Astazi inaugurez o noua rubrica de tendinte pentru primavara-vara 2010, in care asa cum v-am obisnuit pana acum voi posta cronicile celor mai „inspirationale” colectii ale sezonului. Seria este deschisa de Chanel (oare cum altfel):
Un nou sezon se asterne la orizont, presarat cu extrem de multe elemente, menite sa confere lumii modei acea schimbare de care avea atat de mare nevoie. Au fost necesare trei etape pentru ca designerii in sfarsit sa isi gaseasca directia, intr-o situatie de criza economica care a provocat seisme de amploare in cazul multor case cu renume.
Mai mult decat atat, atunci cand credeam ca mediocritatea s-a instalat si in zona de lux a modei, iata ca ne sunt servite exemple care demonstreaza cat se poate de clar ca un concept creativ orchestrat in amanunt poate sfida chiar si cele mai sceptice atitudini. Prin urmare, seria cronicilor de moda pentru sezonul primavara-vara 2010, incepe astazi cu Chanel.
Am ales Chanel, deoarece Karl Lagerfeld se numara prin putinii oameni care au reusit sa pastreze cu maxima fidelitate spiritul casei si in acelasi timp sa ii reconfigureze parcursul, adaptandu-se din mers la schimbarile prefigurate in diverse contexte. Aceasta este diferenta dintre un simplu designer aflat in slujba unui imperiu si un ganditor “avant la lettre” al carui univers nu este limitat decat de propria imaginatie.
In aceasta primavara, Chanel ne propune o excursie rurala, ale carei obiective sunt departe de a fi unele spectaculoase si care ni se releva prin prisma tuselor pastelate si a senzorialului. Vorbim asadar despre haine care transmit emotii si sentimente, dincolo de tendinte sau de brand. Vorbim despre atingeri delicate, tresariri sfioase si miresme imbietoare de primavara.