Christian Dior primavara-vara 2010

Intoarcerile in timp ale lui John Galliano si reinterpretarile unor tipologii care au marcat istoria, au atins cel putin in opinia mea, un apogeu. De cateva sezoane incoace imi doresc sa admir o estetica noua, proaspata, lipsita de orice urma de referinta manifesta, in conturul careia sa pot intui doar directia, nu sa imi fie servita pe tava.

Iata insa ca in colectia primavara-vara 2010, Galliano a reusit sa transpuna pe runway imagini desprinse dintr-un veritabil “film noir”, adaugandu-le axact acea doza de modernitate de care aveau nevoie pentru a deveni dezirabile si pentru a le imbratisa fara ezitare.

La femme est faite pour l’homme/Comme l’oiseau est fait pour le roseau” ne spunea in 1932 Arletty, intr-un mod atat de senzual si de apropiat, incat isi gaseste relevanta chiar si astazi. Vorbim asadar despre elementele care ii confera unei femei acea incredibila putere de seductie.

O seductie care transpare din modul in care stie sa paseasca, sa isi balanseze corpul si sa lase imaginatiei loc de a broda in permanenta noi file de poveste. De sub trench-ul cu irizatii desprinse din lumina calda a lunii, o margine dantelata sugereaza o posibila continuare a unei idile.

Asta doar pentru inceput, caci odata ajunsi in acest univers al feminitatii absolute, nu mai putem decat sa privim admirativ si complet hipnotizati, parada de fuste mini, atrase in jocul transparentelor si al broderiilor suprapuse.

Citeste continuarea cronicii mele aici.

Christian Dior primavara-vara 2010

Cercul vicios al saraciei

Christian Dior primavara-vara 2010

Bronz tomnatic

Articole recente

Impartaseste-mi opinia ta