Pentru a-si pastra relevanta, arta trebuie comunicata si prezentata in permanenta, intr-o maniera adaptata contemporaneitatii. Multi nu au habar de istoria costumului, cu atat mai putin de incadrarea intr-o perioada bine definita (cu toate ca bibliotecile abunda in volume consistente, iar in mediul online pot fi accesate sute de studii, nimeni nu mai are timp si disponibilitate pentru a cerceta si a se informa corect). In schimb, manifesta un grad ridicat de receptivitate in fata imaginilor usor ambigue, insinuante, apropiate de perceptiile asupra lifestyle-ului modern si desprinse din mediul care le ofera confort si in care se regasesc.
Pentru a atrage tinerele generatii in salile de spectacol si pentru a incerca sa le deschida apetitul fata de formele artei traditionale, English National Ballet a luat decizia de a-si reinventa imaginea, pornind de la o noua identitate vizuala (logo si website) si terminand cu regandirea dansului clasic si a baletului, in varianta de secol XXI.
Nu intamplator campania de rebranding a English National Ballet este realizata in colaborare cu Vivienne Westwood si pune accent pe expresivitatea dansatorilor, pe latura provocatoare si usor decadenta, insinuanta si intriganta, asemenea unui editorial fashion elaborat si excelent plasat in context.
Nu este vorba despre improvizatie sau despre un risc asumat cu orice pret, ci despre inteligenta conturarii unui limbaj estetic si vizual, menit sa rezoneze cu un public extrem de fragil si de reactiv. Insa toate acestea presupun studii aprofundate, dorinta de implementare, bugete alocate ariei culturale si desigur designeri care sa petreaca mai mult timp in atelier decat la sindrofii.