RElook, REthink, REgain: reinventarea imaginii

Cat de des te-ai privit in oglinda in ultima luna? Cat de des ti-ai dorit sa ai o bagheta magica la indemana? Cat de des ai zambit plenar privindu-te? Cat de des ai fost perceputa asa cum ti-ai dorit? Mai mult decat atat, ti-ai rezervat timp pentru a-ti adresa aceste interogatii?

In tumultul cotidian, in caruselul incredibil in care cu totii suntem angrenati zilnic si din care pare sa nu  mai intrevedem o iesire salvatoare, uitam un aspect esential ce tine propria persoana: IMAGINEA. Cu alte cuvinte uitam de noi insine, uitam sa ne privim cu atentie reflexia in oglinda, uitam sa ne analizam, uitam sa acordam atentia cuvenita acelor detalii capabile sa contureze diferente semnificative.

Pe de o parte invocam presiunea timpului si a programului mult prea aglomerat, iar pe de alta parte ne ignoram in mod voit, nemultumiti de anumite aspecte pe care preferam sa le asezam intr-un colt al subconstientului, decat sa le scoatem la suprafata, sa le confruntam si sa le gasim o solutionare. Evident nu avem timp de auto-analiza, nici nu am stii de unde sa incepem si cum sa procedam, iar mai presus de toate nu ne dorim sub nicio forma sa depasim zona de confort, care ne creeaza in aparenta o anumita siguranta.

Constientizarea necesitatii unei schimbari intervine atunci cand situatia se acutizeaza, asemenea unei maladii care netratata in mod corespunzator la momentul potrivit, creaza impedimente in desfasurarea ulterioara a activitatilor. Este vorba despre un cumul de nemultumiri vis-a-vis de modului in care suntem perceputi in mediul profesional, in cercul de prieteni sau in relatiile ce definesc zona sentimentala.

Imaginea, asemenea frumusetii, este un dat insa nu si o constanta. Parcursul fiecaruia dintre noi nu este nici pe departe unul liniar, iar de cele mai multe ori, trecerea intr-o noua etapa nu este insotita de o regandire a modul in care ne prezentam in fata celorlalti sau chiar in fata noastra. De ce conteaza atat de mult? Raspunsul este unul cat se poate de firesc: suntem in esenta “animale sociale”, interactionam zilnic, ocupam pozitii in organigrame, indeplinim roluri sociale, avem asteptari atat de la noi insine cat si de la cei din jurul nostru, depindem de feeback-ul care ne este oferit si reactionam in consecinta la acesta.

IMAGINEA inseamna IDENTITATE dincolo de datele din buletin, inseamna VIZIBILITATE intr-un spatiu dat, inseamna RECOGNOSCIBILITATE intr-o masa amorfa, inseamna STATUT SOCIAL. IMAGINEA este un discurs vizual despre fiecare dintre noi, este provocarea celor 10 secunde in care interlocutorii isi contureaza primele impresii si in care ne plaseaza in anumite categorii predefinite, menite sa simplifice perceptia. Nu in ultimul rand IMAGINEA necesita timp de analiza, constructie si reinventare periodica.

Rolul meu, cel al consultantului de imagine, este acela de a concepe si ordona in cea mai potrivita varianta, vectorii necesari construirii unei imagini reprezentative, percutante, asumate si reale. Weekend-ul trecut, pe scena Make Up Fest 2013, am sustinut o prezentare concentrata in jurul IMAGINII si a insemnatatii acesteia – RElook, REthink, REgain – dublata de o demonstratie de relooking a carei protagonista a fost o clienta si o buna prietena, care in aceasta perioada se afla intr-un amplu proces de transformare, atat in zona profesionala, cat si in cea personala.

A construi o IMAGINE care sa corespunda unei etape noi din viata unei persoane, presupune realizarea unei fise detaliate care sa contina toate informatiile legate de stilul de viata, locurile frecventate, pasiunile, obiectele inconjuratoare, universul interior si exterior care ii defineste fiecare aspect al existentei. Intreaga fisa necesita cateva saptamani sau cateva luni de cercetare, munca mea devenind similara in anumite momente cu cea a unui psiholog. In absenta intelegerii clientului si a cunoasterii aprofundate atat a garderobei cat si a stilului sau de viata, rezultatul nu poate fi unul relevant si substantial. Umerase umblatoare si purtatoare de zambete fabricate pot fi admirate fara prea mare efort, dat fiind ca se afla peste tot in jurul nostru. Insa PREZENTE care sa fie recunoscute si care sa incite in interiorul unei matrici rigide, nu se intampla sa descoperim decat rarisim.

Cristina Colotelo a implinit recent 30 de ani, este social media specialist, adora sa mearga la teatru si la opera, frecventeaza expozitiile de pictura sau de fotografie, urmeaza cursuri de dans, recent s-a inscris la a doua facultate (psihologie), calatoreste des in locuri putin cunoscute, insa cu insemnatate si priveste viata in culori intense si vii, chiar daca dressing-ul sau este cufundat aproape in totalitate in negru.

Schimbarea sa de look corespunde unor schimbari de natura personala, trecerii intr-o noua etapa si regandirii propriei imagini in acest context. Relook-ul pe care l-am realizat a implicat o echipa intreaga de specialisti, pentru ca IMAGINEA necesita nu doar timp de constructie, cat si profesionisti care sa contribuie la cladirea sa.

Prima etapa a relooking-ului a constat in schimbarea liniei haircut-ului si a culorii parului. Parul Cristinei nu avea o forma bine definita, aspectul sau era unul ravasit, haotic si dezordonat, iar firele despicate creau impresia unei neglijente depline. Cristina nu si-a vopsit niciodata parul, iar asa cum aveam sa aflu, nu facea vreun efort (fie el si minim) in a-l aranja sau a-l coafa (dupa spalare, isi lasa parul sa se usuce liber, nu apela la un ser de hidratare sau de protectie, nu utiliza foehn-ul sau peria si nici nu aplica vreun tratament menit sa il revigoreze).
Ionut Broasca, hairstylist La Bibliotheque, i-a sugerat Cristinei o culoare calda de ciocolatiu, menita sa ii evidentieze trasaturile, iar in ceea ce priveste linia tunsorii, a optat pentru un bob care sa ii permita aranjarea ulterioara fara un efort deosebit si care sa fie versatil. “Am ales o culoare calda de ciocolatiu cu reflexii aramii pentru a-i conferi parului Cristinei o noua tinuta. In top am realizat cateva suvite mai deschise pentru luminozitate, iar zona de contur am inchis-o pentru a-i evidentia trasaturile, dat fiind ca ea nu se machiaza foarte mult, iar nuanta tenului este deschisa.”

Ce-a de a doua etapa a constat in adaptarea formei sprancenelor la fizionomia Cristinei, iar pentru acest lucru am apelat la cel mai bine cotat profesionist in domeniu – Darius Stanese, eyebrows designer si formator, fondatorul primului studio din Romania dedicat in exclusivitate pensatului profesional – iBrows.

Cristina are din fericire o fizionomie bine proportionata si avantajul unor sprancene bogate si culoare apropiata parului, ochi cu o forma frumoasa si volum potrivit, pometi usor ascendenti care favorizeaza multe tipuri de machiaj. Tinand cont de toate aceste aspecte, am decis ca sprancenele sale bogate, usor asimetrice si descendente, sa isi pastreze grosimea care incadreaza excelent proportiile chipului. Singurele schimbari majore au constat in simetrizarea lor si crearea unui punct de arcuire mai inalt. Arcuind sprancenele mai mult, am redus din efectul vizual de ochi descendenti pe care il creaza pleoapa superioara usor cazuta. Am optat pentru linii naturale, nu extrem de definite, evitand efectul de sprancene unghiulare care nu ar cadra cu fizionomia Cristinei.


In etapa a treia, m-am concentrat pe alcatuirea unui look care sa o reprezinte pe Cristina si care sa ii puna in valoare silueta apropiata de dimensiunile ideale. In garderoba sa am regasit o colectie de piese disparate si lipsite de liant. Cristina adora culorile vii, insa in dressing-ul sau am descoperit extrem de mult negru si tonuri preponderent neutre. Mai mult decat atat, tipologia pieselor vestimentare era marcata de lacune, iar lungimea si croiul hainelor nu ii evidentiau sub nicio forma silueta din punct de vedere al proportiilor.


In urma unei incursiuni in showroom-ul Diva Charms, am selectat o serie de piese vestimentare si accesorii versatile si pe care sa le poata asocia cu usurinta in diferite variante, astfel incat sa realizez o trecere graduala inspre o zona stilistica pe care sa o inteleaga si in care sa se regaseasca. Fusta conica din piele aurie, cu slituri laterale ii evidentiaza silueta supla si poate fi purtata in orice varianta (cu o camasa din matase, un pulover supradimensionat, un t-shirt simplu si un cardigan lejer etc), puloverul bej-auriu o poate insoti atat in weekend, cat si intr-o casual Friday sau la iesirile cu prietenii in oras, iar accesoriile (bratarile si colierul cu mesaj KISS by Audrey Hepburn) nu o impiedica cu nimic sa le poarte atat separat cat si impreuna.

Cristina nu obisnuia sa poarte pantofi cu toc, considerandu-se deja suficient de inalta si nereusind sa gaseasca variante care sa o convinga din punct de vedere al comoditatii. I-am sugerat insa pantofii din noua colectie toamna-iarna 2013-2014 CONDUR by alexandru, realizati din piele cu imprimeu piton (toc de 11 cm si platou intern de 2 cm), in nuante calde de maro ciocolatiu, pe care sa ii asocieze atat la o tinuta office sau casual, cat si la o iesire seara cu prietenii sau la un eveniment monden. Cristina s-a convins de faptul ca o pereche de pantofi cu toc cu un calapod excelent construit si realizati impecabil, pot fi incredibil de comozi si o pot determina sa renunte la tocurile de maxim 4-5 centimetri din dressing.

Zambetul din ochii Cristinei la finalul relooking-ului si incantarea afisata in urma sedintei de machiaj realizata de Ioana Dumitrache (Ioana a reusit sa ii perfecteze minunat aspectul tenului si sa ii puna in valoare trasaturile, atenuand efectul de pleoapa cazuta din zona ochilor), m-a determinat sa cred ca s-a regasit pe sine, ca si-a recastigat increderea si curajul si mai mult decat atat, ca a pasit intr-o noua etapa, asumata si hotarata sa se reinventeze in fiecare zi.

Multumesc pentru sustinere si ajutorul acordat salonului La Biliotheque si hairstylist-ului Ionut Broasca, iBrows Studio si specialistului in designul de sprancene Darius Stanese, Diva Charms, CONDUR by alexandru si Ioana Dumitrache. Relooking-ul Cristinei nu se opreste insa aici, ci va mai parcurge o etapa surpriza pe care o voi dezvalui zilele urmatoare.

RElook, REthink, REgain: reinventarea imaginii

Prelude sau invitatia de taina in boudoire-ul feminin

RElook, REthink, REgain: reinventarea imaginii

Twin Set by Simona Barbieri sau chintesenta elegantei italiene

Articole recente

There are 2 comments

Impartaseste-mi opinia ta

error: Content is protected !!