codificat. Nu este o semnatura de forta si nicio declaratie fatisa, ci mai degraba o sugestie si o invitatie la descoperire. Inca de la prima pulverizare, am resimtit o prospetime revigoranta (nicidecum marina) si usor aromatizata, care m-a trimis cu gandul la o dimineata insorita de primavara, cu raze jucause captate in aroma cafelei servita printre cearsafuri de un domn pentru care stilul nu functioneaza in intervalul clasic de 8 ore petrecute la birou.

Micul dejun a continuat cu cateva felii de mandarina si cu cateva boluri condimentate, menite sa incite si sa revigoreze simturile: piper roz, nucsoara si frunze de mesteacan. Odata cu lasarea serii, trioul armelor de seductie isi face simtita prezenta, delimitand fondul senzual si hipnotizant, alcatuit din note lemnoase: cedru, patciuli si vetiver. Iar pentru un plus de narcotism sublimat in esenta masculinitatii, parfumului ii este adaugata putina tamaie, liant al terestrului cu divinului, armonie intre pamant si cer.
Gentleman Only este o creatie oarecum conventionala, insa departe totusi de conventiile acceptate. Interpretari olfactive ale masculinitatii cu iz sartorial au mai fost incercate in ultimii ani, atat de marile case de parfumerie cat si de cele de nisa, insa cu mici exceptii (Midnight in Paris, Sartorial, The One Gentleman sau Leather Oud), nicio esenta nu a putut reda spiritul barbatului modern, fara a-l coplesi cu nostalgia trecutului si fara a-l cufunda in cotidianul uniform.

Gentleman Only este adapostit intr-o sticla extrem de eleganta, contemporana si clasica in acelasi timp, care aminteste de sticla originala Givenchy Gentleman. Acoperit cu un capac din metal mat, intr-o nuanta de gri ce seamana cu teava unui pistol, flaconul din sticla groasa cantareste in mana la fel ca un obiect pretios, chic si foarte masculin.

Imaginea parfumului nu este nimeni altul decat Simon Baker, fermecatorul actor australian, pe care l-am putut admira in „The Devil Wears Prada” sau in „The Mentalist”, simbol al stilului, al discretiei, al elegantei si al spontaneitatii atat pe marele ecran, cat si in afara acestuia. Campania TV a fost filmata de regizorul si fotograful Peter Lindberg si il prezinta pe Simon Baker, pe un fundal plin de viata pe strazile din New York si pe o ploaie torentiala.

Gentleman-ul modern se remarca in 2013 prin esenta care evoca diferentele, care se simte si care se poarta cu o nonsalanta tulburatoare!

Gentleman Only va fi disponibil in parfumerii in varianta apa de toaleta (50 ml si 100 ml), completata de stick deodorant, spray deodorant si after-shave.

Moroccanoil spray de par stralucitor: solutia ideala pentru fixarea coafurii

Moroccanoil spray de par stralucitor: solutia ideala pentru fixarea coafurii

CONDUR by alexandru: evolutie si prezenta internationala

CONDUR by alexandru: evolutie si prezenta internationala

Articole recente

Impartaseste-mi opinia ta