Speaker la Digital Divas 2015: Beyond Beauty si frumusetea ca stil de viata

Una dintre cele mai frumoase surprize ale sezonului a fost invitatia primita din partea AVON Romania si Evensys, de a sustine o prezentare in cadrul conferintelor prilejuite de singurul eveniment care reuneste anual profesionisti ai modei si frumusetii, specialisti in comunicare, reprezentanti ai unor companii de prestigiu si personalitati din arealul cultural: Digital Divas 2015.

Mai mult decat o manifestare dedicata mediului online si impactului acestuia asupra dezvoltarii proiectelor corporate sau personale, misiunea Digital Divas este aceea de a servi drept sursa de inspiratie pentru toti cei care doresc sa urmeze o cariera intr-o zona a lifestyle-ului (fashion, beauty, culture, travel etc) si care considera ca a sosit timpul sa isi transforme pasiunea intr-o profesie. Mirajul online-ul poate seduce multe suflete nevinovate aflate in cautarea unei retete rapide de popularitate si notorietate, insa cheia succesului dincolo de cele cinci minute de celebritate nu se regaseste nici intr-un tutorial, nici intr-un manual cu strategii de implementare si nici intr-un album de red carpet. Asta pentru ca recunoasterea in cadrul unei comunitati implica alaturarea unor ingrediente ce nu pot fi plasmuite decat prin eforturi proprii: CREDIBILITATE, AUTENTICITATE, CONSTANTA si RECOGNOSCIBILITATE.

Nu intamplator, discursul pe care l-am sustinut pe scena amenajata intr-una dintre superbele sali ale Palatului Bragadiru si care a incheiat seria conferintelor Digital Divas 2015, s-a concentrat asupra intregului set de elemente ce alcatuiesc notiunea de “FRUMUSETE”, un set trecut intr-o prima etapa prin filtrul personal si ulterior tradus in plan profesional. Cariera mea in universul frumusetii a debutat in urma cu mai bine de 12 ani, insa reperele sale pot fi decriptate in perioada copilariei, in acea perioada in care obiectele din jurul meu, preocuparile manifeste si inclinatiile cultivate cu atentie, m-au ajutat sa imi dezvolt nu doar simtul estetic, ci sa imi creez o identitate.

Totul a inceput cu fascinatia pentru pudra de roze de bunicii mele – “Carmen” – dezvaluita in premiera la Digital Divas, o pudra cu o mireasma subtila, imposibil de redat in prezent si adapostita intr-o cutie rotunda din carton special, impecabil stilizata. Aveam doar patru ani cand am interactionat pentru prima data cu ea si cand mi-am dat seama ca dincolo de apetenta pentru un produs de beauty, se ascunde nerabdarea descoperirii unor povesti de boudoir. Aceeasi nerabdare si aceeasi emotie, care nu s-au atenuat odata cu trecerea anilor, care mi-au fundamentat cariera in universul frumusetii si care mai presus de toate se afla inscrise in ADN-ul meu.

Frumusetea necesita mai mult decat abilitati jurnalistice pentru a fi transmisa si nu este un moft, un capriciu sau un superfluu ivit in zorii zilei la o cafea si domolit la primele semne de oboseala. Frumusetea este un volum nesfarsit cu povesti menite a conferi stralucire viselor oricarei femei. In absenta visului si a visarii, frumusetea se ofileste precum o planta uitata in glastra. Pentru a fi mai mult decat un beauty editor, un ambasador al frumusetii, o voce recognoscibila in zgomotul mediatic, ai nevoie nu doar de studiu intens, ci de o viziune aparte rafinata prin prisma experientei, de un feeling ce nu poate fi descris in cuvinte, de o sensibilitate unica, de emotie si nu in ultimul rand de intelegerea si cultivarea propriei persoane.

Pentru ca mesajul frumusetii sa poata ajunge nealterat la public si sa aiba un impact, acesta trebuie sa fie credibil si autentic. Nu exista o reteta care urmata pas cu pas sa confere aceste atribute, insa exista cateva aspecte ce merita a fi aprofundate…dincolo de frumusete. Primul pas este acela al intelegerii frumusetii in ansamblu – ce inseamna, ce presupune, unde incepe si unde se termina, cum si sub ce forma trebuie impartasita – si al educarii de sine, deoarece nu doar continutul unei povesti este de natura sa confere relevanta, ci mai cu seama povestitorul (un povestitor care atunci cand se prezinta public trebuie sa reprezinte din toate punctele de vedere universul din care face parte – eleganta in atitudine, in discurs, un vocabular extins, inteligenta, atentie acordata fiecarui detaliu care ii alcatuieste imaginea, de la vestimentatie, tinuta si pana la machiaj, coafura, parfum si accesorii).

Cel de al doilea pas consta in pozitionare: carui public te adresezi, cum te faci inteles si care este mediul pe care simti ca il stapanesti. Asemenea marcilor cosmetice si un specialist in frumusete trebuie sa isi gaseasca nisa: de la mass-market pana la hi-end. O nisa pe care sa o respecte, careia sa ii declare fidelitate si care sa nu se situeze la ani lumina distanta de capacitatile sale de aprofundare si de intelegere.

Odata definite aceste coordonate, incepe partea mai putin “glam” a profesiei, aceea care face diferenta intre amatorisme/ifose si excelenta recunoscuta: munca si studiul permanent. Nu stiu cum sa va spun altfel, insa oricat de banal ar parea, invatarea continua reprezinta unul dintre secretele reusitei. “Just being good isn’t good enough” – amintiti-va de acest lucru ori de cate ori ego-ul surclaseaza rezultatele si valoarea muncii. Validarea din partea comunitatii nu se iveste peste noapte, ci necesita timp, rabdare, investitie in educare si mai ales constanta. Iar toate acestea presupun ani la rand de eforturi sustinute si de concentrare asupra unei strategii bine puse la punct.

Calitatea mea de speaker la Digital Divas 2015 mi-a oferit prilejul perfect pentru a impartasi inca un secret profesional: succesul nu se construieste niciodata singur. Intotdeauna in spatele unui profesionist se afla o intreaga echipa de specialisti, de oameni dedicati fara de care proiectele derulate nu ar mai avea aceeasi valoare si impact. Echipa alaturi de care lucrez si de care sunt extrem de mandra este alcatuita din: Mihaela Mihalache – business developer (unul dintre cei mai iscusiti specialisti de business si poate singura persoana care ma contrazice in mod constructiv), FotografulTAU.ro – agentia de fotografie full-service (o echipa senzationala de artisti fotografi, care sunt alaturi de mine la fiecare proiect), Andreea Ali – make-up artist, Cristian Scutaru – un adevarat artist in hairstyling si culoare (owner .1 Concept si Director of Education – J Beverly Hills Romania), Andreea Lascu – national trainer Bio Sculpture Gel Romania (singurul sistem de manichiura caruia i-a fost acordat rating-ul maxim pentru siguranta si tinuta).

Pentru a putea evolua intotdeauna trebuie sa inveti de la cei mai buni, iar in ceea ce ma priveste persoana careia ii datorez o buna parte din evolutia mea profesionala si din cunostintele dobandite este Octavian Sever Coifan – singurul parfumier roman stabilit de ani de zile la Paris, un artist cu o formatie enciclopedica uimitoare si care la fiecare intalnire ma determina sa scot agenda pentru a lua notite. Chiar si acum, dupa 12 ani.

Credit foto: FotografulTAU.ro | Tinuta: M Marquise 

Speaker la Digital Divas 2015: Beyond Beauty si frumusetea ca stil de viata

Noul J Beverly Hills Platinum 5-in-1 Styling&Conditioning Creme: ingrijire de 5 stele pentru un par irezistibil

Speaker la Digital Divas 2015: Beyond Beauty si frumusetea ca stil de viata

Clarena Body Slim Line: record de eficienta in conturarea unei siluete perfecte pentru vara

Articole recente

There is one comment

Impartaseste-mi opinia ta