Complice al unor fascinante povesti de amor sau doar un confident discret purtat deopotriva pe piele si in ganduri, cameleonic asemenea femeii care il poarta, insa suficient de misterios si de profund pentru a nu se lasa uitat sau atins de capriciile vremurilor. Rouge G de Guerlain, produsul care la scurt timp dupa lansarea sa, in 1956, a devenit bestseller mondial, revolutionand arta machiajului, este readus sezonul acesta in lumina reflectoarelor, pentru a fi admirat in toata splendoarea sa. La propriu. Noul Rouge G surprinde atat printr-o formula noua, infuzata cu pigmenti de ultima generatie, cat si printr-o garderoba de carcase interschimbabile, cu un design special, menita sa ofere nenumarate posibilitati de personalizare. Mai mult decat un ruj, o bijuterie la care are acces orice femeie.
In 1870, lumea mirosea a Héliotrope, magnificul parfum creat de Guerlain pentru a marca parca noi inceputuri pe toate continentele. Comertul international incepuse sa se dezvolte, iar industria promitea sa rescrie totul. In acelasi an, Guerlain prezenta femeilor o inovatie tehnica de la care aveau sa porneasca schimbari majore atat la nivel de infatisare, cat si de atitudine: primul ruj stick din istoria machiajului – “Ne m’oubliez pas” – adapostit intr-un tub reincarcabil auriu si prevazut mecanism push-up. Simplu este de fapt cel mai complicat lucru din lume, iar Guerlain parea sa stie mai bine ca oricine acest lucru. “Ne m’oubliez pas” sintetizeaza perfect esenta machiajului de ieri, de azi si de maine, dincolo de promisiunile de marketing, campaniile de publicitate sau micro-tendintele sezoniere. Este o sintagma simbol al excelentei, al acelor “comori” de frumusete la care revin cu aceeasi incredere si placere generatii la rand si in cazul carora calitatea surclaseaza orice campanie. Poate fi vorba despre orice produs de ingrijire sau de machiaj, de la o crema de fata, pana la o pudra sau un ruj.
“Ne m’oubliez pas” este ceea astazi poarta denumirea de “iconic”, “cult” sau “legendar”. Adica exact in ceea ce s-au transformat rand pe rand rujurile Guerlain. “Rose Lip Bengale” s-a bucurat de un imens succes in 1918, “Rouge d’Enfer” a schimbat complet regulile aplicarii la inceputul anilor ’20, rezistenta pe buze rivalizand cu design-ul sofisticat, iar “Rouge Automatique” a devenit obsesia generatiei de femmes fatales, portretizata de Greta Garbo, Marlene Dietrich si Michelle Morgan. Anii ’40 – ’50 au fost sedusi pe rand de vampe ale Hollywood-ului – Rita Hayworth si Ava Gardner – tinere californiene cu pielea luminoasa, stralucind de sanatate (Lauren Bacall) si dame impecabile, care intruchipau la orice ora si in orice context, idealul de perfectiune (ten neted, translucid, ochi stralucitori si buze rosii, foarte precis conturate si decupate din ansamblul fetei).
In contextul dat, Guerlain a lansat in 1956, Rouge G, un ruj cu o formula exceptionala, menita sa ii asigure o rezistenta de neegalat pe buze, extrem de pigmentat si surprinzator de confortabil in timpul purtarii. Grafica printurilor pentru Rouge G, semnata Lise Darcy (un stil inconfundabil in epoca, care a convins atat companii cosmetice cat si department-store-uri de lux, precum Saks Fifth Avenue), evidentia noua atitudine la moda si grija pentru detaliu. Rouge G de Guerlain promitea sa ramana amprentat pe buzele femeilor. Si chiar asa a fost… In 1965 a devenit cel mai bine vandut ruj din lume, iar in 2009, sub bagheta bijutierului Lorenz Bäumer, s-a transformat intr-un veritabil obiect al dorintei.
Rouge G a evoluat odata cu vremurile si a incercat mereu sa se adapteze nevoilor si cerintelor femeilor. Reformularea lengendarului ruj nu s-a produs dintr-o pura intamplare sau in virtutea unei strategii de marketing. Mereu femeile si-au dorit mai mult, iar Rouge G nu a facut decat sa le transforme in realitate dorintele. Daca pana nu demult rujurile intruneau strict calitati estetice, concentrandu-se pe culoare, textura si finish, astazi laboratoarele cosmetice le adauga proprietati de ingrijire. La inceputul anilor ’90 nici nu te gandeai ca un ruj ti-ar putea oferi si altceva decat culoare intensa si de durata. In prezent, Rouge G este exponentul unei noi generatii de produse de machiaj anti-imbatranire, menite sa redea buzelor fermitatea si densitatea.
Un veritabil tratament anti-aging, Rouge G este imbogatit cu rasina de Guggul, recunoscuta pentru proprietatile sale regenerante, care in asociere cu microsferele de acid hialuronic, actioneaza ca un filler natural cu efect de umplere si netezire a suprafetei buzelor. La fel ca orice parte a organismului, buzele sunt sensibile atat la conditiile de mediu, cat si la trecerea timpului tradusa prin pierdere de volum, scadere a tonusului si contur lasat. Pentru a preintampina aceste neajunsuri si pentru a contracara tendinta de uscare accentuata a buzelor (odata cu inaintarea in varsta, buzele devin mai uscate – acel aspect “stafidit” – ceea ce creaza si senzatia ca sunt mai subtiri), in formula lui Rouge G a fost inclus si un derivat din jojoba, a carui temperatura de “topire” este in perfecta afinitate cu cea a buzelor, oferindu-le instant emoliere si netezindu-le asemenea unei baghete magice. In plus, untul de mango are effect calmant si reconfortant de-a lungul intregii zile.
In momentul in care supun testarii un ruj nou, il aplic mai intai ca la carte, cu o pensula de buze si un creion contur utilizat in prealabil, iar apoi incerc si varianta rapida, direct din tub si fara niciun alt produs de sustinere. In cazul lui Rouge G, ambele alegeri s-au dovedit la fel de imbucuratoare, constatand cu surprindere ca rujul nu are neaparata nevoie de un creion contur pentru a rezista timp indelungat pe buze, iar in momentul in care culoarea incepe sa se estompeze, dispersia este uniforma si graduala (produsul nu ramane doar pe zona de contur a buzelor si nu se intinde). Studiind cu atentie datele tehnice, am gasit si explicatia: Guerlain a selectat pigmenti din cele mai pure culori si polimeri vegetali care asigura atat o mai buna dispersie a rujului, cat si un plus de luminozitate filmului rezidual. Odata aplicata, culoarea nu isi pierde din intensitate, nu se matuieste si nu cedeaza in fata factorilor din mediul extern.
Daca pana acum Rouge G era perfect, noua formula il face imbatabil. Cerurile si pigmentii atent selectati, confera texturii rujului o senzorialitate unica. Este atat de delicat si de confortabil, incat simti nevoia sa il aplici doar pentru placerea gestului si pentru starea de bine pe care ti-o ofera. Chiar daca este intact pe buze si in mod normal nu ai recurge la un retus. Il poti privi ca un produs complet de ingrijire si de colorare a buzelor, indeplinind cu success atat rolul unui ruj cremos, cat si a unui balsam reparator, a unui primer sau a unui contur de buze.
Ladylike tip: daca optezi pentru varianta creion contur + ruj, alege o nuanta mai deschisa a conturului si traseaza linia usor mai ridicata spre extremitati, acolo unde buzele au tendinta sa cada. In acest fel creezi iluzia optica a unor buze mai tinere.
La Paris, personalizarea produselor cosmetice sau de skincare nu mai reprezinta de aproape un deceniu o noutate. De la fonduri de ten ai caror pigmenti sunt alesi in deplina afinitate cu tonalitatea epidermei, pana la creme ajustate astfel incat sa raspunda nevoilor particulare ale tenului, totul in capitala cosmeticelor si a parfumurilor de inalta clasa este customizabil. Unii privesc acest lucru drept o gaselnita a departamentelor de marketing, insa nicicand industria frumusetii nu a cunoscut un atat de mare avant si deschidere inspre diversitate. Mai ales ca acum, tehnologiile avansate, fac ca aproape nimic sa nu mai fie imposibil.
In 2009, Olivier Echaudemaison, directorul de creatie Guerlain, a revizuit Rouge G, apeland la bijutierul Lorenz Bäumer pentru a crea un ruj-bijuterie, chintesenta a rafinamentului, cochetariei si elegantei pariziene. Cu alte cuvinte, un veritabil obiect al dorintei, cu un design pe cat de incantator, pe atat de util: deschizandu-l, beneficiezi de o dubla oglinda panoramica, care iti facileaza aplicarea perfecta oricand si oriunde.
In 2018, Rouge G este rasfatat cu o garderoba noua, versatila si mai ales functionala. Cele 15 nuante Rouge G beneficiaza de opt ambalaje absolut splendide, care au marea calitate de a fi interschimbabile. Iti poti alege nuanta de ruj preferata si ambalajul in care vrei sa il pastrezi. Iar daca te plictisesti de culoare, nu iti ramane decat sa cumperi un refill intr-o alta nuanta. Atat de simplu. De asemenea, ideea de a colectiona toate carcasele este cat se poate de tentanta. Cu ajutorul lor, poti avea practic opt rujuri intr-unul singur, asortate tinutei, starii de spirit sau dispozitiei de moment. Preferatele mele sunt Wild Jungle, carcasa din piele rosie cu textura crocodil si Very Batik, un print extrem de chic care ma trimite cu gandul la vacanta si la plimbari cu yacht-ul. Cat despre nuanta de ruj, 25 Flaming Red este poate cel mai frumos rosu neutru pe care l-am purtat in ultima vreme.
Noile Rouge G vor fi disponibile in magazinele de beauty incepand cu data de 1 mai 2018, pretul unui refill fiind de 162 lei, iar al unei carcase de 88 lei.