Fashion goes North (Helsinki): calatoria spre Nordul cel (aproape) inghetat

Legendele care invaluie intr-o aura de mister tinuturile nordice, m-au fascinat inca din perioada in care imi permiteam sa ignor trecerea timpului si sa imi las imaginatia sa zburde agale printre paginile volumelor generoase, cu ilustratii si grafica sugestiva. Imi amintesc de insemnele heraldice carora le-am cautat indelung corespondentul, de personajele mistice care imi insoteau clipele de reverie in dupa-amiezele mult prea amortite de ger sau de motivele specifice regasite ulterior in design-ul anumitor obiecte de decor sau accesorii.

Prin prisma profesiei, am descoperit de-a lungul anilor aproape toate marile capitale ale modei, iar pana de curand design-ul si estetica scandinava constituiau pentru mine un mister si in acelasi timp o provocare. Fashion goes North reprezinta mai mult decat debutul unei serii de incursiuni in capitalele nordice. Fashion goes North inseamna decriptarea unei zone a esteticii cu totul aparte, o zona foarte putin cunoscuta si accesata, o zona care astepta sa fie deslusita pe deplin si mai cu seama inteleasa. La 3000 de km distanta de Bucuresti, creativitatea pulseaza intr-un ritm diferit, insa nu mai putin incitant, iar asa cum aveam sa constat, pentru a identifica particularitatile zonei este necesara studierea unor areale conexe, menite sa imprime demersului relevanta: de la boutique-uri care reunesc designeri locali, department-store-uri sau concept-store-uri si pana la muzee, spatii expozitionale, cafenele sau cinematografe ale caror detalii decorative excelent prezervate, amintesc de perioade demult apuse.

Orice noua incursiune pe un taram indepartat, incepe inevitabil cu pregatirea calatoriei. Iar pentru acest prim capitol al proiectului Fashion goes North, nu imi puteam dori niste parteneri de travel mai iscusiti si mai de incredere decat AirFrance/KLM. Compania m-a insotit in deplasarile peste hotare de nenumarate ori in ultimii zece ani, insa de aceasta data, mi-a facut onoarea de a-mi deveni partener oficial in proiectul Fashion goes North. Un parteneriat pe care il pretuiesc si a carui insemnatate depaseste cu mult aspectele referitoare strict la zboruri.

Pregatiri de Sarbatori pe aeroportul din Amsterdam 

Cu cateva zile inainte de plecarea spre Helsinki, AirFrance/KLM mi-a prilejuit o surpriza de proportii, rasplatindu-mi fidelitatea vis-a-vis de companie: mult asteptatul card Flying Blue Gold. Despre programul Flying Blue cu siguranta ati citit multe lucruri si mi-as dori ca fiecare dintre voi sa va fi inscris deja. Rezervandu-va bilete catre una sau doua destinatii de vacanta anual, probabil nu va ganditi sa accesati programul (un simplu formular de inscriere), insa va marturisesc ca acumularea in timp a milelor de calatorie si obtinerea ulterioara a cardurilor Flying Blue Ivory, Silver, Gold si Platinum (exista patru trepte de fidelizare) va pot transforma orice deplasare intr-o adevarata experienta care raspunde chiar si celor mai exigente cerinte.

Calatorind foarte mult in ultima perioada pe segmente de zbor care au necesitat escale, am intampinat nenumarate probleme legate de serviciile de transfer, cozi interminabile la portile de imbarcare, aglomeratie in sala de asteptare etc. Iar atunci cand trebuie sa fi conectat non-stop la mail-uri, cand fiecare clipa devine pretioasa precum ambrozia, avand de predat ultimele articole in presiunea deadline-ului, cand tableta se transforma in prelungirea creierului, cardul Flying Blue isi aroga poate cea mai importanta misiune: obtinerea de timp. Nu intamplator in Business Lounge-urile AirFrance/KLM in care au acces posesorii cardurilor Flying Blue, veti vedea la fiecare masa laptopuri, tablete sau smartphone-uri conectate la prize, pasageri conectati la randul lor la fluxul informational si extrem de multa concentrare.

Stiind foarte bine cum este sa trebuiasca sa calatoresti cu multe trollere sau sa scrii mail-uri urgente cu cateva minute inainte de boarding, desigur pe fast forward, Flying Blue Gold reprezinta pentru mine gura de oxigen de care aveam atat de multa nevoie. Alianta din care face parte KLM, SkyTeam, permite o piesa de bagaj suplimentar de cala la orice zbor, iar timpul petrecut in aeroport poate fi valorificat la maxim, prin prisma accesului gratuit in Business Lounge-uri, multe dintre acestea fiind concepute drept adevarate oaze de relaxare intre zborurile lungi.

Atat in Business Lounge-ul de pe aeroportul din Helsinki, cat si in cel din Amsterdam, am regasit zone special gandite pentru lucru si detensionare, dotate cu pc-uri cu acces la internet, canapele confortabile sau leagane suspendate, unde mi-am putut incarca telefonul si tableta in timp ce imi verificam corespondenta si unde mi-am savurat in liniste cafeaua, ferita de aglomeratie sau de priviri insistente.

Un moment de respiro in Business Lounge-ul din aeroportul din Helsinki

Mai mult decat atat, la check-in sau la imbarcare, cardul Flying Blue Gold mi-a asigurat accesul prioritar prin simpla sa prezentare. Nu a mai fost necesar sa pierd timp stand la cozi interminabile, ghiseele de check-in exclusive si cele de boarding SkyPriority, facilitandu-mi imbarcarea prioritara si ocuparea imediata a locului in avion, evitand astfel inghesuiala si aglomeratia. Un tratament VIP care va marturisesc ca realmente conteaza, mai cu seama atunci cand te afli intr-un aeroport imens, in care iti sunt necesare poate chiar 40 de minute pentru a identifica poarta de imbarcare si pentru a trece de security check. Din fericire, escala efectuata in Amsterdam s-a derulat fara niciun fel de probleme, aeroportul avand unul dintre cele mai bine puse la punct sisteme de transfer pe care le-am intalnit pana in prezent. Pur si simplu nu ai cum sa te ratacesti, chiar daca descinzi in perimetrul sau pentru prima data, indicatoarele plasate la fiecare 20 de metri, afisajele explicite si ghiseele de informatii, directionandu-te rapid in orice zona ai nevoie.

Tot gratie cardului Flying Blue Gold, am putut rezerva locuri preferentiale in avion, spatiul suplimentar la zborurile europene si intercontinentale pentru clasa Economy, conferindu-mi un plus de confort si de relaxare. Atunci cand zona Duty Free-urilor te atrage precum un magnet si ramai surprinsa ca cele doua-trei obiecte de dimensiuni reduse la care te gandeai se transforma in vreo patru bag-uri generoase, spatiul suplimentar in avion isi dovedeste din plin utilitatea (mai ales daca obiectele cu pricina sunt fragile si nu trebuiesc inghesuite in spatiul de deasupra scaunelor).

Fashion goes North – travel with style!

 

Fashion goes North (Helsinki): calatoria spre Nordul cel (aproape) inghetat

Vinylux: noul standard in manichiura

Fashion goes North (Helsinki): calatoria spre Nordul cel (aproape) inghetat

Black Friday la CONDUR by alexandru

Articole recente

There is one comment

Impartaseste-mi opinia ta